Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-20, 14:54   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har ikke Chess startet?

Musicaler utgår med høye kneløft.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 14:55   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Maluma på TA på fredag.

Halsey på Spektrum, også fredag, det kan tenkes å bli litt gøy tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 15:55   #23
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om man har GPS så er det ikke noe vanskelig å kjøre i Gøteborg.


Det er jeg ikke enig i. Nå er jeg og samboeren min under middels gode på å finne frem steder, så det kan være forklaringen. Vi slet veldig med å finne frem med bil i Gøteborg. Veldig!

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:16   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Gøteborg er litt meh å kjøre inn i, men med gps går det greit.

Ang. teater i Oslo er det mye bra nå. Sjekk om du får billetter til suzie wangs stykke på Black Box! Har fått amazing kritikker. Samme med Kirsebærhagen på norske. Eller så som i himmelen på nye?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:26   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Det klart enkleste er å parkere i det store parkeringshuset, og ta resten til fots og kollektivt i Gøteborg. Og de fleste andre større byer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:28   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Ja, vi kjører alltid feil ved første avkjørsel, krangler litt, finner veien, setter bilen i parkeringshus og bruker trikk resten av oppholdet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 15:47   #27
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Skulpturparken på Kistefosmuseet var OK som en dagstur og et hyggelig sted å rusle rundt ute i. Museet er vinterstengt.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 16:26   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva med dette? Ligger visst ved Rådhuset. https://thevikingplanet.com/no#tickets

Ville seriøst lest google-anmeldelsene før jeg dro dit. Jeg kan ikke forestille meg en eneste 17-åring i verden som ville hatt glede av det. (Jeg har vært der, og det var helt uinteressant for alle familiemedlemmer.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 16:28   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Jupp, leste anmeldelsene på TripAdvisor og da droppet vi den ideen tvert. Har fått skikkelig slakt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 19:20   #30
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Maluma på TA på fredag.

Halsey på Spektrum, også fredag, det kan tenkes å bli litt gøy tror jeg.

Og Slipknot på lørdag!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 20:37   #31
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

«Forelsket i Shakespeare» var bra, men kanskje ikke noe for 17-åringen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 22:49   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ville seriøst lest google-anmeldelsene før jeg dro dit. Jeg kan ikke forestille meg en eneste 17-åring i verden som ville hatt glede av det. (Jeg har vært der, og det var helt uinteressant for alle familiemedlemmer.)

Jeg har faktisk et gavekort på å gå dit for hele familien, men jeg har også lest anmeldelsene, og orker ikke bruke tid på det. Da tar jeg heller en skogstur med hele gjengen, det er jo gratis uansett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 21:42   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Bra å vite, da dropper vi det.
Så forresten at flymuseet holder stengt nå en uke til fremover. Så dumt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 12:01   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Ja, dumt med Flymuseet, for det ville vært et OK alternativ for oss.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 12:06   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Har dere vært på Escape room? Det koster litt, men mye mindre enn å dra på ferie utenlands.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 12:12   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Nå viser det seg at syttenåringen hadde glemt å fortelle oss at han har kjøretime i dag, og vi foreldre hadde glemt at han skal på Slipknot-konsert på lørdag, så da kan vi ikke reise langt de dagene.

Vi var på Hjemmefrontmuseet på mandag. Syttenåringen husket plutselig at han hadde vært der før med skolen, så han kjedet seg og lurte på hvorfor de alltid lærte om andre verdenskrig og ikke første. Så derfor skal vi på kino i kveld og se 1917. I går var vi på Popsenteret i timesvis. Stor suksess. Syttenåringen testet ut alt der. Anbefales. I morgen blir det Sverige-tur (stort sett shopping) og på fredag blir det Jeløya. Og da er uka over. Vi er ikke en slik familie som har aktiviteter fra morgen til kveld, akkurat. Så min bekymring over at vi ikke skulle kunne finne på ting, var litt ubegrunnet, ser jeg. Men jeg er glad jeg startet denne tråden – greit med ideer til senere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 12:14   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Har dere vært på Escape room? Det koster litt, men mye mindre enn å dra på ferie utenlands.

Tror det kan bli litt vanskelig for syttenåringen. Jeg har vært på ett, i USA, og syntes det var kjempevanskelig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 16:11   #38
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tror det kan bli litt vanskelig for syttenåringen. Jeg har vært på ett, i USA, og syntes det var kjempevanskelig.

Det trenger ikke nødvendigvis å være så vanskelig. Vi var på ett i Bergen og hadde med oss en 8-åring og en 12-åring. Begge var aktiv med og løste oppgaver.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 21:21   #39
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Staycation, ev. kortreist vinterferie. Trenger tips

Jeg var på escape room med 17 og 19 åringene mine i går. Det var kjempegøy! Eldstemann har vært på det flere ganger. Også når han var 17-18 år. Han er ikke for ung, Divine. Tvert i mot kan jeg tenke meg at passer han ypperlig.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no