Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å tørke klær ute på helligdager?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-22, 15:05   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å tørke klær ute på helligdager?

Hva er egentlig grunnen til at man ikke skal gjøre dette?
Jeg gir jo en glatt faen i det, men så er jo jeg en helt elendig husmor også.
Men da jeg hang opp klær ute i dag kom jeg til å tenke på dette og hva er den egentlige grunnen til at man ikke skal gjøre det?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 15:13   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Søndagsarbeid. Synlig, så alle kan se, og evnt forarges over det. Så det kommer an på 1. naboer og 2. hvorvidt du bryr deg om deres forargelse.

Litt som å drive med hagearbeid på 1. mai.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 15:14   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Man skal vel holde helligdagene hellig, eller noe. Og klesoppheng viser jo at du HAR vasket klær. PÅ EN HELLIGDAG!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 15:56   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jepp, farmor var veldig nøye på dette (eneste unntaket var hvis 1. Mai falt på en søndag, da ble alt gjort for å demonstrere at de i alle fall IKKE holdt den dagen hellig, uansett ukedag).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 15:58   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Alt som ikke bråker må vel være innafor?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 16:02   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Alt som ikke bråker må vel være innafor?


Det tenker jeg også. Nå henger vi aldri klær til tørk ute uansett, men jeg hadde ikke latt være fordi det var helligdag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 16:10   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Søndagsarbeid. Synlig, så alle kan se, og evnt forarges over det. Så det kommer an på 1. naboer og 2. hvorvidt du bryr deg om deres forargelse.

Litt som å drive med hagearbeid på 1. mai.

Altså jeg bryr meg overhode ikke. Og om naboene skulle bry seg ville de ALDRI turt å si det til meg, så hva de mener er jo meg knakende likegyldig det er noen fordeler ved å være klar, bestemt og tydelig kvinne.
Men det er altså fordi man ikke jobber på helligdager? Jeg jobber jo alle dager uansett liksom……

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 16:35   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Vi hørte motorsag her på landet isted, og det er jo egentlig ikke lov uten at vi gadd bry oss så mye.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 18:47   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg vanner ny plen i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 18:52   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg har tørket klær ute i dag, og kostet terrassene. Høytrykksspyler venter vi med til lørdag. Sånn for å være grei.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 20:07   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg har tørka klær ute i dag OG holdt på med motorsag. Men vi er på hytta og ingen ble forstyrra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 20:47   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er altså fordi man ikke jobber på helligdager? Jeg jobber jo alle dager uansett liksom……

Nesten. Det er fordi det ikke skal VISE at man jobber på helligdager.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 21:03   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Alt som ikke bråker må vel være innafor?

Sånn tenker jeg også. Jeg er rimelig opptatt av 1. mai, men lavtstøyende hagearbeid og klestørk ute kan jeg ikke si provoserer meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 21:03   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg hadde ikke tenkt tanken, men henger uansett ikke ut klær her hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 21:41   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi hørte motorsag her på landet isted, og det er jo egentlig ikke lov uten at vi gadd bry oss så mye.

Borettslag med leiligheter og hus vegg i vegg her mamma bodde før.
Nabo fant på å skjære med motorsag 06:45 morgningen på langfredag

En ting er vel at man ikke skal gjøre det men det var jo tidlig også da så han var ikke spesiell populær da.
Men han var en ganske spesiell type, det var nok litt utfordringer med ungen der og det var nok arvet fra han..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 21:51   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nesten. Det er fordi det ikke skal VISE at man jobber på helligdager.

Aaaaa. Ja slike oppgaver som klestørk blir jo på magisk vis borte på helligdager

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 22:21   #17
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.556
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg vanner ny plen i dag.

Hva?! Du kan få snø av oss!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 23:02   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Vokst opp med besteforeldre hvor hviledagen ble holdt hellig, der skulle man ikke gjøre noe, og bruk av feks saks skulle også unngås (verktøy). Nå var det kirkegang og kirkekaffe og visitter etter kirketid, så det var ikke trist, heller. Egentlig ganske fint, at alle plikter skulle ligge, og man skulle være sammen. Det var alltid nok å gjøre, så det var ikke så mye at de var «ferdige» som at det var en hviledag.

Prøver å holde hviledagen, om ikke hellig, så en annerledesdag. Hender vi vasker tøy, men henger det helst opp inne eller på et lavt klesstativ (og ikke det store utestativet).

Bråketing er no-no, men det er brudd på søndagsfreden sånn sekulært.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 23:13   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hva?! Du kan få snø av oss!

Helst ikke!

I morgen får noen andre i sameiet vanne. Det blir nok styreleder (eller meg). Men det er fint å få det fint ute.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 18:51   #20
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Bråketing er no-no, men det er brudd på søndagsfreden sånn sekulært.


Min grense går også ved ting som bråker. Vi har beiset i dag, men jeg ville ikke funnet på å ta fram motorsag eller høyttrykkspyler. For meg handler det om å ta hensyn til de rundt, ikke at det er en religiøs dag.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no