Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rimelig og ok sengetøy?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 20:23   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Rimelig og ok sengetøy?

Jeg og gubben fikk med oss sengetøy da vi flyttet hjemmefra, pluss at vi fikk litt mer til bryllupet osv. Alt dette er nå over 10 år gammelt og fullt av hull. Det er på tide å kjøpe nytt.

Har dere noen tips til hvor jeg finner noenlunde billig sengetøy som varer i ti år til? Mønster og farge er ikke så nøye, det blir uansett umoderne før det blir utslitt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 20:25   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Mange steder har jo ta to betal for en nå. Kid, prinsess, jysk osv. Får mye bra til ok pris der.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 20:38   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Kid er bra!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:01   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Wow, imponert.
Her kjøpes det årlig nye sengesett, ettersom smak og stil forandrer seg.
Gir bort til Fretex o.l. når antallet hoper seg opp.
Jeg kjøper på Ikea, litt andre mål, men funker helt fint!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:06   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Høye har veldig god kvalitet

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:10   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg kjøper sateng-sengesett på Princess når de har 2 for 1-kampanje.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:56   #7
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Av sengetøy vi har må jeg si det er Høye som holder seg desidert best. Får sjelden kjøpt det på salg da.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:35   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Høie holder i ti år og blir ikke umoderne om du kjøper nøytrale farger. Favorittsettet vårt er 7 år gammelt og har blitt brukt vanvittig mye. Like fint som nytt
Det hender det finnes på salg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:19   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Vi har også en hel del sengetøy som vi fikk når vi giftet oss i 2003. De fleste settene er fra Høie og de er knapt synlig slitt. De holder nok i noen år til. Jeg har nyere sett fra Kid, Princess og Ikea, men de holder definitivt ikke 10 år iallefall. Høie sine satengsett er himmelske å sove i, spesielt med en god dundyne i.

Kan ellers anbefale sengesettene fra tyske Karstadt om noen er på de kanter. Vi har tyske vinterdyner som måler 155 x 220 cm og til de må vi kjøpe tyske dynetrekk også siden vi ikke finner den størrelsen her. Karstadt sine er supre i kvalitet og holder også i årevis.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:34   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg synes ikke det er allverdens forskjell på sengetøy. De aller billigste fra IKEA har jeg dårlig erfaring med. Vi har også noen sengesett fra Høie som har revnet i kantene og som er veldig falmet, men de er godt brukt og mye vasket.

Jeg synes de vi har kjøpt på Kid har vært veldig OK og de er billige hvis man får dem for halv pris.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:39   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Årlig nye sengesett? De eldste her i huset har nå bikka 20. Nye ting brukes gjerne ikke, fordi det er så stivt. I helga har jeg dog kjøpt to sett i sateng på Kid, så får vi se om de godkjennes.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:45   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Hvis du er en sånn som ikke liker å bytte sånt ofte er det greit å koste på litt ekstra for å få høie synes jeg, de holder og holder og holder og holder i motsetning til enkelte billiggreier som begynner å virke tynnslitt når alt formalinet har gått ut av tøyet. Kid er overraskende bra i forhold til pris.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:52   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du er en sånn som ikke liker å bytte sånt ofte er det greit å koste på litt ekstra for å få høie synes jeg, de holder og holder og holder og holder i motsetning til enkelte billiggreier som begynner å virke tynnslitt når alt formalinet har gått ut av tøyet. Kid er overraskende bra i forhold til pris.

Det jeg kjøpte derfra i går, hadde en førpris på 450 kroner per sett. Synes det er grisedyrt, jeg, da. det eneste vi har hatt som har bølge hullete, er fra Høie - men slitasjen skyldtes riktig nok at vi brukte det masse fordi det var så mykt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:26   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Wow, imponert.
Her kjøpes det årlig nye sengesett, ettersom smak og stil forandrer seg.
Gir bort til Fretex o.l. når antallet hoper seg opp.
Jeg kjøper på Ikea, litt andre mål, men funker helt fint!

Tuller du? For et utrolig lite miljøvennlig overforbruk. Bomullsproduksjon er noe av det som bruker mest plantevernmidler, og det utarmer jorda noe helt enormt. Å bytte ut hele sengetøyparken hvert år fordi moten endrer seg er virkelig skikkelig hull i hodet.

Vi har noen fine, hvite fra åhlens som verken er umoderne eller tynnslitte, ti år etter at de ble innkjøpt. De holder stivheten bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:32   #15
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg synes forøvrig det er vanskeligere å finne skikkelige laken (med strikk i). Jeg har forsøkt både dyrere og billigere laken, men jeg synes alle blir slaskete, hullete og slappe i strikken etter noen få vask.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:52   #16
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg synes forøvrig det er vanskeligere å finne skikkelige laken (med strikk i). Jeg har forsøkt både dyrere og billigere laken, men jeg synes alle blir slaskete, hullete og slappe i strikken etter noen få vask.

Gode laken er en utfordring å finne ja... Jeg har ikke lyktes ennå, men jeg har ikke prøvd så hardt heller. Ennå.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:55   #17
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

H&M sine

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:55   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Her kjøpes det årlig nye sengesett, ettersom smak og stil forandrer seg.

Årlig?!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 07:43   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg forandrer heldigvis ikke smak og stil så ofte at jeg må kjøpe nytt sengetøy hvert år. Vi har både veldig nøytralt/hvitt/ensfarget, og noe med mønster - noe har vi hatt i 10-12 år. Stilen er fortsatt helt fin syns jeg. Vi måtte kjøpe litt nytt da vi gikk over til 220 lange dyner.

Har noen sett fra Høie og noen fra Kid, og sikkert litt forskjellig annet også. De aller billigste der stoffet er veldg stivt eller veldig slapt styrer jeg unna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 08:07   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg har bare kjøpt ett sett selv - de andre har vi fått av slektninger til jul, kanskje særlig fra søsteren min (som jobber på Kid ) og fra svigermor som har dilla på Lene Bjerre, luksusdyret.

De absolutt beste settene er sateng fra Høie. Helt nydelig myke og gode i alle årstider. Men de er dyre da.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no