Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ditt barn og internett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 22:28   #1
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Ditt barn og internett

Denne bloggposten bør nesten alle som har barn lese.

Den starter med følgende ord:
"For litt siden deltok jeg på en lærerik temakveld om Ditt barn og Internett. Tekniske greier om nett mener jeg å ha god forståelse for, så jeg trodde egentlig ikke at utbyttet fra temakvelden kom til å bli stort. Der tok jeg feil."

Ditt barn og internett

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 23:48   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt barn og internett

Viktig tema, som burde leses jevnlig av alle som har barn.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:27   #3
Hulemannen
pappa
 
Hulemannen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Hulemannen er litt kul
Standard

Sv: Ditt barn og internett

Takk for tipset. Etter å ha lest artikkelen er jeg ikke helt sikker på om jeg vil nekte jenta vår internett-tilgang og mobil, eller å satse på å prente inn i henne en ekstremt høy dose sunn fornuft, men det blir nok det siste. Kanskje. :bekymret:

__________________
...som ydmykt innrømmer at han er pappa til verdens mest praktfulle jenter, født 2008 og 2010
Hulemannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:34   #4
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt barn og internett

Tja. Jeg tenker som så at den som har skrevet innlegget, alternativt den som holdt foredraget, undervurderer folk. Jeg anser meg ikke som spesielt naiv på nett. Jeg har aldri trodd at en org-adresse er synonymt med sannhet. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene, rett og slett.

Mine barn får lov til å bruke internett. 7 (snart 8)-åringen surfer i vei, og vi kontrollerer hva han driver med. Han har forbud mot å gå inn på chattekanaler, og vet at reklame er for å få folk til å kjøpe et produkt, og ikke nødvendigvis sant. Jeg tror at barn TRENGER å få bruke internett, og mobiltelefoner, og de må lære å forholde seg til informasjonen de får. Det er viktig at de starter tidlig, slik at de ennå hører på foreldrene... Kanskje litt verre å slippe dem løs som 15-åringer helt uten netterfaring.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 16:16   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt barn og internett

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Tja. Jeg tenker som så at den som har skrevet innlegget, alternativt den som holdt foredraget, undervurderer folk. Jeg anser meg ikke som spesielt naiv på nett. Jeg har aldri trodd at en org-adresse er synonymt med sannhet. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene, rett og slett.

Du nei, men hva med barna dine? Ville de tenkt som deg?

Jeg har brukt akkurat den MLK-sida som omtales i en førsteklasse på videregående studiespesialisering (15-16-åringer). Til tross for at tema for timen var kildekritikk på internett var det ingen i klassen som fant noe som helst galt ved sida da de ble bedt om å ta utgangspunkt i forsida og vurdere den som kilde for et tenkt foredrag i engelsk. Ingen hadde tenkt på å sjekke hvem som sto bak den, og selv etter at de fikk gå videre og lese mer på sida var det flere som ikke opplevde den som upålitelig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no