Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Vokse legger selv, do or don't?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-09, 12:32   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.861
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg sier auu til voks og syens det ser kjempevondt ut. AHr aldri prøvd det MEN bruker epilator. Mange synes dèt er grisevondt men det blir en vane og dessuten er det verdt det isteden for stikkebusker på legger og lår etter en dag eller to..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 12:42   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg sier auu til voks og syens det ser kjempevondt ut. AHr aldri prøvd det MEN bruker epilator. Mange synes dèt er grisevondt men det blir en vane og dessuten er det verdt det isteden for stikkebusker på legger og lår etter en dag eller to..

Så man kan bruke epilator på kortere hår enn 0,5cm?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 15:45   #23
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Så man kan bruke epilator på kortere hår enn 0,5cm?

Jaja, det går fint.
Torturredskap ja, men har man først kommet over den første kneika er det en lek. Synes det var grisevondt lenge, før jeg en kveld følte for litt selvpining.
Første gang blir det ikke 100% glatt, men det går seg til. Etter man har tatt dem en gang med epilatoren er det virkelig ikke noe pes, jeg tar under armene også. Er jo bare å dra den over når man har tid og behovet melder seg. Fantastiske torturtingen min.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:00   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Hehe, Tammen. Mon tro om jeg må prøve det da kanskje?

Det som jeg jo synes er dumt med voksing er at håret bør være 0,5 cm langt når man vokser. Jeg er altså ikke så veldig interessert i å gå rundt med masse hår på legga midt på sommeren fordi jeg venter på at det skal bli langt nok til å vokses. Hvordan gjør dere voksere det med tanke på det?

Og et voksespørsmål til: Er det sant at hårene blir tynnere etterhvert som man vokser? Og vil man eventuelt få samme effekten med epilator?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:10   #25
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg klarer bare å lese denne trådoverskriften som "Voksne legger seg selv, do or don't?". :bidrar:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:11   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Balanse. Har det blitt for mye påskevin?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:31   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg fikk veldig tynne hår av å vokse ....... så tynne faktisk at det ikke var mulig å vokse lenger.

Derfor er jeg tilbake på barbering. Det er sinnsykt kjipt at det må gjøres så ofte, men det er det eneste jeg har fått til å fungere skikkelig på meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:38   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.861
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Med hårnappingen (epilator) blir det iallefall mindre og mindre hår og ikke minst ikke så tjukke etter hvert...
Jeg har sort hår og masse hår rundtom og dun på lårene så dette er min redning.

Men jeg er ikke så tøff at jeg bruker den under armene altså!!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:41   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Epilator er mye vondere enn voksing synes jeg.
Synes ikke det å vokse leggene er noe vondt jeg. Jeg har gjort det selv, og så har Mjau gjort det på meg. Men latheten gjør at jeg stort sett bare bruker sånn veet krem og skyller av i dusjen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:43   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Hmm.. kanskje epilator er greia for meg da altså. Vil nemlig helst være så hårløs på leggene som mulig, hele tiden. Da blir det pesete å vente til hårene er 0,5 cm.

Hvilken epilator er å anbefale?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:50   #31
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Ja, hårene blir tynnere, og de løsner også lettere og lettere etterhvert.

Man får ikke sånn høvelettervekst, det blir mye finere og lysere hår.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:51   #32
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Herre, epilator er så mye vondere enn voks!

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:52   #33
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg vil forøvrig anbefale å finne bedre voks enn Veet.
Lindex selger en type voks i grønn eske, den er noen hakk lettere å jobbe med enn Veet. En av dem bruker man ikke engang strips til, men bare drar av som den er.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:42   #34
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg hadde ikke sjangs til å epilere selv før jeg hadde vokset en god stund. Først da gikk det an å epilere selv. Men det tar himla lang tid, sikkert 20 ganger så lang tid som å vokse, så jeg gadd ikke å gjøre det mer enn omtrent 3 halve ganger. Ser litt teit ut med hår på den ene leggen og ikke den andre, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 13:57   #35
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Balanse. Har det blitt for mye påskevin?

Ha! I wish, men jeg må nok skylde på feberfantasier. Halsbetennelse, feber og vondt i ørene. Jeg synes synd på meg selv og passiviserer Lærlingen med film og godteri, straffen for det kommer snart.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 14:14   #36
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Varmvoks er mindre smertefullt emn kald.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 03:29   #37
nesflot
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
nesflot har et hav av muligheter foran seg
Kul

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Jeg ser dere har problem med voksing, problemet ligger i selve voksen. Overnevnte sted kjøper voksen fra Kina og den er ikke beregnet på skandinavisk hud pga markedet ligger i ett annet land. Kjøp heller produktene fra xxx de har jobbet med dette i 5 år og selger voks til samme pris fra Italia, det er denne voksen som de fleste hudpleiere bruker. Du vil da få ett helt annet resultat, voksing er mye bedre en høvel. Men det gjelder å kjøpe riktige produkter, og xxx er billigst og best, Italia er bedre en Kina for vår hud i Norge. Voksen er alfa omega, all voks kan bli varmt nok, men er ikke kvaliteten der så bare glem det.

Hilsen Hårløs og glad.


Sist redigert av Esme : 23-04-09 kl 09:12. Årsak: Fjernet link, reklame
nesflot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:41   #38
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Epilator er best!

Nå kjenner jeg nesten ingen ting lenger når jeg drar den over beina.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:49   #39
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hmm.. epilator altså? Det er ikke bare et torturredskap?

Jeg gruet meg fryktelig før jeg skulle teste epilatoren min første gang. Det gikk som en lek, kilte litt og var ikke vondt i det hele tatt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:20   #40
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vokse legger selv, do or don't?

Salongvoksing er og blir min favoritt. Jeg er ikke tålmodig nok til å gjøre det skikkelig selv.

Epilator var en sann fiasko. Ikke bare brukte jeg 40 min på hver legg, ca halvparten av hårene hevnet seg med å gro innover på vei ut. Gjett hvor lang til det tok å nappe dem ut med pinsett... Har aldri opplevd inngrodde hår etter voksing.

Har altså en meget lite brukt Braun silkepil epilator liggende. Selges billig hvis noen skulle være interessert.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no