Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

ESC Malmø 2013

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-13, 00:49   #961
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

men hvorfor er hun så blid når det hun synger om er trist?

Det store spørsmålet er hvorfor vi fortsatt sitter oppe når Danmark har vunnet - og ikke minst hvorfor vi overhodet så på.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:51   #962
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Nei, nå er det natta. Takk for følget i kveld.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:51   #963
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det store spørsmålet er hvorfor vi fortsatt sitter oppe når Danmark har vunnet

Fordi det er lørdag! Nå skal jeg se Grey's.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:55   #964
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

For en døll vinnerlåt!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:56   #965
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Sterkt uenig. Frøkna la seg i protest, så det kom noe positivt ut av resultatet. Da kan Danmarks Radio beholde lokalet..
Gratulerer til Margaret.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:56   #966
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Æg e sur!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 00:56   #967
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Nå sitter jeg og hører på Nederlands bidrag på Spotify. For en nydelig sang!

(Jeg har hørr nada av ESC-bidragene før i kveld; jeg visste at MB skulle representere Norge, men sist jeg så henne hadde hun svart hår. Feks. Men Anouk går jo an å høre på!)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 01:06   #968
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Tror ungarn er favoritten min egentlig. Veldig søt låt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 01:10   #969
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

10-åringen her i huset trøstet seg med at ja ja, nå blir i hvertfall hans danske "tante" J glad.

Pussig, akkurat det samme samme sa dette husets 10 åring. *alle har en tante J i Danmark*

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 01:10   #970
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Eler kanskje malta.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 09:03   #971
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Fin, men kjedelig vinnerlåt, som blir litt fort glemt. Nederland sin var nydelig.
Men helt ok at Danmark skal arrangere kaoset neste år.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 10:15   #972
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Jeg likte vinnerlåten veldig godt, men ble skuffet over hvor dårlig sverige gjorde det. Jeg går her og nynner på sangen as we speak, og har digget til den i bilen flere ganger.

Og med fare for å banne i kirken; Jeg likte faktisk ikke den norske så godt. Den var kul, men ikke så fengende som den kunne vært.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 10:18   #973
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.


Og med fare for å banne i kirken; Jeg likte faktisk ikke den norske så godt. Den var kul, men ikke så fengende som den kunne vært.

Det er veldig mange som gjør akkurat den feilen, i ESC-sammenheng, trekker likhetstegn mellom bra og fengende. Musikalsk sett har vel Norges bidrag blitt kåret til det minst fengende bidraget, men det oser jo kvalitetsarbeid lang vei likevel.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 10:40   #974
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det er veldig mange som gjør akkurat den feilen, i ESC-sammenheng, trekker likhetstegn mellom bra og fengende. Musikalsk sett har vel Norges bidrag blitt kåret til det minst fengende bidraget, men det oser jo kvalitetsarbeid lang vei likevel.

Jo, sangen er jo bra, det er ikke det. Men jeg foretrekker mer fengende musikk, spesielt i ESC-sammenheng. Var derfor jeg likte den svenske så godt! Det er en ren personlig preferanse, ikke en proff vurdering.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 10:50   #975
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jo, sangen er jo bra, det er ikke det. Men jeg foretrekker mer fengende musikk, spesielt i ESC-sammenheng. Var derfor jeg likte den svenske så godt! Det er en ren personlig preferanse, ikke en proff vurdering.

Jeg foretrakk Norge, Frankrike og Nederland, samt at jeg likte svisken til Italia De tre første var de eneste låtene som skilte seg ut musikalsk sett, som var atypiske esc-låter, resten fulgte oppkrifta til punkt og prikke, og det synes jeg blir litt kjedelig, musikalsk sett. Det var stort sett bare Romania, Moldova og Finland som hadde høyere underholdningsverdi enn snittet, skulle gjerne sett Montenegro og makedonia i finalen, bare for å underholde oss innimellom alle standardlåtene.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 15:32   #976
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Den danske låten er sånn man føler man har hørt hundre andre versjoner av tidligere, og jeg tviler på om den blir spilt særlig på radioen. Den mangler fullstendig særpreg.

Jeg har ikke sett på ESC på flere år, det er rett og slett ikke min greie. I går lot jeg det stå på, men fikk med meg lite. Syns Margaret fikk en fin plassering, er bare veldig glad for at det ikke er vi som skal bruke masse penger på å arrangere dette mølet...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 19:15   #977
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Den danske var aldeles begredelig, jeg har hørt den flere ganger nå og klarer faktisk ikke å huske sangen etter å ha hørt den. Jeg kan nynne på flere av sangene fra finalen, men akkurat den klarer jeg ikke å huske en eneste tone fra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 20:26   #978
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Og nå begynner ryktene å svirre om at Azerbaijan har kjøpt stemmer, et av landene som er involvert i ryktene er Malta. Hvis det er hold i ryktene, er det en kjempeskandale.
En annen ting det mumles misfornøyd om i kulissene, er sammensetningen av fagjuryene rundt omkring. Britene ga som kjent ikke et eneste poeng til Norge, det kan jo tenkes at det kan ha sammenheng med at yngstemann i fagjuryen er 62 år? Det er iallefall sterk misnøye med at ratinga på itunes-lista ikke samsvarer med antall poeng som Norge fikk, og det gjelder i flere land.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 21:38   #979
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Og nå begynner ryktene å svirre om at Azerbaijan har kjøpt stemmer, et av landene som er involvert i ryktene er Malta. Hvis det er hold i ryktene, er det en kjempeskandale.
En annen ting det mumles misfornøyd om i kulissene, er sammensetningen av fagjuryene rundt omkring. Britene ga som kjent ikke et eneste poeng til Norge, det kan jo tenkes at det kan ha sammenheng med at yngstemann i fagjuryen er 62 år? Det er iallefall sterk misnøye med at ratinga på itunes-lista ikke samsvarer med antall poeng som Norge fikk, og det gjelder i flere land.

Hrmmmf.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 21:49   #980
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC Malmø 2013

Jeg er på parti med den britiske fagjuryen, ser jeg - liker ikke all bakgrunnsstøyen i det norske bidraget.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no