Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 14:15   #181
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nja, mer "jeg-mener-det-er-galt-men-klarer-ikke-å-bevise-det-så-derfor-har-du-like-mye-rett-som-meg". Eller noe sånt.

For å droppe de slitsomme bindestrekene: "Jeg mener det er galt, men respekterer at du mener noe annet og at du har like stor rett til å ta dine egne moralske valg som jeg har", kanskje?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:18   #182
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Vel, problemer er jo at jeg i mange andre tilfeller IKKE vil "respektere" at folk tar valg jeg mener er moralsk gale. Jeg syns ikke det skal være greit å være notorisk utro, selv om den som er det aldri så mye syns det er greit selv.

Men nå må vi kanskje flytte oss til flisespikkingsforumet....

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:19   #183
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vel, problemer er jo at jeg i mange andre tilfeller IKKE vil "respektere" at folk tar valg jeg mener er moralsk gale. Jeg syns ikke det skal være greit å være notorisk utro, selv om den som er det aldri så mye syns det er greit selv.

Enig, og var akkurat igang med å skrive et langt svar om det. Men det har jeg jo ikke tid til...

*skrive oppgave*

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:20   #184
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vel, problemer er jo at jeg i mange andre tilfeller IKKE vil "respektere" at folk tar valg jeg mener er moralsk gale. Jeg syns ikke det skal være greit å være notorisk utro, selv om den som er det aldri så mye syns det er greit selv.

Det er selvfølgelig ikke generelt greit at folk tar valg jeg mener er moralsk gale; moralen min går stort sett ut på at man ikke skal skade folk, og da synes jeg naturligvis ikke det er OK at noen skader folk, selv om det ikke strider mot deres egen moral. Jeg snakket bare om abortsaken. (Og utroskap synes jeg for øvrig også bør være lov, i juridisk forstand. Selv om det skader folk.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:20   #185
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Men du er vel ikke for at det vedtas en lov som forbyr folk å være notorisk utro?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:26   #186
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men du er vel ikke for at det vedtas en lov som forbyr folk å være notorisk utro?

Hvem, jeg? Nei, jeg sa jo nettopp at jeg synes det skal være lov å være utro. Eh, det var kanskje Polyanna du snakket til, ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:27   #187
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men nå må vi kanskje flytte oss til flisespikkingsforumet....

Ja, nå ble jeg sliten i hodet
"Er du klar over hva du gjør?" er kortversjonen. Det er ikke rett/galt-aspektet jeg er opptatt av, men heller at jeg har innsett de potensielle negative langtidseffekten av denne svært alvorlige og høyst irreversible beslutningen, og ønsker ikke at andre skal gå i den "fellen". Nei, nå må jeg gå å se på TV *hvile hjernen fra filosofiske betraktninger*

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:28   #188
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem, jeg? Nei, jeg sa jo nettopp at jeg synes det skal være lov å være utro. Eh, det var kanskje Polyanna du snakket til, ja.

Nei, jeg snakket naturligvis til deg. Jeg vet jo at du er veldig for å forby alt mulig og nekte folk ting du ikke liker og sånn. Og så kan jeg lese ting før de er postet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:29   #189
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg snakket naturligvis til deg. Jeg vet jo at du er veldig for å forby alt mulig og nekte folk ting du ikke liker og sånn. Og så kan jeg lese ting før de er postet.

Såklart du kan. Du er jo tross alt moderator?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:37   #190
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men du er vel ikke for at det vedtas en lov som forbyr folk å være notorisk utro?

Nei, men jeg syns det er GALT gjort av dem. Mens jeg ikke kan si at en som tar abort, hvis hun virkelig mener at det hun fjerner er "verdiløs biomateriale", gjør noe moralsk galt, det kan jeg ikke.

Nå begynner det å bli krevende å henge med, her!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:37   #191
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Da kan kanskje noen av dere synske moderatorer skrive det neste innlegget mitt. For jeg skal snart skynde meg hjem, og vet ikke om jeg rekker det selv.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:02   #192
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Jeg tenker som så at retten til å si nei til et svangerskap er en ting. Men jeg kunne tenke meg å styrke retten til å si ja også. Dette utifra hva jeg så av hva min lillesøster ble utsatt for av abortpress da hun ble gravid som 15-åring. Press fra lærere, fra legen, fra helsesøster, fra venners foreldre osv. Det var ingen veiledning. Det var press, argumentasjon, manipulering, følelsesmessig utpressing osv. for å få henne til å velge abort. Hun ble fortalt at hun kom til å ødelegge livet sitt og livet til barnet. Hun ble til og med fortalt at om hun virkelig var glad i barnet, så ville hun ta det bort. Legen, som skulle tilby et nøytralt tenkested og informere, informerte først om alle ulempene ved å beholde barnet. Så om alle fordelene ved å ta abort.

Den som satte foten ned og skjermet min søsters rett til å selv ta en avgjørelse, var min mor. Rødstrømpen. Tidligere i høst var jeg i konfirmasjonen til niesen min. Barnet som min søster valgte å få. Det var virkelig rørende å høre talene. Fra min mor om hvordan den lille jenta snudde livet til en hel familie på hodet. Og tilførte så uendelig mye glede. Og jeg tror ikke et øye var tørt da min søster avsluttet sin tale med å si at "Jeg har aldri angret et sekund på at jeg fikk deg".

Vi har en historie sammen, vi. Om en 15-åring som kom hjem med halen mellom beina og var blitt gravid. Om en familie som sto støtt og skjermet henne for den massive påvirkningen fra omverdenen. Ikke fordi vi absolutt ville noe annet, men fordi det var viktig at valget var hennes. Vi er en familie som gjorde det som skulle til. Jeg er storesøsteren som tilbrakte store deler av min russetid på sykehusets barneavdelingen da barnet var innlagt. Som tok del i nattevåk og bleieskift. Og det var verdt det. Selv sorgen jeg gjennomgikk da jeg etter den første intense tiden innså at det var på tide å trekke seg litt tilbake og bli "bare tante". For søsteren min vokste jo med oppgaven.

Nå er babyen blitt stor. Hun har blitt en nydelig jente. Med sterk rettferdighetssans. Hun har blitt så utrolig god. En som alltid stiller opp for de som blir mobbet. Humoren er helt utrolig.

Og vi er så utrolig stolte. For hun er liksom litt vår også.

Uff. Jeg snakker meg bort. Og jeg mener slett ikke at det bare er å beholde som er riktig. Ikke alle har en familie som slår ring rundt en på den måten.

Men det jeg vil frem til er at i visse situasjoner så er retten til å si nei til et barn nesten et krav. Og retten til å si ja er i realiteten nesten ikke-eksisterende. Jeg tenker at man ikke nødvendigvis trenger å fjerne retten til å si nei for å kunne redusere antall aborter. Men retten til å si ja bør også ivaretas. Den bør være en realitet også for de som ikke har en ressurssterk og oppegående familie rundt seg.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:09   #193
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Kie: Så rørende og nydelig skrevet. Jeg skjønner at dere har en flott familie. Også er jeg veldig enig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:16   #194
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Det var en sterk historie, Kie. Det er ikke rart du har blitt som du har blitt med en sånn flott familie rundt deg. Og selvsagt er det veldig, veldig viktig at valget om å bære frem et barn eller ikke er et reelt valg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:06   #195
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Fantastisk heldig lillesøster du har Kie

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:38   #196
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Jeg har ikke bare vært hyggelig, da. Jeg var en ufordragelig barnløs ekspert også til tider. Det blir jo også litt gnisninger når det er flere sterke kvinner/jenter i en familie som utvikler morsfølelse for et barn.

Men min søster er sterkt uenig med de som mener hun mistet en del av ungdomstiden sin. Den ble bare litt mer begivenhetsrik enn hun hadde trodd.

Hun fikk seg utdannelse, barnefaren og hun holdt sammen i en god stund og hun har klart seg bra.

I mine øyne viser dette hvor utrolig viktig det er at kvinnen/jenta får velge det som er riktig for henne.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-10-06 kl 11:10.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:46   #197
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Det var et gripende innlegg, kie. Sterkt gjort å stå imot det massive presset hun ble utsatt for.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 10:57   #198
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Flott innlegg og gripende historie, Kie.

Det er vel det jeg, på min litt mindre elegante måte, også har prøvd å formidle. Jeg ser behovet for selvbestemt abort, men jeg skulle ønske ikke så mange valgte det. Og jeg skulle ønske at det var lettere å VELGE barnet!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:34   #199
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

En gripende, flott og velskrevet historie, Kie. Jeg er helt enig i at når man kommer i en slik situasjon, så bør man ha krav på et apparat rundt som hjelper en til å finne ut av hva som er det beste å gjøre for seg selv og barnet en venter, ut i fra den totale situasjonen man er i

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no