Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-18, 13:44   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.096
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Har fått flotte kveiteskiver av min snille pappa, men råvaren er ikke ofte i bruk - så jeg er litt i villrede over hva jeg skal gjøre med dem.

At de er i skiver - kvalifiserer det mest til koking/damping?
Jeg foretrekker stekt fisk - egentlig.

Og tilbehør. Har kapers stående - kan de brukes?
Hva smaker aller best til denne fisken?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 13:55   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Jeg syns egentlig kveite er best når den bare får trekke, men en gang har jeg spist en supergod ovnsbakt en med pistasjnøtter på. Det var på restaurant, så oppskrift har jeg ikke, men tipper teknikken er noe sånt:

http://nokenmatblogg.blogspot.com/20...rt-kveite.html

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 14:03   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Kveite kan stekes, men blir veldig fort tørr -så varsomt i så fall! Og kveite smaker kjempegodt, bare sånn med potet, gulrot og litt saus til, men det går sikkert an å gjøre det mer "fancy" også

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 14:21   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.096
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns egentlig kveite er best når den bare får trekke, men en gang har jeg spist en supergod ovnsbakt en med pistasjnøtter på. Det var på restaurant, så oppskrift har jeg ikke, men tipper teknikken er noe sånt:

http://nokenmatblogg.blogspot.com/20...rt-kveite.html


Det var jo ei veldig spennende oppskrift!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 15:03   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Vi er veldig glad i stekt kveite med stekt løk, surret noen minutter i fløte. Poteter og grønnsaker ved siden av. Jeg tar av skinnet og steker det i skiver. Er det store skiver så skjærer jeg bort bein også så det blir små fileter.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 19:26   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Jeg har fått så store kveiteskiver de siste årene (romjulsmat for meg) så de har ikke fått plass i noen gryte. Dermed ble det ovnsbaking, med litt pepper på. Jeg serverer med potet, gulrot, rømme og agurksalat.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 20:23   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.096
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale ei god oppskrift med kveite?

Det ble kveiteskiver panert i hasselnøtter, egg, salt, pepper.
Tilbehør: smørdampa brokkoli, ovnsstekte poteter og saus bestående av nøttebrunt smør, kapers, sjalottløk og persille.

Takk for innspill!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no