Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-23, 00:03   #621
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Så godt, Ine

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-23, 00:38   #622
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.906
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så godt, Ine

Takk, ja herlig så lite som skal til noen ganger.

Klem til deg, millact.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-23, 09:21   #623
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

I går var den største presangen at Broder'n hadde sovnet hjemme, med død telefon og ikke forsvunnet et sted mellom hans bosted og oss.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-23, 09:30   #624
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Fra den ene festen til den andre.

I dag har vi en 8 åring i hus.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-23, 09:32   #625
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Hurra for 8-åringen, Malama

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-23, 10:19   #626
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Gratulerer med 8-åring, Malama.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 07:23   #627
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Takk for det, hun hadde en fin dag, og i dag skal vi ha noe så deilig som en rolig dag hjemme bare oss fem. Litt tv, litt brettspill, de får spille på pc/nettbrett. Jeg fikk ei bok i julegave og har planer om å kose meg med den.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 09:14   #628
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Gratulerer med 8-åring Malama. Vi har en født tre uker før jul og en født tre uker etter, så må så smått tenke litt på bursdagsgaver og sånt også innimellom.

Det er så herlig med juleferie. Ingen tenker på klokka og vi bare koser oss med god mat, snop, julefilmer og masse brettspill. Vi var 11 på julaften, mens vi har vært 8 ellers, men i kveld reiser broren min og kona til hennes familie resten av julen så da er det bare oss og Mamma igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 09:19   #629
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi er 8 her i Oslo. Begge mine ungdom har kommentert at det er så hyggelig å være så mange.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 07:56   #630
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg kan tipse om at det, i tillegg til å vanne godt hver eneste dag, viser seg å være et ekstremt godt råd å sette juletreet i skikkelig varmt vann noen minutter før det settes i juletrefoten. Virkelig minimalt med dryssing denne julen, tror vi har kostet litt nåler én gang. Dette skal jeg huske til neste jul. Bare 50 uker igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 08:54   #631
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Det er lite dryss fra vårt juletre også, det ble sagd ned fem dager før det ble tatt inn og pyntet. Det sto på verandaen fram til da. Det får påfyll av vann ganske konstant.
I morgen eller lørdag har jeg planlagt å plukke ned juletreet og fjerne den julepynten som ikke er til lysbruk. Da har alt stått i nesten to uker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:02   #632
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Samme her, også sagd ned siste søndag før jul, og drysser lite, det ser fortsatt friskt ut.

Renholdsverket krever at treet settes ut på søndag, hvis det skal hentes. Jeg synes de kunne ventet til jula var over. 20.dagen er ikke før neste lørdag. Men da må nok jeg også ta det ned til helga, hvis vi ikke skal bli nødt til å kjøre det på mottaket selv. Nesten litt synd, for det er så fint der det står i stua. Ja ja, bare 50 uker til neste gang ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:11   #633
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har planer om å ta ned en god del av jula ialle fall nå denne helga, 13. dag jul er jo nå, og orker jeg ikke ta alt så blir resten neste helg med 20. dag jul

Lyslenker får henge lenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 09:39   #634
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Det ble jul i år også. Takket være snuppa på 18. Vasking var det jeg som stod for. Hun gjorde resten. Jeg sendte alle ønskelister til henne, og hun handlet inn. Hun pyntet og hun gjorde det meste av bakst. (Men akkurat på bakst fikk jeg litt hjelp av et bakeverksted med noen venninner, så vi var godt utstyrt i år.)

Jeg er spent på hvor mye jul det blir når hun flytter hjemmefra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 11:18   #635
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi kjøper juletre på vanlig juletresalg og de ble sikkert hugget i november en gang. Så rådet fungerer vel best for de mange som gjør som oss og ikke har ferskt tre. Her blir juletreet og pynten til helga. Som alltid blir det litt vemodig å ta alt vekk, men samtidig godt å få tilbake hverdagen også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 13:24   #636
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 13:30   #637
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.830
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har kjøpt en duk på salg. Den er ikke juleduk, men passer til det lange spisebordet som vi har mye ute i jula. Jeg styrer unna godterisalget.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 13:33   #638
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.068
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

I fjor kjøpte eg gåver i januar. I desember hadde eg gløymd at eg hadde kjøpt.

16-åringen etterlyste, med rette, meir raud pynt på treet. Eg burde vel slå til no.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 13:39   #639
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

Jeg kjøpte juletrekuler og litt annen juletrepynt i går, samt en del til- og fra-lapper. Da har jeg alt jeg trenger av sånt til årets jul!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 13:56   #640
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

Jeg har kjøpt flere julegaver, typisk venninnegaver, så dem er jeg stort sett ferdig med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no