Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Emo

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 19:11   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

@sitron - det er en teoretisk mulighet for at en som velger seg en lang kjole i sort fløyel gjør det fordi hun synes den er fin også da.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:12   #42
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Jada, det er jo en liten mulighet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:12   #43
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke de ser det spor skumle ut, men wannabes, som alle andre som har behov for å skille seg ut og sette merkelapp på seg selv.




Mørk natt, alene...
En gjeng slike kunne skremt livskiten ut av meg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:13   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Jeg synes ihvertfall at en hel del av klærne er kjempefine. Også passer de pent på fasongen min. Men med årene er jeg blitt såpass gammel at det ikke er så ofte jeg trekker i full kit mer likevel.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:14   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.



Mørk natt, alene...
En gjeng slike kunne skremt livskiten ut av meg

Haha - denne hadde tatt det litt lenger enn de man normalt treffer i Oslo en lørdag ja. Da skjønner jeg hva du mener.

:ser for meg hva slags sko som passer til dette antrekket:

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:16   #46
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Gajamor - det må da ha vært eksen min? Jeg fikk forøvrig juling utenfor Elm mer enn en gang før om åra.

Som yppet bråk, eller som roet ned bråkmakeren?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg synes Gothere ser skumle ut : pingle:

Det er derfor de ikke trenger å være skumle i virkeligheten.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:17   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Som yppet bråk, eller som roet ned bråkmakeren?

Nei, det var sikkert ikke ham hvis det var inne. Og definitivt det første der - ikke det siste nei. Det høres ikke helt ut som ham.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:18   #48
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Jeg har sett for mye på Buffy til å bli redd for noe sånt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:22   #49
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ehrm. Emo er ikke en type punkmusikk (selv om noen uten filla peiling på musikk påstår det). De som tilhører emomiljøet er ikke nødvendigvis mer deprimerte enn andre tenåringer, og det er ingen automatikk i at man også driver med selvskading.

Denne subkulteren oppsto etter sigende rundt et miljø hvor musikken som kan kalles en type punk som hadde utspring fra hard core punken slik vi kjenner den fra tidlig syttitall. Det er ofte slik at de ungdommene som trekker mot dette miljøet har en del "baggasje" om man kan kalle det for noe. Det er ingen automatikk i dette med selvskading men det er desverre ofte en faktor.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:01   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Denne subkulteren oppsto etter sigende rundt et miljø hvor musikken som kan kalles en type punk som hadde utspring fra hard core punken slik vi kjenner den fra tidlig syttitall. Det er ofte slik at de ungdommene som trekker mot dette miljøet har en del "baggasje" om man kan kalle det for noe. Det er ingen automatikk i dette med selvskading men det er desverre ofte en faktor.

Ja, jeg leste også wiki-artikkelen som du siterer fra her. Som for øvrig ikke inneholder en eneste referanse, og som også har denne "advarselen" på seg:

Sitat:

Denne artikkelen trenger en opprydning for å oppfylle Wikipedias kvalitetskrav.

Jeg har bedre greie på musikk en vedkommende som har skrevet den, og hvis du vil kan jeg godt dra hele historikken til emorock. Men det er kanskje ikke nødvendig?

At det ofte er en faktor vil jeg gjerne se noen tall på før jeg tror på, og jeg syns det er temmelig lettvint og naivt hvis foreldre kun ser etter risikooppførsel når barnet farger håret blått, går i stripete knestrømper og hører på trist popmusikk. Det er omtrent som å si at man begynner med dop av å høre på rock. Kjekk tensingungdom som sparker fotball tar selvmord de også. Drikker og driver med dop gjør de også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:03   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Jeg gikk med gothklær, hørte på metall av den skikkelige sorten og sær pop av den skikkelig sære sorten - og tok utdannelse og jobbet mot rus. Så det er ikke sikkert at man er helt gal bare fordi man ser litt sånn ut heller. Noen er bare litt Nemi.

:tilstår at det er litt over i wannabe når jeg nevner Nemi:

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:06   #52
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, jeg leste også wiki-artikkelen som du siterer fra her. Som for øvrig ikke inneholder en eneste referanse, og som også har denne "advarselen" på seg: Jeg har bedre greie på musikk en vedkommende som har skrevet den, og hvis du vil kan jeg godt dra hele historikken til emorock. Men det er kanskje ikke nødvendig?

At det ofte er en faktor vil jeg gjerne se noen tall på før jeg tror på, og jeg syns det er temmelig lettvint og naivt hvis foreldre kun ser etter risikooppførsel når barnet farger håret blått, går i stripete knestrømper og hører på trist popmusikk. Det er omtrent som å si at man begynner med dop av å høre på rock. Kjekk tensingungdom som sparker fotball tar selvmord de også. Drikker og driver med dop gjør de også.

Bare sånn at det er sagt hentet jeg informasjon fra noen amerikanske sider som har emo som tema. Jeg bruker ALDRI wikipedia til noe som helst.

Man bør da se etter risikoadferd gjennom hele oppveksten til barnet. Jeg må si at jeg personlig ville blitt mer bekymret dersom Plutten hadde kommet hjem og snakket "gangstertalk". Når jeg sier ofte henviser jeg til mine erfaringer med ungdommer fra dette og andre miljøer. La det være sagt at det er mange som er i disse subkulturene som er der på grunn av musikken og andre ting. De er inkluderende kanskje fordi de faller utenfor det som er såkalt normalt og dermed er det lett for ungdommer med personlige vansker å få innpass her.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:08   #53
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Emo



De er jo lette og gjøre narr av da.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:14   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emo

Finnes det voksne emoere? :fortsatt litt :

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:14   #55
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.



Mørk natt, alene...
En gjeng slike kunne skremt livskiten ut av meg

Oi, hun har samme hårpynt som jentene mine. Krona. Vel, da vet jeg hvor de er på vei.

Mer seriøst. Det er interessant hvordan musikk definerer folk. Jeg tror at musikk kan påvirke noe av uttrykksstilen for å si det slik. En som hører på emo vil kanskje være mer disponert for å kutte seg, mens en som hører på annen musikk kanskje vil velge en annen måte å skade seg selv på. Det er helt utopisk å tro at det å skade seg kommer fra musikkstilen. De ungdommene som har problemer bærer problemet inne i seg. Det er der opphavet er. Hvordan problemene kommer til uttrykk er jeg veldig enig i er kulturbasert (og der er musikkstil også en del av "pakka")

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:15   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Bare sånn at det er sagt hentet jeg informasjon fra noen amerikanske sider som har emo som tema. Jeg bruker ALDRI wikipedia til noe som helst.

Neivel. Det var bare omtrent nøyaktig samme ordlyd som i wiki-artikkelen som ble linket til tidligere i tråden. Uansett, musikksjangeren Emo har en rot i punk ja, men det musikkhistoriske bildet er mye mer komplisert enn det.

Og de aller fleste i en subkultur er der på grunn av musikken, stilen og samholdet. Ikke bare "noen".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:16   #57
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Finnes det voksne emoere? :fortsatt litt :

Det lurer jeg også litt på. Jeg mener, jeg har snakket med noen voksne i London som jeg kjenner som er en blanding av emo og goth om dette. De snakker om at det er flest kids men og at de voksne som regel er gothere. Men er det noen som vet?

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:21   #58
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neivel. Det var bare omtrent nøyaktig samme ordlyd som i wiki-artikkelen som ble linket til tidligere i tråden. Uansett, musikksjangeren Emo har en rot i punk ja, men det musikkhistoriske bildet er mye mer komplisert enn det.

Og de aller fleste i en subkultur er der på grunn av musikken, stilen og samholdet. Ikke bare "noen".

Wikipedia er djevelens verk.
Det vil jeg tro at den er, musikkhistorie er nok langt mer komplisert enn hva jeg evner å fatte.

http://www.emo-corner.com/
http://www.luv-emo.com/

Noen linker.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 22:36   #59
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emo

Nå har jeg en som er helt frelst på gothstilen her hjemme. Bortsett fra sminken, den fikser han ikke. Mistenker ham for å ha prøvd, da det dukket opp en fremmed øyensverte på badet for en tid tilbake.

Men må innrømme jeg fikk hakeslepp første gang han dukket opp i sin nye gothfrakk. Hva skulle jeg gjøre nå. Han så ut som ja, kan ikke beskrives. Men ok, jeg kunne brøle og si at han ikke fikk vise seg utenfor døren i de klærne, eller jeg kunne være på lag med ham og faktisk vise en smule interesse for det han interesserte seg for. Og ikke bare ham, men også han kompiser. Og for ham som har nærmest gjemt seg bort og knapt nok turt stikke hodet ut døra er denne stilen en maske å gjemme seg bak. Han er noe, en del av noe. Han retter ryggen og er faktisk ganske flott. Og veldig lite skummel. Som hans veldig hyggelige kompiser. De sitter nå her og hører metallica, Iron Maiden og annen gammel 70/80 talls rock og spiser pasta og pizza grandiosa. De er bare ikke farlige. De er bare veldig hyggelige. Som de fleste andre ungdommer når man snakker med dem.
Så jeg er nå med, ser på klær, lærer og undres og spør. Hvem er du, hvor vil du? Hvordan har dine kompiser det, hva går de med, hvilke klær kjøper de? Og forsøker å forstå hans/deres synspunkt. (for ikke risikere å bli utestengt)
Overhørte en mor og en datter på en av byens gothbutikker. (muligens den eneste) Moren syntes ikke noe særlig om disse rare klærne med hodeskaller og kjettinger osv, hvorpå datteren frustrert sier, jammen mamma da, kan du ikke forsøke å se det fra mitt synspunkt da? Og kanskje det, kanskje det er der vi bør starte.

For den saks skyld, mine foreldre likte ikke de klærne jeg gikk med eller den musikken jeg hørte på. (Elvis Presley og Ozzy Osbourne... )

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 09:35   #60
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Emo

Jeg elsker goth stilen og går gjerne i sorte blonder og fløyelkjoler selv Synes det er en vakker og romantisk stil.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no