Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ny regjering og satsing på skolen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 16:12   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ny regjering og satsing på skolen

Jeg klarer ikke å se så mye i regjeringsplattformen som tilsier en satsing på skolen.

Jeg lurer på, satsing på spesialskoler, burde det vært satt i gang? Tvungen videreutdanning i matematikk er jo egentlig en vits, i mange tilfeller. Hvorfor ikke heller sette makstall på antall elever pr lærer.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 18:05   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny regjering og satsing på skolen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg klarer ikke å se så mye i regjeringsplattformen som tilsier en satsing på skolen.

Jeg lurer på, satsing på spesialskoler, burde det vært satt i gang? Tvungen videreutdanning i matematikk er jo egentlig en vits, i mange tilfeller. Hvorfor ikke heller sette makstall på antall elever pr lærer.

Det er ikke mye konkret satsing på skolen i regjeringsplattformen. Jeg synes det er veldig gøy at jeg skal videreutdannes (er mattelærer), men hadde tenkt å gjøre det uansett så det blir ikke så stor endring. Skulle veldig gjerne ønsket meg større lærertetthet i stedet.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 18:28   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny regjering og satsing på skolen

Større lærertetthet og bemanningsnormer og slik koster penger.

Jeg har i dag lest ganske mye av plattformen til den nye regjeringen og kan ikke si at jeg er overimponert. :ironisk: Jeg er egentlig ekte venstreliberalist med hjerte for velferdsstaten, og har ikke mye håp om at ting skal bli bedre med denne regjeringen, gitt.
Både Høyre og Venstre har solgt seg alt for billig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 18:39   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny regjering og satsing på skolen

Jeg har ikke store troa på at det blir noe løft, men vi får vente og se. Alle lærere skal ha master dvs enda større utgifter for kommunene som arbeidssgivere. Og blir det fristende nok å ta lærerutdanning når alle må gå 5 år? Jeg har lest erklæringen og synes det var skremmende mye FrP-politikk der, men kanskje jeg ikke har satt meg godt nok inn i Høyres politikk. At klima er utelatt fra de 8 satsingsområdene, er jo et skikkelig spark i Venstres mest følsomme områder. Ha, sånn går det når dere ikke vil leke mer med oss!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 18:47   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny regjering og satsing på skolen

Passende bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (97,8 KB, 48 visninger)
__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no