Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal vi reise?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-10, 19:55   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Skal vi reise?!



Vel.
Vi har billetter til Riga, kun jeg og mannen. Avreise fredag formiddag, og hjem mandag formiddag. Det er enda ikke klart OM det flyet går da, det antar jeg vi får vite iløpet av de neste par dagene.

Men. OM det blir sånn at flyet går. Reiser vi bare da eller? Uten å tenke på at vi plutselig kan sitte der mandag uten å komme oss hjem? Nå ser jeg at forsikringsselskapene også gir uttrykk for at man "reiser på eget ansvar" fremover, så om man ikke kommer seg hjem med flyet, må man fikse hjemreisen selv. Er dette greit fra Riga eller?

Og så ser jeg at noen sier at de ikke ville ha reist uansett nå, begge foreldre utenlands uten barn. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Er det sånn at sjansen for at noe kan skje er større nå liksom?

Jeg blir gal av dette. Jeg VIL veldig på denne turen. Men jeg hater å ikke ha ting klart, jeg mister kontrollen og oversikten, og det liker jeg dårlig. Om Norwegian kansellerer turen så er det nesten greit, for da slipper JEG å ta valget.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:57   #2
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Skjønner dilemmaet godt jeg, men vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Det med begge foreldre utenlands har jeg ikke tenkt på jeg heller... er det noe verre nå?

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:57   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg ville sjekket opp i fht barnevakt. Om dere drar, og blir fast, har de da mulighet til å passe barna ett par dager ekstra? Sjekk reiseforsikring, evnt tegn en ny. vil hjemtur via tog/leiebil dekkes?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:58   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg hadde nok reist. Men jeg skjønner jo at det er ekstra stress nå om dagen. Så lenge dere har avklart med de som skal ha ungene så ser jeg ikke at det er noe problem. Men det er meg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:59   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg hadde reist. Glatt. Så lenge dere har gode barnevakter hjemme som er innstilte på at det kan ta litt lenger tid, hvorfor ikke?

  Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:00   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg tror ikke sjansen for at noe skal skje er større enn ellers, men det kan jo hende man syns det er kjipt å ikke komme seg så fort hjem til barna.

Fra Riga regner jeg med at du kan ta buss eller tog til Finland, og båt derifra til Stockholm. Det er jo slitsomt og tidskrevende, men ikke umulig. Så vidt jeg har skjønt så sier forsikringselskapene at hvis du reiser nå dekker de ingenting om du blir stående fast.

Jeg aner ikke om jeg hadde reist. Det virker jo som vulkanen er i ferd med å gi seg, så om ikke Katla sier BANG! så kan det jo gå bra. Jeg ville sett det an frem til fredag, og hørt på prognosene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:01   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Søstrene (Tussilago og Spoon) skal være barnevakt da. Mamma og pappa kan sikkert hjelpe til de og. Dessuten er jo barna i barnehage om dagen. Men jeg synes liksom at 3-4 dager er nok å be om ift barnevakt da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:01   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Hvis dere har barnevakt klar og er innstilt på at dere antakelig må dekke ekstra overnatting, senere fly og alle andre merutgiftene selv i hvor mange dager det måtte gjelde, så er dere jo forberedt og klar for å reise! God tur!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:01   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror ikke sjansen for at noe skal skje er større enn ellers, men det kan jo hende man syns det er kjipt å ikke komme seg så fort hjem til barna.

Fra Riga regner jeg med at du kan ta buss eller tog til Finland, og båt derifra til Stockholm. Det er jo slitsomt og tidskrevende, men ikke umulig. Så vidt jeg har skjønt så sier forsikringselskapene at hvis du reiser nå dekker de ingenting om du blir stående fast.

Jeg aner ikke om jeg hadde reist. Det virker jo som vulkanen er i ferd med å gi seg, så om ikke Katla sier BANG! så kan det jo gå bra. Jeg ville sett det an frem til fredag, og hørt på prognosene.


Jeg må ta en avgjørelse torsdag kveld kjenner jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:02   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Du kan jo se det an et par dager til, men om det var snakk om i morgen ville ikke jeg reist. Ikke fordi jeg ville vært mer redd for at noe skulle skje, men for at jeg ikke ville likt å være borte fra barna mine veldig lenge og at jeg ser med skrekk og gru på en hjemreise med båt og buss.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:03   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Du kan jo se det an et par dager til, men om det var snakk om i morgen ville ikke jeg reist. Ikke fordi jeg ville vært mer redd for at noe skulle skje, men for at jeg ikke ville likt å være borte fra barna mine veldig lenge og at jeg ser med skrekk og gru på en hjemreise med båt og buss.

Hjemreise med båt og buss frister lite. Det gjør det altså. Både pga barna og pga helsa mi føler jeg. Men jeg må jo bare prøve å slappe av og se an dette.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:04   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi reise?!

magefølelsen min sier reis - om den positive utviklingen holder seg.

Det med å reise begge to - det er jo ikke fordi at det er større sjanse for at noe kan skje, men om man er 'strandet' så er det jo litt kjipt om man ikke aner når man kan komme seg hjem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:05   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg må ta en avgjørelse torsdag kveld kjenner jeg

Hvis flyene går som de skal hele torsdag, og utsiktene ser greie ut videre fremover fredag morgen kan det jo hende det er greit.

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i deres sted. Jeg skal til London om halvannen uke, men det er bare meg, så det tar jeg sjansen på. Hadde det vært oss begge, og det hadde værtså usikkert som nå rett før er jeg sannelig ikke sikker.

Om det hadde vært mulig ville jeg sjekket ut alternative reiseruter og eventuelt booket dem (om de kunne avbestilles), slik at jeg hadde en back up-plan. Det har jeg gjort med London. Jeg har sjekket togpriser til Paris, og videre derifra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:05   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Om de stiller opp og tar de ekstra OM dere blir sittende fast hadde jeg glatt reist!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:06   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det med å reise begge to - det er jo ikke fordi at det er større sjanse for at noe kan skje, men om man er 'strandet' så er det jo litt kjipt om man ikke aner når man kan komme seg hjem.

Åh.


Kanskje jeg skal ta med meg en av søstrene istedet?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:10   #16
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Søstrene (Tussilago og Spoon) skal være barnevakt da. Mamma og pappa kan sikkert hjelpe til de og. Dessuten er jo barna i barnehage om dagen. Men jeg synes liksom at 3-4 dager er nok å be om ift barnevakt da.

Hva sier søstrene til at det kanskje blir litt flere "passedager" enn planlagt?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:12   #17
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg hadde nok reist. Riga er ikke verste plassen ift å komme seg hjem og hvis man ser på avstander.
Finner ikke Trh-Riga på Norwegians sider, så kanskje de løser det for dere?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:12   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Hva sier søstrene til at det kanskje blir litt flere "passedager" enn planlagt?

Har ikke spurt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:16   #19
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Har ikke spurt

Det regner jeg med at går bra da, bare du kommer hjem til uka etter iallefall . Men jeg blir gjerne med på tur jeg .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:16   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi reise?!

Jeg hadde reist om jeg skulle dra alene, men ikke begge to.
Om du tenker på å reise burde du kanskje sjekke opp om barnevaktene kan stille opp om det blir lenger enn planlagt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no