Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan jeg bruke dette bilsetet i Norge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-18, 18:49   #1
rasmus3
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2018
Innlegg: 4
rasmus3 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kan jeg bruke dette bilsetet i Norge?

Hei.
Vi flytter hjem fra USA og vil ta med oss vårt amerikanske bilsete til barnet vårt (9mnd gammel). Dette er bilsetet vi har: Chicco Nextfit Zip: https://www.amazon.com/Chicco-040790...xtfit-Zip&th=1
Kan den brukes og kobles til biler i Norge?
Takk.

rasmus3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 19:07   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke dette bilsete i Norge?

Mest sannsynlig ikke. Bilstoler i bruk i Norge skal ha ECE-godkjenning, noe de amerikanske bilstolene ikke har. Selv om det er bilstoler fra produsenter som også selger bilstoler i Europa, og til og med samme modell, så er altså godkjenningssystemet forskjellig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 15:10   #3
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg bruke dette bilsete i Norge?

Nei. Stoler som brukes i Norge skal ha ECE-godkjenning.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:46   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke dette bilsete i Norge?

Første gang jeg har sett en stol reklame som er mer opptatt av hvordan vaske stol trekket enn hvordan sete skal brukes i bilen. Man får jo ikke se sete i en bil eller noe annet om sete bare at trekket lett kan taes av.

Det er ikke godkjent for permanent bruk i Norge, men blir vel som bruk av norske seter i USA. Ok for ferier.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 17:43   #5
rasmus3
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2018
Innlegg: 4
rasmus3 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan jeg bruke dette bilsetet i Norge?

Takk for svar!

rasmus3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no