Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 13:54   #21
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Jeg får 124827, og det ser ut til å være riktig.

Alle untatt Simone får trekk for å mangle benevning i svaret.

Ben "plogfurelengder per fjortendag" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:34   #22
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg får 124827, og det ser ut til å være riktig.

Alle untatt Simone får trekk for å mangle benevning i svaret.

Ben "plogfurelengder per fjortendag" Murphy

Tiltredes.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:42   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Når man lurer på slikt kan man gå på "søkemotoren" www.wolframalpha.com. F.eks. hvis man da hadde søkt på "free fall 22 meters" hadde man fått svaret, samt en del info om utregningen osv.

www.wolframalpha.com kan også være nyttig til en haug andre ting, så kan være grei å legge i bookmarks...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 16:18   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Altså, når startfarten er 0:
v=√2gh

På grunn av antatt bevaring av mekanisk energi . For å blamere altfor sent kan jeg påpeke at man aldri bør pugge ferdige formler, men heller forstå utgangspunktet og hvor formelen kommer fra .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 16:30   #25
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

På grunn av anta. For å blamere altfor sent kan jeg påpeke at man aldri bør pugge ferdige formler, men heller forstå utgangspunktet og hvor formelen kommer fra .

...the important thing is to understand what you're doing, rather than to get the right answer.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 19:25   #26
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sånn var det ja *må på oppfriskningskurs før ungene kommer så langt i matte*

Når ungene her i huset kommer så langt i matte, har de for lengst rast forbi sin far i langt mer enn 22 meter per sekund. Da får de være innstilt på å lære meg noe, som takk for all barneskolelærdommen jeg har bistått dem med

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:11   #27
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

På grunn av antatt bevaring av mekanisk energi . For å blamere altfor sent kan jeg påpeke at man aldri bør pugge ferdige formler, men heller forstå utgangspunktet og hvor formelen kommer fra .

Legg merke til at jeg viste at jeg forstod hvor formelen kom fra.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:14   #28
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Svaret er selvsagt 42.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:15   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Jeg holder meg på sidelinjen. Jeg mener, jentene på ni og tolv tar allerede innersvingen på meg i sudoku.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:40   #30
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Jeg husker en formel s=1/2at^2. Bytt ut s med h; a med g; t med v/g, og gjør om ligningen sånn at man får v alene. Da får man den formelen andre har kommet frem til. Men jeg husker ikke grunnlaget for formelen
Bare at grunnfarten må være 0 for at den skal gjelde.

Ellers slutter jeg meg til det som er kommet frem før.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 21:42   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel matematikk - jeg er rusten. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Legg merke til at jeg viste at jeg forstod hvor formelen kom fra.

Bøtt off course!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no