Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Burde vi boikottet OL?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-14, 22:47   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Vi boikotter.

Det eneste bra med at Russland har fått OL er at dette faktisk får et fokus, bare synd mange glemmer det like fort igjen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 22:58   #22
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Ikke at jeg ikke har visst det, men nå kan OL med IOC dra til mars for å kose seg med "lekene" sine. Jeg er sånn passe interessert i sport, på Jokke (her kommer vintern) nivå, og nå synes jeg alt har tippet fullstendig over. Fra uttak av deltagere til grusomme forhold rundt forberedelsene til selve OL. Korrupsjon, senile ledere, og barnslig skiforbund.

Jeg vil ikke ha OL til Oslo, og tenk, da er det ikke et eneste europeisk land som søker! Jeg ler høyt om det blir slik! Og skammer meg over å ha hatt et ønske om OL i Tromsø eller Oslo, så barne våre kunne opplever det. Men nå kjenner jeg null behov for det lenger. Niks nada.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 06:03   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg hadde helt sikkert skrevet under på en boikott dersom så var aktuelt i forkant av arrangementet, men jeg er dessverre ikke PK nok, og alt for glad i vinteridrett, til å la være å se på enkelte av OL-konkurransene også denne gangen. Og i OL-sammenheng er jeg minst like opprørt over IOC og dets rolle som over hva vertslandene står for, mens jeg sånn ellers retter meg mot vertslandenes begrederlighet blant annet gjennom aktiv deltakelse i Amnesty.

Men selvsagt var det med en stor porsjon gremmelse og vemmelse jeg så vidt var innom åpningsseremonien (der jeg tok meg i å fryde meg litt over den siste OL-ringen som ikke åpnet seg :barnslig: ), og jeg glemmer jo ikke all elendigheten som ligger bak arrangementet selv om jeg altså innrømmer å se på enkeltøvelser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:02   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Etter å ha lest Jonas Gardells kronikk i Expressen i går, får jeg kvalmefornemmelser bare jeg ser avisoverskriftene om medaljer til whoever. Er ikke overvettes interessert, men har da pleid å engasjerer meg når det er spennende øvelser med norske medaljesjanser. Not anymore.

http://www.expressen.se/kultur/putin...r-vart-ansvar/

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:44   #25
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg synes ikke Norge skal søke om OL i 2020. Jeg ønsker en endring i IOC før Norge bør søke igjen.

Når det gjelder boikott av de lekene som er så hadde det vært på sin plass at det offisielle Norge ble hjemme. Hvis vi skulle boikottet fullstendig og ikke sendt utøvere burde det vært bestemt i det Russland ble tildelt OL eller i hvertfall for flere år siden.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:21   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva godt det skal føre med seg at andre enn de som har målemaskiner på tv-en sin ikke ser på OL-sendinger?? Altså, jeg forstår at man ikke syns det er stas, men det er da en meningsløs boikott når den overhodet ikke merkes for andre enn en selv?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:27   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva godt det skal føre med seg at andre enn de som har målemaskiner på tv-en sin ikke ser på OL-sendinger?? Altså, jeg forstår at man ikke syns det er stas, men det er da en meningsløs boikott når den overhodet ikke merkes for andre enn en selv?

Ja, jeg lurer også det det. Jeg har vært sånn TV-måleperson. Men det er kanskje anderledes nå som alt er mer digitalt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:31   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

TV2 skal ha for at de gjør sitt for å gi oss en ubehagelig opplevelse av OL, alle reklamene gjør det enkelt å boikotte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:32   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Nei, jeg tror fortsatt man må ha noe installert, og vite om det. Det handler jo om personvern også? Det man ser på nett-tv er jo noe annet.

Og så adferd når man handler, selvsagt. Annonsørene merker jo om annonseringen virker, så å boikotte sponsorene er mer meningsfullt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:45   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva godt det skal føre med seg at andre enn de som har målemaskiner på tv-en sin ikke ser på OL-sendinger?? Altså, jeg forstår at man ikke syns det er stas, men det er da en meningsløs boikott når den overhodet ikke merkes for andre enn en selv?

Hvorfor det? Jeg ser ikke OL-sendingene og jeg snakker med barna mine om hvorfor vi ikke følger med. Det er viktig for meg å ta avstand selv om ikke IOC mister noen nattesøvn av det. Det synes jeg var en merkelig uttalelse, Polyanna.

Og før noen går i taket over inkonsekvens så kan jeg informere om at jeg ikke så OL fra Kina heller.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:47   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvorfor det? Jeg ser ikke OL-sendingene og jeg snakker med barna mine om hvorfor vi ikke følger med. Det er viktig for meg å ta avstand selv om ikke IOC mister noen nattesøvn av det.

OK, jeg kan se verdien av å gjøre det til et slags moralsk ståsted og videreformidle de verdiene til barna.

Jeg oppfattet at man ønsket å vise Russland/IOC at man ikke likte dem, og det vil jo en privat TV-boikott ikke ha så stor virkning på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:06   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg tenker at det egentlig er hele OL som institusjon man vil til livs her – sånn som OL er nå, er det jo ikke det minste realistisk å nekte verdensmakter som Kina og Russland å arrangere, uansett hvor fæle de er som regimer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:09   #33
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg må innrømme at jeg blir gladere og gladere for at jeg ikke har disse folka sittende som konger på haugen i hjembyen min. (Nå var jeg aldri noen tilhenger av OL i Tromsø uansett, men følelsen av skepsis var ikke så intens som den har blitt de senere årene.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:11   #34
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Jeg vil ha OL uten IOC.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:15   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tenker at det egentlig er hele OL som institusjon man vil til livs her – sånn som OL er nå, er det jo ikke det minste realistisk å nekte verdensmakter som Kina og Russland å arrangere, uansett hvor fæle de er som regimer.

Ikke sant. Jeg syns det er helt merkelig at IOC ikke ser dette og nedskalerer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:30   #36
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hva godt det skal føre med seg at andre enn de som har målemaskiner på tv-en sin ikke ser på OL-sendinger?? Altså, jeg forstår at man ikke syns det er stas, men det er da en meningsløs boikott når den overhodet ikke merkes for andre enn en selv?

Helt klart, men det føles bedre.

Og vi snakker også med barna om hvorfor vi ikke ser OL, jeg synes det er vel så viktig.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 13:11   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi boikottet OL?

Å boikotte OL handler ikke bare om TV, men det handler vel også mye om ringvirkningene som flere også her har påpekt.
OLs popularitet og stemningen rundt et OL er avhengig av hva vi snakker om og hvordan vi snakker om det. Jeg tror ikke oppfordringer til boikott og det at mange har boikottet har vært uten betydning. Fokuseringen på å ta avstand og å fremme budskapet til amnesty og HRS har skapt grunnlaget for at den massive reaksjonen etter sørgebåndsaffæren kunne oppstå. Uten dette fokuset på forhånd tror jeg ikke sørgebåndsaffæren hadde blitt en like stor sak. Den saken kom på toppen av masse misnøye.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no