Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Sperring av telefonnumre på mobil

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 10:30   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Sperring av telefonnumre på mobil

Kan man sperre mobiltelefonen for utgående anrop til 110, 112 og 113? Altså de numrene som virker selv om tastatursperren er på?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:32   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Kan man sperre mobiltelefonen for utgående anrop til 110, 112 og 113? Altså de numrene som virker selv om tastatursperren er på?


Glad jeg har en mobil som er "tett" når tastelåsen er på uansett hva man trøkker på.

Til spørsmålet: er jo bare å prøve. Gå inn på anrop eller noe sånt. alt etter telefon og skriv inn nr på sperr annrop. eller noe sånt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:40   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Tenkte noen visste. Har så liten lyst å "testringe".

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:50   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Nei, det tror jeg ikke gå an.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:03   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Det går ikke så vidt jeg vet. Man kan ringe 911 og 112 selv om tastlåsen er på. Jeg mente at det var umulig å sperre for dette.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:12   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Det vil i hvertfall være litt dumt om det er muligheter for å sperre for dette.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:13   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Jeg trodde faktisk at det var ulovlig å sprerre de nummerene.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:15   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det vil i hvertfall være litt dumt om det er muligheter for å sperre for dette.

-Og litt dumt å uforvarende ringe nødnumre fra veska (eller lommen til Poden i dette tilfellet).

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:37   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Man kan ringe nødnummer uten SIM kort, så jeg tror neppe du får sperret de numrene.

Det er derfor man ikke skal gi små barn avlagte mobiltelefoner å leke med, nettopp pga det.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:39   #10
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Man kan ikke sperre for nødnr.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 11:55   #11
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Man kan ringe nødnummer uten SIM kort, så jeg tror neppe du får sperret de numrene.

Det er derfor man ikke skal gi små barn avlagte mobiltelefoner å leke med, nettopp pga det.

Man kan gi barnet telefon uten batteri, dog.

Jeg tror nok det er viktigere at man kan ringe nødnummerene fra alle telefoner enn at det blir noen uforvarende oppringninger til alarmsentralene. Hos politiet er vel 99% av oppringingene enten tull eller utilsiktet.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 14:32   #12
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Sperring av telefonnumre på mobil

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det går ikke så vidt jeg vet. Man kan ringe 911 og 112 selv om tastlåsen er på. Jeg mente at det var umulig å sperre for dette.

Har testet på min nokia nå, når tastelåsen er på fungerer 112 og 911, ikke 110 og 113.

Når tallene er trykket inn har man ganske kort tid på deg for å trykke på ringe knappen, så det skal litt til at det skjer i lommen.

Til info; jeg avbrøt før det ble en oppringing utav forsøket mitt

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no