Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere kveldsmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 22:44   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvordan rekker dere å spise middag så tidlig? Vi er fornøyde om vi har rukket middagen før barneTV.

Jeg er hjemmekjerring og min mann slutter på jobb kl 15.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:50   #22
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Kveldsmat må jeg ha. Klarer ikke å legge meg på tom mage. Vi spiser middag kl 17 om jeg er hjemme. På jobb spiser jeg ca 18 om jeg rekker. Kommer hjem fra jobb 22.30 og da må jeg ha to knekkebrød og en kopp te mens jeg "lander" litt om det har vært mye kjør på jobb. Om jeg er hjemme om kvelden spiser jeg kvelds rundt 21.30

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:52   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.418
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Nei, vi spiser ikke kveldsmat, ikke barnet heller. Vi spiser ikke middag før i 18-tiden, så det er ingen som rekker å bli sultne igjen. Jeg får ikke sove hvis jeg spiser etter kl. 19.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:54   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.023
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Nå går jeg på Grete Roede, og da er jeg veldig nøye med å spise kveldsmat. Det er ikke så mye; litt musli med yoghurt eller frukt. Tidligere spiste jeg vel også noe på kvelden som regel, men det var ofte noe snacks, godter eller annet usunt.

Det er faktisk slett ikke alltid at snuppa spiser kveldsmat. Middagen blir ofte så sen at et måltid til etter det blir fullstendig unødvendig. Men hun spiser ofte litt i det vi kommer hjem fra barnehagen for å ikke være usultet før middagen serveres. De siste ukene har hun forøvrig knapt spist noe i det hele tatt. :frustrert:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:54   #25
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Vi spiser middag 17:15, da kommer mannen hjem.
Kveldsmat spiser vi alltid, har den stort sett klar til nyhetene klokka ni. Jeg må ha noe å spise om kvelden, hvis ikke er jeg garantert sulten når jeg skal legge meg.
Kveldsmaten her er stort sett rundstykker eller brødskiver, og gjerne varm kakao. Er jeg full av energi så hender det jeg steker lapper som vi tar til kveldsmat, kjempegodt med ost på.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:56   #26
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Hovedinnlegger tar det som en selvfølge at barnet spiser kveldsmat?? Merkelig utsagn...

Vi rekker aldri å spise middag før kl 1730-1800, så kveldsmat er det ikke tid til. Jentene legger seg mellom kl. 1930-2000. Hverken mannen min eller jeg spiser kveldsmat heller ettersom middagen inntas såpass sent.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 02:10   #27
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Pleier ikke å gjøre det nei...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 03:24   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Jeg spiser alltid kveldsmat, men helst før kl 20 om kvelden.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 03:42   #29
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Ungene spiser stort sett kvelds. Kommer litt an på når vi spiser middag.
Jeg tar meg en skive hvis jeg blir veldig sulten av å smøre matpakkene til ungene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 07:37   #30
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Opprinnelig lagt inn av Ophelia, her.

Hovedinnlegger tar det som en selvfølge at barnet spiser kveldsmat?? Merkelig utsagn...

Det utsagnet får vel tilskrives at jeg vokste opp i en tid hvor barnehager ikke var vanlig og "alle" spiste middag i fire-femtiden, og at jeg som barnløs dessverre har hatt lite omgang med småbarnsforeldre av i dag - før nå. Jeg er fremdeles så fersk mor at jeg har permisjon, så jeg regner med nye spennende erfaringer når junior skal begynne i barnehage om noen måneder.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:04   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Som regel gjør vi det.
Kommer litt an på hvor sent vi spiser middag , men det blir som regel et par brødskiver.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:07   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Vi spiser middag sånn rundt fem-seks. Prinsen legger seg klokka sju og spiser sjelden kveldsmat (men koser seg med frukt/grønt til barnetv'en ofte)

Jeg spiser av og til en skive sånn i nitiden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:10   #33
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kveldsmat?

Ja, hvis ikke sulter jeg jo ihjel til neste dag.

Et sted mellom kl 20 og 22 inntar jeg omelett av tre egg med tre knekkebrød og agurk eller banan. Og en halv liter vann eller juice.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no