Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken mini-PC til mannen?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 09:48   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvilken mini-PC til mannen?

Tenkte å kjøpe en mini-PC til LøveMannen i julegave. Hvilken bør jeg kjøpe og hva bør jeg legge vekt på?

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:12   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.831
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Denne har vi kjøpt:

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.asp...53&plid=112053

Den er litt større enn de aller minste pc'ene og har en bra prossessor, samt windows 7. Styr unna de med Windows xp, dumt å kjøpe en pc med 10 år gammelt operativsystem som kanskje må byttes om ikke så lenge.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:13   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Har mannen din fått rosa pc?

Ellers enig i win7. Jeg er storfornøyd med det så langt.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:25   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.831
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har mannen din fått rosa pc?

Ellers enig i win7. Jeg er storfornøyd med det så langt.

Var den til meg?

Kan ikke menn ha rosa pc heller nå da!




















Nei, vi kjøpte den til mellomsøster i julegave.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:17   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Jeg tror jeg ville kjøpt MSI Wind.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:25   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

XP vil jeg gjerne unngå ja!! Har det på LilleVenns laptop og det er noe f... herk.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 10:41   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Er det noen som kjenner til Asus UL30A? Ser at den gjør det bra i VG's test: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=596708

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:16   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Er det noen som kjenner til Asus UL30A? Ser at den gjør det bra i VG's test: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=596708



Den var KJEMPEFIN!

Jeg ville blitt overlykkelig over en sånn en!

  Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:33   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Den var KJEMPEFIN!

Jeg ville blitt overlykkelig over en sånn en!


Da kan jeg kanskje satse på denne og håpe at LøveMannen også blir lykkelig.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 14:15   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Er det noen som kjenner til Asus UL30A? Ser at den gjør det bra i VG's test: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=596708


Slike CULV-baserte maskiner er etter min mening nok et veldig mye bedre kjøp enn mini-pc. Spesielt blir det pga. skjermen som har høyere oppløsning. Men såklart, det blir dyrere også.

En slik maskin får også en prosessor som er mer i retning vanlig bærbare pc. Ytelsen blir veldig mye bedre, og gir muligheter for litt tyngre bruk enn på de minibærbare.

Man finner også maskiner som blir "litt i mellom" de minibærbare med Atom-prosessorer og den Asus-maskinen. F.eks. Acer 1810T med 11,6"-skjerm, med samme oppløsningen som man finner på Asus-en.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 07:59   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Jeg fikk Asus UL30A i julegave, og er kjempefornøyd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:08   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Jeg fikk en Lenovo Ideapad i gave, det er xp på den men det gjør meg ikke så mye.
Er veldig fornøyd med den.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:20   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Hvordan er den å skrive på? Jeg får litt problemer hvis tastaturet er for lite, får vondt i fingrene og skriver mye feil.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:23   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Jeg syns tastaturet er veldig greit, litt uvant, men det blir det jo. Men veldig godt å skrive på syns jeg.
Og helt stille, passe stor, ikke for tung, jeg er veldig happy. Jeg har en snill mann. Også er det jo led skjerm.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 19:04   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hvordan er den å skrive på? Jeg får litt problemer hvis tastaturet er for lite, får vondt i fingrene og skriver mye feil.

Dette er en pc med 13,3-tommers skjerm, og altså egentlig ingen mini-bærbar. Tastaturet er i "vanlig størrelse" - i basis kunne det samme tastaturet vært brukt på en 15"-pc. Og godt mulig Asus har 15" med samme tastatur.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:32   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Så bra!! Jeg trenger en ny laptop nå, den store jeg har synger på absolutt siste verset, og ungene bruker minien min ganske mye. Kanskje jeg skulle gå for den der? Jeg bruker den store min mest til å skrive oppgaver på, og når jeg skal surfe og finne stoff osv, da er det jo greit med en litt større skjerm enn den jeg har på min Msi Wind 10".

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 19:08   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Så bra!! Jeg trenger en ny laptop nå, den store jeg har synger på absolutt siste verset, og ungene bruker minien min ganske mye. Kanskje jeg skulle gå for den der? Jeg bruker den store min mest til å skrive oppgaver på, og når jeg skal surfe og finne stoff osv, da er det jo greit med en litt større skjerm enn den jeg har på min Msi Wind 10".

http://www.idg.no/pcworld/tester/pco...icle153069.ece

I tillegg selger Asus UL30vt, som er omtrent samme maskinen bare at den har litt kraftigere grafikkprosessor. Burde ikke spille noen stor rolle for de fleste - dette er uansett ingen spillmaskin. Men det er litt spesielle maskiner, så anbefaler å leste testen. Bemerk at Asus leverer U30-serien med to forskjellige batterier. For det som gir over 10 timers batteritid trenger man det store batteriet, mens pc-en også leveres med et litt mindre. Ut i fra spesifikasjon vil jeg tro at det lille batteriet på UL30A skal klare minst 7 timer ved vanlig programbruk.

Acer Aspire 3810T er også en meget god pc i dette segmentet. Acer har også Travelmate 8371G som har matt skjerm, noe i hvert fall jeg personlig foretrekker (blir ikke like mye refleksjoner i skjermen).

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 21:12   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Mrc, hvilken maskin ville du kjøpt av disse du nevner?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:32   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-PC til mannen?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Mrc, hvilken maskin ville du kjøpt av disse du nevner?

Personlig hadde jeg valgt Travelmate 8371G pga. matt skjerm. Men det blir også en maskin som er noe dyrere. Mest for pengene blir nok Asus UL30A.

Hvis man vil ha noe mindre enn 13,3" kan Acer Aspire 1810TZ med Intel SU4100-prosessoren være et godt kjøp. Denne maskinen har 11,6-tommers skjerm og koster ca. 4 500- 5000 kr. Er bare så vidt tregere enn Asus-en. Igjen ingen superytelse, men det duger til vanlige kontorapplikasjoner, websrufing, lett bildebehandling osv.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no