Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan vet man om en webside er en suksess?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-11, 20:52   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Jeg var med å lage en webside i sommer (supportside) og er redaktør for den fortsatt. Jeg ser jo helt klart at vi fyller en funksjon for de som websiden er ment for, og jeg merker at antall oppmøtte på kontoret vårt avtar sakte men sikkert. Legger etter hvert mer og mer til på websiden og ser at antall sidevisninger øker og øker, men lurer jo på hva jeg burde sette som mål fremover. Hvordan måler man en websides suksess/nedgang?

Er det sidevisninger man ser på? Annen statestikk fra webhotellet?
Er det endringer i forbrukeradferd jeg skal se på?

Finnes det websider med informasjon om dette temaet?

Skjønner jo at det å se på statestikk og brukeradferd gjør mye, men lurer på om det er ting jeg ikke tenker på som er lurt å få med seg.

Håper noen har tid til å svare.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:30   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.908
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Hva med å lage en spørreundersøkelse?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:33   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Du trenger nok å se på både antall visninger, og endring i adferd/færre henvendelser til support.
Utfordring kan være at svar på enkelte ting genererer andre spørsmål, slik at kompleksiteten på henvendelsene kan endre seg, og en ser kanskje ikke nedgang i antall.

Antall henvendelser er i hvert fall ikke et godt nok målepkt. i seg selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:07   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Kategoriserer dere henvendelser til support? I så fall ville jeg målt suksess i antall sidehnvisninger opp mot reduksjon i type henvendelser, og argumenter med at reduksjon i antall "enkle" henvendelser kan gi tid til å konsentrere seg om å løse større utfordringer i IT-driften.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:32   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kategoriserer dere henvendelser til support? I så fall ville jeg målt suksess i antall sidehnvisninger opp mot reduksjon i type henvendelser, og argumenter med at reduksjon i antall "enkle" henvendelser kan gi tid til å konsentrere seg om å løse større utfordringer i IT-driften.

Vi har ikke hatt noen form for loggføring av henvendelser som førstelinje får inn. Jeg "tok over" alt som kommer inn pr epost i sommer og ser en klar oppgang i henvendelser der, hvilket tyder på at det er enklere for brukerene å ta kontakt pr skjema på nettside enn en epost de knapt visste om tidligere. Dette er jo ønskelig. Vi ønsker minst at folk skal dukke opp eller ringe.

Å logge hver enkelt sak kunne nok vært lurt, men spørs om det lar seg gjennomføre når det er hektisk. Får tenke litt på den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:38   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva med å lage en spørreundersøkelse?

Ja, jeg har lurt på dette. Men litt usikker på hvordan jeg bør legge det opp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:49   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi har ikke hatt noen form for loggføring av henvendelser som førstelinje får inn. Jeg "tok over" alt som kommer inn pr epost i sommer og ser en klar oppgang i henvendelser der, hvilket tyder på at det er enklere for brukerene å ta kontakt pr skjema på nettside enn en epost de knapt visste om tidligere. Dette er jo ønskelig. Vi ønsker minst at folk skal dukke opp eller ringe.

Å logge hver enkelt sak kunne nok vært lurt, men spørs om det lar seg gjennomføre når det er hektisk. Får tenke litt på den.

Hos oss logges alle saker og får en kategori og en prioritering. Det er selve grunnsteinen i å drive kontinuerlig forbedring, men det krever jo så klart litt forberedelser og initiell innsats, noe som er vanskelig å få til når alt brenner og man har nok med å ta unna det som renner inn av saker hver dag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:53   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vet man om en webside er en suksess?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hos oss logges alle saker og får en kategori og en prioritering. Det er selve grunnsteinen i å drive kontinuerlig forbedring, men det krever jo så klart litt forberedelser og initiell innsats, noe som er vanskelig å få til når alt brenner og man har nok med å ta unna det som renner inn av saker hver dag.

Jeg kan i praksis innføre det jeg vil nå (sjef!), så får kanskje gjøre det mens jeg kan. Må finne en software som gjør susen da.

Alt som kommer inn pr epost logges jo hos oss og, men ikke de som møter opp personlig. De sakene løser vi som regel på stedet, så å logge dem blir kun for statistikk... Men jeg kunne virkelig trengt den statestikken.


Sist redigert av Joika : 30-12-11 kl 23:25.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no