Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kyllingfilet med bacon rundt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 10:42   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kyllingfilet med bacon rundt?

Så et bilde i et Meny reklameblad med dette på og synes det så godt ut. Hvordan skal jeg lage det? Har nemlig en super saus jeg skal ha til som hadde passet perfekt. Det mest praktiske hadde vært og bare lagt dem i stekovnen siden vi er så mange i dag. Skal de kryddres noe før bacon surres rundt? Og hvor lenge skal de evnt. steke på hvor mange grader?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 10:50   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Vi pleier å snitte filetene på langs og dytter inn blåmuggost før vi surrer dem igjen med serranoskinke. Disse freser vi bare litt i stekepannen før vi setter dem inn i stekeovnen (ca. 15 minutter ved 200 grader eller noe sånt). Det blir vel tilsvarende med bacon.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:12   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg pleier å ha på pesto, og så legge på bacon. Steker dem ikke på forhånd i panna, men legger dem rett i ovnen. 200 grader i 25 minutter omtrent.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:16   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg pleier å ha på pesto, og så legge på bacon. Steker dem ikke på forhånd i panna, men legger dem rett i ovnen. 200 grader i 25 minutter omtrent.

Dette gjør jeg også. Det blir veldig godt!

Lykke til!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:23   #5
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Har laga ei oppskrift med pesto rørt med tomatpure smurt på kyllingfiletane og så surra bacon utpå og steikt i omn. Finn ikkje oppskrifta nett no, men trur ikkje det var noko meir avansert enn det eg har skreve her. Skal koma attende til saka om oppskrifta dukkar opp. Var iallehøve veldig godt.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:32   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Didjeridust- det hørtes himmelsk ut! Vil gjerne ha oppskrift om du finner

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:52   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg krydrer filetene og surrer bacon rundt, steker dem i panna og lar dem ettersteke bittelitt. Blir utrolig saftige av det.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 12:00   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg har et glass med pesto stående, men hvor lenge kan et sånt glass stå åpnet før det ikke kan brukes? Står bare på glasset at det skal stå i kjøleskap etter åpning, men ikke noe om hvor lenge, da bare henviser de til holdbarhetsdatoen, men den er jo 1 år frem i tid.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 12:07   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Takk, nå slapp jeg å starte en tråd om akkurat det samme.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 12:09   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg krydrer filetene og surrer bacon rundt, steker dem i panna og lar dem ettersteke bittelitt. Blir utrolig saftige av det.

Sånn gjør jeg det også.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 12:13   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg krydrer filetene og surrer bacon rundt, steker dem i panna og lar dem ettersteke bittelitt. Blir utrolig saftige av det.

Men hvor lenge ettersteker du da når de er stekt litt på hver side først? Og på hvor mange grader?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 12:25   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg steker dem først til baconet er sprøtt, og så lar jeg dem ligge i panna noen minutter etter at jeg har skrudd den av. Blir totalt en 15 minutter eller så, vil jeg tro.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:09   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Mmmm, dette var lett å la seg friste av. Elsker kylling, men er litt for lite kreativ når det kommer til å lage forskjellige retter, dette skal jeg prøve ut.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:29   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg pleier å steke kyllingfiletene litt i panna først, før jeg surrer dem i serrano-skinke. Så har jeg et blad salvie inni skinka og litt parmesan på toppen før jeg steker det hele ferdig i stekeovnen. Saus ville jeg bare laget for seg selv og servert som tilbehør.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:15   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Åh, det er så godt.

Vi pleier å dele fileene på langs, krydre med hvitløk, legger et par mozarella skiver inni, samt pesto og snurrer bacon rundt. Steker litt i panna og deretter i ovnen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:17   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Ble veldig god middag i dag. Tok bare hvitløkspepper og salt på kyllingen før jeg surret bacon rundt og stekte 30 minutter på 200 grader. Og laget min spesielle fløtesaus til. Mektig, men veldig god sammen med kylling, ris og salat.

Fløtesaus: kutte i gode biter
fersk champinjong (en god porsjon)
1 rød chili (små strimler)
1 stor rød løk
masse presset hvitløk (hvertfall 5 båter)
Dette steker du også heller så over 1 boks matfløte og ca.4 store ss cream fraishe. La det koke opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:53   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Eg har pesto inni kyllingen, og brukar spekeskinke rundt. Steiker raskt på panne, og lar dei blei gjennomsteikt i ovnen (200 grader, ca 10-15 minutt?). Serverer med pasta, creme fraiche rørt med pesto, og masse oppkutta cherrytomater.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:34   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

hel kylling filet rullet i litt krydder så snurr bacon rundt.
Steikes i steikepanne litt så baconet blir litt stekt
så i steikovnen i en 15-20 min. 225 grader tror jeg at jeg bruker. bruker å ha på grillen i et par min på slutten. før det har jeg alu folie over
serveres med wok (annet) grønnsaker til
krydder og hvitløks smør
og nudler

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 13-05-10 kl 20:39.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:37   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Jeg kan anbefale å snitte filete på langs og fylle med rød pesto og philadelphia. Surr serranoskinke rundt og legg i en ildfast form og stek i 25 minutter eller noe sånt.

Server med en god salat, byggris eller pasta.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 08:46   #20
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kyllingfilet med bacon rundt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Fløtesaus: kutte i gode biter
fersk champinjong (en god porsjon)
1 rød chili (små strimler)
1 stor rød løk
masse presset hvitløk (hvertfall 5 båter)
Dette steker du også heller så over 1 boks matfløte og ca.4 store ss cream fraishe. La det koke opp.

Oj - den sausen høyrdest mest skræmande god ut - skal sanneleg freista laga ein gong.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no