Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen fobier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 20:41   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du noen fobier?

I dag kom jeg til å tenke på en bekjent av meg som har en litt merkelig fobi, hun er redd for rør, rett og slett!
Hun våger altså ikke å gå inn i et bygg hvor det er synlige rør, f.eks. i taket.

Hvordan er det med deg, har du en eller flere fobier?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:47   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Det var en rar fobi.

Jeg har ingen...*kjedelig*

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:52   #3
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Ja, og jeg skal IKKE avvennes ved hjelp av konfrontering, takk!

Slanger.

Jeg klarer ikke se dem på TV eller på bilde engang. Jeg har kommet langt på helbredelsens vei bare ved å kunne skrive om det...

Det er så ille at mannen min ringer/msner og advarer meg dersom det er slike bilder på forsiden av nettaviser.

Jeg har blitt bedre med årene, og har faktisk klart å overvære et show på Moulin Rouge (der det er tre stooore pyton med). Visste om det på forhånd, og drakk dertil mye rødvin på middagen på forhånd....Men det gikk, jo.

Jeg har ikke det samme fobi for edderkopper, men kan lett sette meg inn i situasjonen til dem som har det slik, så jeg mobber aldri

Har det fra mamma, og er veldig påpasselig med å ikke overføre samme irrasjonelle frykt til datteren min.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:55   #4
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

TFT og NLP skal være veldig effetivt mot fobier.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:55   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Edderkopper. Jeg takler de ikke i det hele tatt.

Jeg prøver å være bevisst på at jeg ikke skal overføre frykten videre, men jeg vet ikke helt om det går.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:57   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Edderkopper, slanger, - generelt dyr som har fler- eller færre enn fire bein, høydeskrekk og klaustrofobi...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:58   #7
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Mus, de er ekle. Så da er det jo ikke noe kjekt og høre mus i veggen om vinteren .

Tørr ikke og gå tur i marken og på fjellet. Er livredd hoggorm. Har hatt en over støvlene, og da var jeg dårlig lenge etterpå.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:59   #8
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Jeg er redd for høyder...da vi kjøpte vår første leilighet i Oslo, satte jeg grensen på 5. etasje...vi endte opp i 9. og jeg måtte holde meg fast til gelenderet hver gang jeg var på verandaen...
Min bror har bakteriefobi...og den ultimate opplevelsen i så måte var da han giftet seg med sin store kjærlighet, en knakandes kjekk dame fra Ukraina, og det var invitert til bryllup i hennes hjemland....der er det vanlig å være flere hundre gjester, og ALLE skal kysse munnen til brud og brudgom! Tror du han måtte trosse sin bakteriefobi da eller?! Alt han tenkte på for hvert kyss han tok i mot, var alle de små basiluskene som streifet hans lepper...stakkar mann!

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:03   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Jeg har fobi mot skitt av typen "hår i sluken". Urgh! Jeg brekker meg bare ved tanken. Klarer nesten ikke renske gulvfilla heller. Tror det er kombinasjonen fukt-hår-støv som setter meg ut.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:03   #10
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Husedderkopper av alle ting og sånne stankelbein som flyr rundt inne på badet vårt på sommeren. Jo mindre edderkopper jo verre for meg

  Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:05   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Min bror har bakteriefobi...og den ultimate opplevelsen i så måte var da han giftet seg med sin store kjærlighet, en knakandes kjekk dame fra Ukraina, og det var invitert til bryllup i hennes hjemland....der er det vanlig å være flere hundre gjester, og ALLE skal kysse munnen til brud og brudgom! Tror du han måtte trosse sin bakteriefobi da eller?! Alt han tenkte på for hvert kyss han tok i mot, var alle de små basiluskene som streifet hans lepper...stakkar mann!

Hi hi. Det fikk meg til å tenke på mannen min, han er også redd for basselusker. Svigermor har fortalt at da han var liten og satt og åt frokostblanding så satte han pakken rett foran tallerkenen sin for at de andre rundt bordet ikke skulle spytte i maten hans når de snakket

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:29   #12
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hi hi. Det fikk meg til å tenke på mannen min, han er også redd for basselusker. Svigermor har fortalt at da han var liten og satt og åt frokostblanding så satte han pakken rett foran tallerkenen sin for at de andre rundt bordet ikke skulle spytte i maten hans når de snakket

Hihi...det var kanskje en pakke med frokostblanding broren min skulle hatt til å beskytte seg med da...eller bare trekke hele esken over hodet kanskje ? Litt av et trix det der! Skal nevne det trixet for han!
OIOIOIO! Fikk akkurat vite av mannen at vi i helga skal ligge på hotell i 20. etasje!!!! ( Vi skal på team Eckbo og helaften i hovedstaden... )Og jeg med høydeskrekk....hvordan skal jeg klare det da????????? HJELP?

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:39   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Er ikke veldig glad i høyder. Jeg er typisk den som venter nede med andres vesker og bager mens alle de andre drar opp i toppen på Eiffeltårnet.

Og så synes jeg sånne sinnsyke rides på Tusenfryd og liknende parker er helt unødvendige, altså.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 15-12-06 kl 10:48. Årsak: Rettet stavefeil
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:45   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er ikke veldig glad i høyder. Jeg er typisk den som venter nede med andres vesker og bager mens alle da andre drar opp i toppen av Eiffeltårnet.

Og så synes jeg sånne sinnsyke rides på Tusenfryd og likende parker er helt unødvendige, altså.

Da er vi to. Dødsangst, nei takk!

Ellers er jeg på grensen til å ha bananfobi. Jeg flytter meg på t-banen hvis noen begynner å spise banan ved siden av meg og sånn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:51   #15
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ellers er jeg på grensen til å ha bananfobi. Jeg flytter meg på t-banen hvis noen begynner å spise banan ved siden av meg og sånn.




Åh, var det deg? Neida...
Men skulle likt å se en slik situasjon.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:51   #16
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Jeg var på toppen av Eiffeltårnet, fikk mannen til å ta et bilde av meg og så stresset jeg ned igjen. Jeg er ikke spesielt redd høyder, men Eifelltårnet er smalt på toppen!!

Jeg liker ikke edderkopper.
Ellers har jeg vel en slags ekstrem forbi mot sonden som tannlegene bruker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:55   #17
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg var på toppen av Eiffeltårnet, fikk mannen til å ta et bilde av meg og så stresset jeg ned igjen. Jeg er ikke spesielt redd høyder, men Eifelltårnet er smalt på toppen!!

Jeg har TO ganger kjøpt billett til toppen og gitt meg på platå 2. Jeg har i ettertid fått bekreftet av manenn min at det nok var rette avgjørelser...
Og jeg har ikke engang høydeskrekk. Tror jeg.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 22:01   #18
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.520
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Slanger og ormer. Er på Alexas nivå, om ikke enda verre.Blir også oppringt om noen leser om dem i aviser eller blader. De fleste i omgangskretsen min som er på ferier og kommer over slanger sender meg en tanke. Venner og venninner har sagt i fra til sine barn om at lekeslanger holdes utenfor min rekkevidde når vi er på besøk.Jeg blir fysisk dårlig bare av tanken på dem, skjelven og kvalmen. Man spøker ikke med Amo om slanger. Jeg hadde nok dødd

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 22:09   #19
Mini
Fersking
 
Mini sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27
Mini har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Kan ikke huske å ha hatt det før jeg fikk barn, men nå er det plutselig flere ting.

Etter at vi flyttet i hus i sommer (det skal sies at jeg aldri har bodd i hus før, kun blokk og rekkehus), har jeg merket at jeg er en smule mørkredd.
Og noe husredd...
Vi har råkjeller, og den liker jeg ikke å gå alene ned i. Det er mange små rom der, og de er så mørke.
Det er flere ganger jeg har vært på gråten der nede, fordi jeg har blitt så redd. Men vaskerommet er jo der, så jeg må! Men da går det fort i svingene, ja.

Det med mørket: jeg HATER å strekke meg etter noe, når jeg ikke ser noe. Er så redd for å komme borti noe jeg ikke vet er der, eller aller minst noe som ikke skal være der.

Ellers vet jeg ikke om noe.

__________________
Mini og Vesla.
Mini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 22:10   #20
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Jeg klarer ikke svømmehaller. Klarer ikke å gå barføtt på fliser. Jeg blir syk
av det. Det er så ekkelt og vemmelig. Må helst ha badesko hvis jeg
MÅ i en offentlig hall.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no