Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunsten å kutte snusen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-13, 14:52   #101
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

De 5 - 10 kg. var en understatement. Jeg skjønner at det ble teit, men leser du dette innlegget jeg skrev etterpå, skjønner du godt hva jeg mener, om du bare gidder.

Tja, jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Jeg synes du fremstår som litt unyansert. Ev. uklar.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 14:53   #102
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er overbevist om at mine åtte kilo pluss ikke påvirker ungene mine i det hele tatt.

Eg er i samme vektkategori som deg og er av ei anna oppfatning. Det at eg er 8 kg overvektig aukar min risiko for blant anna diabetes og også på sikt hjerte-kar sjukdom. Dersom det skjer vil det påvirke ungane mine. Så eg har litt dårlig samvittighet og syns eg er litt dum som ikkje har fått gjort noko med det endå. For med såpass lite overvekt skal det ikkje store anstrengelsar til for å få til å leve litt sunnare.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 14:54   #103
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tja, jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Jeg synes du fremstår som litt unyansert. Ev. uklar.

Javel, jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne være mer klar enn jeg er i siste setning av det innlegget jeg selv siterte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 14:54   #104
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er i samme vektkategori som deg og er av ei anna oppfatning. Det at eg er 8 kg overvektig aukar min risiko for blant anna diabetes og også på sikt hjerte-kar sjukdom. Dersom det skjer vil det påvirke ungane mine. Så eg har litt dårlig samvittighet og syns eg er litt dum som ikkje har fått gjort noko med det endå. For med såpass lite overvekt skal det ikkje store anstrengelsar til for å få til å leve litt sunnare.

Og jeg mistet sånn ca 17% respekt for deg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 14:55   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tenker man kan si at om man har dårlige vaner og dårlig hverdagsrytme så påvirker det barna negativt. Om det gjelder røyk eller mat eller aktivitet eller andre saker.

Det jeg prøver å si er vel at alle tar noen dårlige valg. Det påvirker gjerne barna negativt.
Jeg vil ikke begynne å plukke vekk respekten jeg har for folk selv om de noen gang tar de dumme/farlige/mindre smarte/uheldige valgene.

Røyk er farlig.
Stor overvekt er farlig.

Det kan egentlig ikke sammenlignes, men kan det litt på noen områder likevel.

Man kan mislike en del folk, endel vaner de har og en del valg de tar, men respekten for mennesket bør likevel være intakt.

Sånn? Det var min oppsummering av det hele, tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 14:57   #106
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og jeg mistet sånn ca 17% respekt for deg.

17% for 8 kg, du er jammen hard. Jeg er nesten på minussiden jeg da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:01   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er i samme vektkategori som deg og er av ei anna oppfatning. Det at eg er 8 kg overvektig aukar min risiko for blant anna diabetes og også på sikt hjerte-kar sjukdom. Dersom det skjer vil det påvirke ungane mine. Så eg har litt dårlig samvittighet og syns eg er litt dum som ikkje har fått gjort noko med det endå. For med såpass lite overvekt skal det ikkje store anstrengelsar til for å få til å leve litt sunnare.

Jeg ser helt annerledes på det. Jeg har veid 35 kilo mer enn det jeg gjør nå. Jeg var ikke spesielt redd for verken diabetes eller hjerte-kar-sykdom da heller, all den tid jeg levde sunt (med unntak av når jeg fikk overspisingsraider som ødela alt), trente jevnt og trutt og ble jevnlig sjekket av lege. Nå, med min litt for høye BMI anser jeg meg selv som sunn og frisk og egentlig slank nok. Jeg vil ned i vekt, men det er KUN estetisk pluss at det sikkert hadde blitt litt lettere å jogge fortere og lengre. Men jeg tror faktisk at det å gå ned 8 kilo vil føre med seg veldig mange anstrengelser for min del. Jeg vet nemlig ikke om jeg orker slankehelvete jeg har levd med mesteparten av mitt liv. Så da får jeg heller havne i kategorien "dum som ikke tar hensyn til potensiell farlig overvekt bare fordi hun ikke gidder".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:01   #108
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er jo ikkje snakk om å gå frå 100% til 0% respekt, men frå 100% til 80%, og det står eg for, altså.
Det er godt mulig at røykinga di ikkje har noko å seie for jobben din, men det seier noko om deg og korleis du tar vare på deg sjølv, ikkje minst med tanke på dine eigne barn. Det er ei lang rekke av konsekvensar av røyking som i neste instans ville gå utover barna dine dersom det rammer deg.
.

Så fordi jeg røyker er jeg en dårligere omsorgsperson for mine barn? Det regner jeg virkelig med ikke var sånn det var ment å komme ut.

Du vet ingenting om hvordan jeg tar vare på meg selv, fordi du kjenner meg ikke. Men om du hadde sett meg på gata med røyken i handa, så er din konklusjon at jeg ikke egner å ta vare på meg sjøl.



Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg vil mye heller at assistentene i barnehagen til barna mine er storrøykende, rause og tolerante mennesker enn supersunne, fordømmende og kjipe.

Meget meget enig.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og jeg mistet sånn ca 17% respekt for deg.

8%
Siden det var 8kg. Lettere å forholde seg til

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:01   #109
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og jeg mistet sånn ca 17% respekt for deg.

Jaha? På grunn av det innlegget du siterte der eg har dårlig samvittighet for at eg er litt overvektig?

Eller ei slags "uthenging" for at eg tallfester ting? Eg er matematiker/statistiker og har ein tendens til å bruke tall for å forklare meg. Måle ting på ein skala fra ein til 10. Eg syns det er ein grei måte å få fram eit poeng utan at eg meiner at folk skal ta talla bokstavlig. Dersom du tenker deg om forstår du kva eg meiner når eg seier at respekten går frå 100% til 80%. Eg meiner sjølvsagt ikkje at eg faktisk har 80% respekt for eit menneske, men at eg har litt mindre respekt enn før. Eller likar personen litt mindre enn før.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:03   #110
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Jaha? På grunn av det innlegget du siterte der eg har dårlig samvittighet for at eg er litt overvektig?


Jeg leste det som ironi.
Basert på HI som mista 20% respekt for ansatt som røyka.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:15   #111
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser helt annerledes på det. Jeg har veid 35 kilo mer enn det jeg gjør nå. Jeg var ikke spesielt redd for verken diabetes eller hjerte-kar-sykdom da heller, all den tid jeg levde sunt (med unntak av når jeg fikk overspisingsraider som ødela alt), trente jevnt og trutt og ble jevnlig sjekket av lege. Nå, med min litt for høye BMI anser jeg meg selv som sunn og frisk og egentlig slank nok. Jeg vil ned i vekt, men det er KUN estetisk pluss at det sikkert hadde blitt litt lettere å jogge fortere og lengre. Men jeg tror faktisk at det å gå ned 8 kilo vil føre med seg veldig mange anstrengelser for min del. Jeg vet nemlig ikke om jeg orker slankehelvete jeg har levd med mesteparten av mitt liv. Så da får jeg heller havne i kategorien "dum som ikke tar hensyn til potensiell farlig overvekt bare fordi hun ikke gidder".

Min overvekt skuldast eine og aleine dårlig kosthold og for lite mosjon. Så mine 8 kg er noko heilt anna enn dine 8 kg. Du har jo virkelig gidda. Du både trener og lever sunt. Eg snakkar om sånne som meg som aldri har vore veldig overvektige, men som er litt overvektige rett og slett fordi vi ikkje gidd å anstrenge oss bittelitt. Eg har gått ned dei 8-10 kiloa fleire gangar før uten slankekurar og diverse rare diettar. Kun med normalt sunt kosthold og trening. Men så sklir det ut. Det einaste som skal til for at eg skal holde meg normalvektig er å trene to gangar for veka og kun ete snop på lørdagar. Det burde eg klare viss eg berre gidd. Berre dumt å la det vere som det er no.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:19   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Så det du mener er at det vil kreve langt mindre anstrengelser for deg å gå ned 8 kg enn det vil ta for noen å slutte å røyke, og likevel er det den som røyker som ikke fortjener din respekt? Jaja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:24   #113
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Jaha? På grunn av det innlegget du siterte der eg har dårlig samvittighet for at eg er litt overvektig?

Eller ei slags "uthenging" for at eg tallfester ting? Eg er matematiker/statistiker og har ein tendens til å bruke tall for å forklare meg. Måle ting på ein skala fra ein til 10. Eg syns det er ein grei måte å få fram eit poeng utan at eg meiner at folk skal ta talla bokstavlig. Dersom du tenker deg om forstår du kva eg meiner når eg seier at respekten går frå 100% til 80%. Eg meiner sjølvsagt ikkje at eg faktisk har 80% respekt for eit menneske, men at eg har litt mindre respekt enn før. Eller likar personen litt mindre enn før.

Det var ironisk ment. Og ja, jeg mener fortsatt at det er rart å miste respekt for mennesker kun utifra om de røyker, er overvektig etc. Jeg er gift med en matematiker/statistiker selv, men heldigvis tallfester han ikke respekten for meg utifra en skala selv om jeg røyker.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:24   #114
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Min overvekt skuldast eine og aleine dårlig kosthold og for lite mosjon. Så mine 8 kg er noko heilt anna enn dine 8 kg. Du har jo virkelig gidda. Du både trener og lever sunt. Eg snakkar om sånne som meg som aldri har vore veldig overvektige, men som er litt overvektige rett og slett fordi vi ikkje gidd å anstrenge oss bittelitt. Eg har gått ned dei 8-10 kiloa fleire gangar før uten slankekurar og diverse rare diettar. Kun med normalt sunt kosthold og trening. Men så sklir det ut. Det einaste som skal til for at eg skal holde meg normalvektig er å trene to gangar for veka og kun ete snop på lørdagar. Det burde eg klare viss eg berre gidd. Berre dumt å la det vere som det er no.

Mitt kosthold, hvis man ser på småspininga mellom måltidene, er ikke bra heller, jeg har ikke trent på tre år, men jeg er har BMI på 19. Å gå etter utsjånad åleine vert dumt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:30   #115
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.


Jeg leste det som ironi.
Basert på HI som mista 20% respekt for ansatt som røyka.

Eg leser det som litt slem sarkasme. Både frå deg, Lykken og Drømmedama.
Når ein går tom for argument i ein diskusjon er det litt tåpelig å begynne med sånt. Prøv heller å argumentere mot det eg seier om at røyking kan gi helseproblemer som på sikt kan gå utover omsorgsevna for barna til den som røyker.

Kirsebær klarar i det minste å argumentere saklig. Likar deg faktisk bedre og bedre, Kirsebær, til tross for røykinga

Eg har ingen problem med å innrømme at min livsstil med dårlig kosthold og for lite mosjon på sikt kan gå utover min omsorgsevne for mine barn, men for mange som røyker er det heilt uaktuelt å innrømme noko sånt. Eks-røykarar klarar det, men ikkje dei som fremdeles røyker. Dersom dei innrømmer det for seg sjølv og andre blir dei jo nødt til å slutte

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:36   #116
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Kan en røyker på noen måte gjenvinne de siste 20 prosentene respekt hos deg, Simone? Ved å få Nobels fredspris, for eksempel? Eller er det slik at enhver røyker automatisk blir 20 % mindre verdt enn de som ikke røyker, samme hvordan de ellers lever?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 15:37   #117
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg leser det som litt slem sarkasme. Både frå deg, Lykken og Drømmedama.
Når ein går tom for argument i ein diskusjon er det litt tåpelig å begynne med sånt. Prøv heller å argumentere mot det eg seier om at røyking kan gi helseproblemer som på sikt kan gå utover omsorgsevna for barna til den som røyker.

Kirsebær klarar i det minste å argumentere saklig. Likar deg faktisk bedre og bedre, Kirsebær, til tross for røykinga

Eg har ingen problem med å innrømme at min livsstil med dårlig kosthold og for lite mosjon på sikt kan gå utover min omsorgsevne for mine barn, men for mange som røyker er det heilt uaktuelt å innrømme noko sånt. Eks-røykarar klarar det, men ikkje dei som fremdeles røyker. Dersom dei innrømmer det for seg sjølv og andre blir dei jo nødt til å slutte

Hva i alle dager mener du? Slippe opp for argumenter? Jeg har kun argumentert for at det er rimelig nedlatende og dømmende å miste respekt for noen som røyker. Og jeg måtte humre litt av at du tallfester tapet av respekt, derav kommentaren. Jeg argumenterer overhodet ikke for at det er bra å røyke eller at det ikke kan medføre helseproblemer som går utover barna i siste instans. Så jeg føler egentlig ikke at jeg har sluppet opp for argumenter for noe som helst.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 16:05   #118
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg leser det som litt slem sarkasme. Både frå deg, Lykken og Drømmedama.
Når ein går tom for argument i ein diskusjon er det litt tåpelig å begynne med sånt. Prøv heller å argumentere mot det eg seier om at røyking kan gi helseproblemer som på sikt kan gå utover omsorgsevna for barna til den som røyker.

Kirsebær klarar i det minste å argumentere saklig. Likar deg faktisk bedre og bedre, Kirsebær, til tross for røykinga

Eg har ingen problem med å innrømme at min livsstil med dårlig kosthold og for lite mosjon på sikt kan gå utover min omsorgsevne for mine barn, men for mange som røyker er det heilt uaktuelt å innrømme noko sånt. Eks-røykarar klarar det, men ikkje dei som fremdeles røyker. Dersom dei innrømmer det for seg sjølv og andre blir dei jo nødt til å slutte

At du mener røyking er eneste som kan gi en konsekvens, som da sykdom, som da vil gjøre at man dør osv. Og det igjen vil gå utover barna.

Vel ALT du gjør i livet kan å utover barna negativt.
At du kjører bil, kan komme i en ulykke.
Ta buss, kan komme i en ulykke.
Spiser for mye, økt risiko for hjerte og karsykdommer
Jobber med giftige stoffer, økt risiko for kols osv.

At jeg går utenfor her og tar meg en røyk, jepp det skader barna like mye som livet generelt.

At du føler deg grådig truffet av litt ironi og spøking, vel det kan jeg ikke hjelpe deg med desverre.
Men kom ALDRI her og kall deg saklig i diskusjonen, samtidig som du rakker ned på min omsorgsevne for barna.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 16:06   #119
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva i alle dager mener du? Slippe opp for argumenter? Jeg har kun argumentert for at det er rimelig nedlatende og dømmende å miste respekt for noen som røyker. Og jeg måtte humre litt av at du tallfester tapet av respekt, derav kommentaren. Jeg argumenterer overhodet ikke for at det er bra å røyke eller at det ikke kan medføre helseproblemer som går utover barna i siste instans. Så jeg føler egentlig ikke at jeg har sluppet opp for argumenter for noe som helst.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 16:57   #120
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og det er dette jeg mener. Å diskutere noe noen holder mellom to fingre er noe helt annet enn å diskutere noens fysiske utseende. Og definere utifra antall kilo? Det går bare ikke og viser bare hvor lite sammenlignbart overvekt og røyk faktisk er. Røyking er ikke komplisert i det hele tatt, overvekt er gjerne det.

Skremmern, du aner ikke hva du snakker om.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no