Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppbevaring av smålego

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 19:58   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Oppbevaring av smålego

Vi trenger tips til oppbevaring av smålego, slik at de enkelte settene kan være adskilt. Dvs veldig mange små bokser, gjerne i forskjellige størrelser eller med flyttbare skillevegger. Og helst med mulighet for å oppbevare alle disse samlet på et fornuftig vis.

Hvordan oppbevarer dere smålego uten å bli gale?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:00   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Hva med slike plastesker som er beregna på juletrepynt da? De har et stort rom og mange små, mener de må være ypperlig til lego.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:00   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Vi har gitt opp å holde settene adskilt og putter alt i en stor kasse. *lat*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:03   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Hva med slike plastesker som er beregna på juletrepynt da? De har et stort rom og mange små, mener de må være ypperlig til lego.

Hva slags esker er det? Det høres ut som noe jeg trenger. Link og/eller bilde?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:05   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Eh, halve gøyen (erindrer fra egen barndom) er jo å ligge på gulvet i timesvis for å bygge, mens man leter etter deler fra den oh så store kassen. At man ikke gidder det med små barn, skjønner jeg jo, men det er bare å oppdra de godt fra tidlig av.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:06   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Vi har all lego i en stor eske.
Prøvde en stund med mange småesker, men funket dårlig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:07   #7
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Har ikke link eller bilde desverre, men finner muligens noe om jeg googler. De finnes både i papp og plast. De i plast ligner stabelkasser og har ei "eske" med mange små rom til juletrekuler som settes oppi kassen. De har lokk og må være ypperlig til lego. Skal se om jeg får googla. Tror jeg har sett det på Europris bl.a. Mulig jeg husker feil.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:09   #8
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Ser for meg at det ville vært et håpløst prosjekt å holde de ulike settene adskilt. Dessuten er jo halve moroa med lego å lage nye og morsommere greier enn de opprinnelige. Men en slik boks til juletrepynt skulle jeg gjerne hatt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:10   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Vi trenger tips til oppbevaring av smålego, slik at de enkelte settene kan være adskilt. Dvs veldig mange små bokser, gjerne i forskjellige størrelser eller med flyttbare skillevegger. Og helst med mulighet for å oppbevare alle disse samlet på et fornuftig vis.

Hvordan oppbevarer dere smålego uten å bli gale?

Vi BLIR gale.

Dette er et stort tema hos oss også. Særlig siden minstemann blander alt. Vi har en bråte med lego, men alt "tilhører" noe, vi har ingen løse deler, liksom.

Minstemann (4 1/2) har noen små bokser fra Ikea oppi en stor kasse.
Storesøster det samme, men har et stort slott som pr i dag ligger i plastposer i en skuff. :roll:

Minsten fikk brannstasjon til jul. Den tar jo sykt med plass...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:11   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh, halve gøyen (erindrer fra egen barndom) er jo å ligge på gulvet i timesvis for å bygge, mens man leter etter deler fra den oh så store kassen. At man ikke gidder det med små barn, skjønner jeg jo, men det er bare å oppdra de godt fra tidlig av.

Jeg er i utgangspunktet enig, men er ikke legoen i dag langt mer spesialisert enn tidligere? Eller har jeg fortrengt min legobarndom? Den ryddige delen av meg lurer nemlig på å ha spesiallegoen i esker sammen med bruksanvisningen, mens den kreative legoen (vanlige klosser og sånt) samles i en svær bolk. (Foreløpig er spesiallegoen "lego city".)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:12   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Foreløpig er småsettene oppbevart i skåler og boller. Resten av legoen er i en stor verktøykasse med diverse rom. Har delt inn legoen i størrelse og typer i verktøykassen. (Vinduer og dører i et rom, takstein i et annet, en-raders i et, to-raders i et annet osv.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:12   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Har ikke link eller bilde desverre, men finner muligens noe om jeg googler. De finnes både i papp og plast. De i plast ligner stabelkasser og har ei "eske" med mange små rom til juletrekuler som settes oppi kassen. De har lokk og må være ypperlig til lego. Skal se om jeg får googla. Tror jeg har sett det på Europris bl.a. Mulig jeg husker feil.

Tenker du på Hammer plast? De har plastbokser med lokk der noen kommer med løse skillevegger som gjør at det blir seks rom i boksen. Du har rett i at de sikkert er fine til lego. Har faktisk en sånn boks som står ubrukt på en bod; kanskje jeg skal grave den fram.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:12   #13
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Fant ikke link, men fant tips om at de hadde slike esker på Skeidar og Plantasjen.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:13   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Foreløpig er småsettene oppbevart i skåler og boller. Resten av legoen er i en stor verktøykasse med diverse rom. Har delt inn legoen i størrelse og typer i verktøykassen. (Vinduer og dører i et rom, takstein i et annet, en-raders i et, to-raders i et annet osv.)

og

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:14   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er i utgangspunktet enig, men er ikke legoen i dag langt mer spesialisert enn tidligere? Eller har jeg fortrengt min legobarndom? Den ryddige delen av meg lurer nemlig på å ha spesiallegoen i esker sammen med bruksanvisningen, mens den kreative legoen (vanlige klosser og sånt) samles i en svær bolk. (Foreløpig er spesiallegoen "lego city".)

Næsj, ikke vanlig lego. Altså slik vi så langt har her i huset. Som borger, prinsesseslott, brannbiler og diverse. Klart, når man beveger seg inn på mer teknisk lego, som roboter og sånn, så er jo de sikkert ulike. Men samtidig så ser man jo langt bedre forskjell på alt enn man gjorde før. Alt til prinsessene er jo råsa og hvitt, til borgen er det grått og svart osv osv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:16   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Vi har denne fra Ikea, men blå kasser oppi. Her får man plass til mye lege og man kan ta hver kasse på bordet/gulvet.





Vi sorterer etter farge. Skal prøve det en stund. I tillegg har vi en stor bedroller full av smålego som er usortert. Nå har vi masse smålego og vi har gitt opp å skille hvert byggesett. Det er jo kjempegøy å bygge etter fantasien, og da må man jo plukke litt her og litt der.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:19   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Når det gjelder oppbevaring av oppskrifter, så har jeg laminert de som er på 1 side. Oppskrifter som er på flere sider har jeg lagt i en arkivmappe.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:25   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.866
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Foreløpig har jeg puttet legoen fra hvert store sett i gjennomsiktig brødpose og lagt posene i sine esker. Eskene står stablet i skapet til mellomsten. En del usortert lego er i en bygge på egen hånd-kasse. Regner med at mer og mer kommer dit etter hvert som pose i eske-systemet slår sprekker.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:26   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Ser for meg at vi kommer til å kjøpe Trofast oppbevaring og sortere lego i det. Mange små kasser i ett stativ.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:27   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaring av smålego

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Tenker du på Hammer plast? De har plastbokser med lokk der noen kommer med løse skillevegger som gjør at det blir seks rom i boksen. Du har rett i at de sikkert er fine til lego. Har faktisk en sånn boks som står ubrukt på en bod; kanskje jeg skal grave den fram.

Her er den jeg tenkte på:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no