Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Taiwan- og Hongkong-problematikk for dummies

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 14:02   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Taiwan- og Hongkong-problematikk for dummies

Jeg holder på med en oversettelse nå der kunden har skrevet en hel side med info om at de prøver å gjøre det bra i Kina og at vi derfor på ingen måte må skrive noe som kan forstås som at Taiwan og Hong Kong er egne land, eller på noen som helst måte insinuere at de har noen slags form for selvstendighet.

Jeg ble litt sånn: ke?, og måtte som vanlig innse at jeg ikke aner hva som foregår i verden.

Så kan noen forklare meg litt sånn enkelt hva denne konflikten går ut på?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:13   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Taiwan- og Hongkong-problematikk for dummies

Hong Kong har vært en del av England inntil ca 1997 eller noe i den stilen. Da ble det overlatt til Kina ihht en gammel avtale.

Men Hong Kong er ikke akkurat så kompatibelt som konsept med Kina som konsept. Dermed har det blitt stående som en sær stat i staten. Jeg går ut fra at det de mener er at det er sårt for Kina at HongKong liksom ikke er helt Kina - og at man dermed må unngå å ymte om noe slikt.

Taiwan vet jeg ikke.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:14   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taiwan- og Hongkong-problematikk for dummies

Taiwan er vel en slags eksil-kina, som ble opprettet da Mao kom til makten?

Lurer på om de ikke fortsatt regner seg som "det egentlige Kina", og jeg husker fra min grønne barndom da Kina ble med i FN, at Taiwan-delegasjonen reiste i protest samme dag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:15   #4
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Taiwan- og Hongkong-problematikk for dummies

Kina mener at Taiwan er en del av Kina, Taiwan og det meste av resten av verden annerkjenner Taiwan som en suveren stat.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no