Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 08:21   #221
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Har du iPhone, MM?




Det er en viss fare for at iPhone synes at perioder kan erstattes med peniser, ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:24   #222
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

. Det er likevel mulig å gjøre dette og de fleste eldre vil forstå hvorfor det skjer og ikke bli redde, engstelige eller ekstremt stresset, "bare" oppgitte og lei seg.

Jeg har jobbet på aldershjem og der var mange såpass dårlig (alle ansatte var forbannet fordi vi i praksis ble snikbrukt som sykehjem) at jeg ikke kan si at de fleste ville forstå hvorfor det skjer. Nå er jo dette virkelig en digresjon, men jeg ville bare kommenter den.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For oss blir de timene strøket elegant ved nyttår. Jeg regner med lærere kan være i samme båt.

Jeg får lov å ta med meg 30+ timer inn i nyåret og 15-. Alt over 30+ blir strøket og alt under 15- blir trukket av lønn, MEN jeg kan avspasere når jeg vil så det finnes ikke synd i meg. Akkurat dette med at man ikke kan ta med seg så mye + og - timer man vil inn i nyåret er lovpålagt (så vidt jeg vet).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:25   #223
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vår kommune holder på å gå inn for at arbeidsdagen bli kuttet ned med noen minutter sånn at vi får møtetimer inn i arbeidsdagen. Men dette er for de personalmøtene vi har 2-3 timer i måneden på ettermiddagen, ikke for planleggingsdagene. Vi har heller ikke lov til å jobbe inn planleggingsdagene. Men i fjor var vi eneste barnehage i kommunen som ikke gjorde det, så alle følger ikke reglene.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:38   #224
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vet du, det skjer faktisk ganske ofte, for veldig mange, i svært mange yrker.
Og ja, det har skjedd meg flere ganger.

Uten at du får avspaseringen igjen en annen gang? Og uten at du får lønnskompensasjon for overtiden? Jøss, det må man vel kalle en ekte idealist.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For oss blir de timene strøket elegant ved nyttår. Jeg regner med lærere kan være i samme båt.

Jeg kan gjerne være i samme båt som deg deg, gitt at jeg også hadde fått samme lønn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:39   #225
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er som sagt tilhenger av at planleggingsdagene brukes de dagene de er satt av til akkurat det, for det er nok kveldsmøter med personalmøter og foreldremøter også. Og det gir avspasering som er vanskelig å få tatt ut. Om man i tillegg skal ha enda flere møter på kveldstid for å erstatte planleggingsdagene, så blir det nesten umulig å få tatt ut all den avspaseringen på en god måte. Det er i utgangspunktet ikke noe budsjett for å sette inn vikar på slike avspaseringstimer. Og da blir det mange dager med redusert personalet.

Som sagt så er min erfaring at de aller aller fleste barnehager bruker dagen, både til ekstern og interne opplegg. Mange kommuner har jo felles opplegg med kurs også disse dagene. Det er også en perfekt mulighet til å samarbeide på tvers av barnehagene.

Jeg kan ikke se at det har så mye å si hva man kaller det? Om man tar 1 av de 5 planleggingsdagene og gjennomfører den på kveld, er det avgjørende at det da på mnd planen for barnehagen står avspaseringsdag og ikke planleggingsdag?

  Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:45   #226
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Rine, jeg kunne maks ha 45 timer pluss per mnd førmdet ble strøket, og jeg kan love deg at min kommunale lønn ikke var særlig mye mer fristende enn en lærerlønn. Ikke var jeg idealist heller, gitt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:54   #227
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Men hvorfor reagerer dere på at barnehagene har stengt og ikke skolene? Er det fordi man da har SFO?
Har dere ikke feriedager som kan brukes?

Det er ikke hver enkelt barnehage som bestemmer at man skal ha planleggingsdagene, alt vi gjør er jo under bestemmelser fra regjeringen? (Ned til hver minste plan, vil jeg si)
Dessuten har mange helt hinsides med avspasering og når man er konstant med underbemanning så sier det seg selv at avspasering er umulig. Vi jobber jo inn dagen likevel (vi tar den ut Kr.Himmelfart, inneklemt dag) og det er fordi mange av ungene også har fri den dagen på grunn av plandag på skolen.
Vi har heller ikke lov til å ta ut avsp/ferie i vinterferie, høst og påskeferie (privat) og da er man like langt, da er det bare ferieukene på sommeren man har mulighet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:20   #228
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hos oss har vi betalt lunsj, noe som betyr at man får fint steppe inn og droppe lunsjen om noe uforutsett skjer. Ikke noe å ta igjen der, altså.

Så uansett finnes det ikke andre måter å gjøre det på i barnehage/skole da altså?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:33   #229
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Øh, nå hentydet jeg generelt til foreldres holdning til planleggningsdager i barnehagen og at dette sa meg noe om hvor viktig (les: uviktig) det pedagogiske tilbudet er for enkelte foreldre.

Glimrende konklusjon! :klapper:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:50   #230
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men hvorfor reagerer dere på at barnehagene har stengt og ikke skolene? Er det fordi man da har SFO?
Har dere ikke feriedager som kan brukes?

SFO planlegger de også, så jeg ser ikke hvordan det hjelper. Og feriedager? Det har vi virkelig ikke ubegrenset med - å få kabalen til å gå opp med barnas ferie er vanskelig nok, jeg har ingen dager til overs.

Når det er sagt forstår jeg behovet for planlegging. Jeg ser heller ikke noe problem med at de som skal planlegge i fellesskap finner ut at det er bedre å planlegge to kvelder og så få en fridag, og jeg forstår også at det å planlegge om kvelden ikke er noe som kan pålegges fra sentralt hold.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:30   #231
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Rine, jeg kunne maks ha 45 timer pluss per mnd førmdet ble strøket, og jeg kan love deg at min kommunale lønn ikke var særlig mye mer fristende enn en lærerlønn. Ikke var jeg idealist heller, gitt.

Du og den Iphonen din.... Jeg synes uansett ikke det er relevant å sammenligne avspasering med tvungen avspasering. Jeg kan ikke skynde meg å bruke avspaseringene min, eller ta de når jeg har behov for en fridag, jeg må vente til bestemte tider på året. Du/dere skjønner vel at det er litt kjipt hvis man har ventet tre mnd på å avspasere og så er plutselig halvparten av dagene blitt til arbeidsdager.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:38   #232
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan ikke skynde meg å bruke avspaseringene min, eller ta de når jeg har behov for en fridag,

Det er vi veldig mange andre som heller ikke kan.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:55   #233
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å ha 44,5 times arbeidsuke og fri i sommerferie, høst, jul, påske og pinse høres for meg ganske lukrativt ut. Det betyr ikke at jeg synes lærerjobb nødvendigvis høres lukrativt ut, men feriemessig ville jeg anse det som et stort gode. Man får faktisk ta UT avspasering. Den går ikke tapt slik en del andre kan oppleve at avspasering gjør.

Det er veldig lukrativt. Det synes jeg. Jeg har hatt andre jobber der jeg ikke klarte å få tatt ut avspasering, og selvfølgelig ikke når jeg ville - man har jo ting som skal gå opp i andre jobber også. Det er ikke tvil om at en del lærere (tenker ikke her inne, men generelt) kunne ha godt av å teste en annen type jobb og se at det er ikke sånn at man gjøre "som man vil" hverken i løpet av dagen eller i løpet av året i andre jobber heller.

Noe av det jeg liker ved læreryrket er at man faktisk vet på forhånd når man får tatt ut avspaseringen, og at det ikke dukker opp andre planer da. At man ofte jobber en del i feriene, og at dette selvsagt går på bekostning av muligheten til langhelger og slikt, er bare en del av pakka.

Det fascinerer meg likevel at det så nonchalant foreslås i tråden at deler av den pålagte avspaseringstiden skal gå til planleggingsdager, og at det liksom skal være helt uproblematisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:09   #234
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg er absolutt for planlegging i både skole og barnehage, det jeg stiller spørsmål ved er organiseringen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:18   #235
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Du og den Iphonen din.... Jeg synes uansett ikke det er relevant å sammenligne avspasering med tvungen avspasering. Jeg kan ikke skynde meg å bruke avspaseringene min, eller ta de når jeg har behov for en fridag, jeg må vente til bestemte tider på året. Du/dere skjønner vel at det er litt kjipt hvis man har ventet tre mnd på å avspasere og så er plutselig halvparten av dagene blitt til arbeidsdager.

Tror du at alle vi andre har åpne dager i fleng slik at vi kan "skynde oss å bruke opp avspaseringen"? Nei, det er faktisk slik at mange av oss lever med såpass stort arbeidspress at vi tilstadighet opparbeider oss plusstid. Og det er vanskelig å finne tid til å ta den ut igjen, for det er så mye å gjøre hele tiden.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:19   #236
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det fascinerer meg likevel at det så nonchalant foreslås i tråden at deler av den pålagte avspaseringstiden skal gå til planleggingsdager, og at det liksom skal være helt uproblematisk.

Jeg vil anta at grunnen til at det ikke oppfattes (fra de som er ansatt i barnehagen sin side), som et diskusjonstema, er at de i liten grad har medbestemmelsesrett på hvordan dette organiseres. Alle er jo nødt - i større og mindre grad - til å forholde seg til ytre rammer, om det er budsjett, timer, organisasjon etc og ofte er det jo den som utfører arbeidet som sitter igjen med svarteper.

Jeg mener at flere i tråden sier at de ville ha foretrukket andre løsninger, men at dette med å arbeide på kvelden og da det ut som organisert avspasering, er den beste løsningen med de reelle rammene som eksisterer.

Jeg tenker på Divine sin signatur når jeg leser denne diskusjonen: "La ikke det beste bli det godes fiende". For den hverdagen som flere som jobber i barnehage skisserer er definitivt ikke den beste - og da tenker jeg ikke primært på foreldregruppen. Det å bli presset til å arbeide ekstra, uten mulighet for komensasjon er ikke noe heldig. Jeg jobber ikke i barnehage, men det er jo dette som reellt sett beskrives flere steder i denne tråden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:21   #237
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg er en av de som synes lærerne har veldig gode kår og mange goder som andre arbeidstakere kan se langt etter, som veldig fleksibel arbeidstid i perioder, lang sammenhengende ferie o.l Å være småbarnsforelder og lærer er god match. Jeg reagerer likevel på det samme som apan:

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det fascinerer meg likevel at det så nonchalant foreslås i tråden at deler av den pålagte avspaseringstiden skal gå til planleggingsdager, og at det liksom skal være helt uproblematisk.

Dessuten ser det ut til at mange glemmer at arbeidstakere i en barnehage er av de som ikke har en så fleksibel arbeidstid eller romslig arbeidsavtale. Det er svært få muligheter til være fleksibel innenfor den oppsatte arbeidstiden, få muligheter til avspasering og nettopp: avhengighet av at du er på plass på grunn av kunder og kollegaer. Er du ikke der kan du risikere at barnehagen ikke drives forsvarlig og det er ikke noe vi ønsker som foreldre.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:23   #238
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det fascinerer meg likevel at det så nonchalant foreslås i tråden at deler av den pålagte avspaseringstiden skal gå til planleggingsdager, og at det liksom skal være helt uproblematisk.

Beklager, så nå at du snakket om lærere, ikke ansatte i barnehager.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:25   #239
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å ha 44,5 times arbeidsuke og fri i sommerferie, høst, jul, påske og pinse høres for meg ganske lukrativt ut. Det betyr ikke at jeg synes lærerjobb nødvendigvis høres lukrativt ut, men feriemessig ville jeg anse det som et stort gode. Man får faktisk ta UT avspasering. Den går ikke tapt slik en del andre kan oppleve at avspasering gjør.

Akkurat det er ganske lukrativt. Jeg skal være så ærlig å si at det er en av årsakene til at jeg valgte å bli lærer, det var ikke kun ut fra faglig interesse og et ønske om å jobbe med mennesker. Det er helt klart et gode. Jeg synes likevel, som apan, det blir drøyt å synes det er uproblematisk å legge planleggingsdager til dager med pålagt avspasering. Og det er jo ikke som om man har helt fri når man avspaserer uansett, det er alltids nok av jobb å ta igjen.

Jeg er enig i at organiseringen ikke ideell, men som nevnt over her - det er 190 skoledager. Det blir jo ikke flere om planleggingsdagene flyttes på.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:28   #240
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Tror du at alle vi andre har åpne dager i fleng slik at vi kan "skynde oss å bruke opp avspaseringen"? Nei, det er faktisk slik at mange av oss lever med såpass stort arbeidspress at vi tilstadighet opparbeider oss plusstid. Og det er vanskelig å finne tid til å ta den ut igjen, for det er så mye å gjøre hele tiden.

Lærere avspaserer ikke nødvendigvis all avspaseringstida si de heller. Jeg har ikke opplevd en eneste høst- eller vinterferie der jeg ikke måtte jobbe minst fire av fem dager. Rammene tilsier 44,2-timers uke, men det er ikke uvanlig å jobbe enda mer.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no