Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-20, 10:52   #1141
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

De vi skal til, hadde ikke fått noen restriksjoner på antall i kirka. De har konfirmasjon kl 10.30 , det var tidlig synes jeg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:36   #1142
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har også et begrenset antall som får være med. Det blir foreldre, søsken, besteforeldre og faddere uten følge. Og den ene fadderen syns det er en strålende løsning å slippe å ha med to småttiser i kirken. (Ellers hadde de kommet hele familien.) De andre fadderne har ikke noe problem med at resten av familien må vente, enten hjemme eller i selskapslokalet.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 13:11   #1143
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har begrensninger på antall i kirken. Vi har valgt foreldre, søsken, faddere og besteforeldre. Vi har noen ledige plasser, men gidder ikke å velge blant tanter og onkler.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 14:04   #1144
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

De vi skal til, hadde ikke fått noen restriksjoner på antall i kirka. De har konfirmasjon kl 10.30 , det var tidlig synes jeg.

Rart. Da er de kanskje veldig få konfirmanter?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 00:33   #1145
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har ikke fått noe informasjon fra kirken ennå. Med stigende smittetall kjenner jeg bekymringen øker på. Både for å arrangere noe som helst og for å evt. Måtte avlyse enda en gang.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 08:38   #1146
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Uff, nå har jeg komt godt i gang med planleggingen. Har fått oppdatert gjestelisten og har bare to stk jeg ikke har hørt fra om kommer.
Fra kirken har de antydet 10-15 personer per konfirmant, med 40 gjester så er det en nøtt.. Jeg lurer på om vi skal samle ca. 10 personer her hjemme som kan se streamingen fra kirken og så kan de som bor nærme se det hjemme, mens resten kanskje kan se det på hotellet der middagen skal være. Sermonien vil og bli kortet ned fra 1,5 timer til 30 minutter der de deler opp konfirmantene i puljer. Snakk om samlebåndskonfirmasjon.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 10:09   #1147
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg kjenner meg lite motivert for å arrangere konfirmasjon. Minst fire av gjestene er i risikosonen, og det å føle seg ansvarlig for evt tragisk utfall i ettertid...

Kirken har meldt at vi kan være 26 med konfirmanten, men ganger man det opp med antall konfirmanter havner man på over 300 mennesker i kirken. Pr i dag er ikke det lovlig. Med stigende smittetall føler jeg dette er totalt uansvarlig å gjennomføre. Det er enda noen uker til, så vi får se hva som skjer utover.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 10:26   #1148
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

nei, nå ble jeg litt motløs, for jeg tror det spøker for seremoni. Og jeg tror ikke besteforeldre har lyst å fly i oktober. Og den ene besteforelderen døde denne uken. Alt er trist og feil pga korona.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 10:34   #1149
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg kjenner meg lite motivert for å arrangere konfirmasjon. Minst fire av gjestene er i risikosonen, og det å føle seg ansvarlig for evt tragisk utfall i ettertid...

Kirken har meldt at vi kan være 26 med konfirmanten, men ganger man det opp med antall konfirmanter havner man på over 300 mennesker i kirken. Pr i dag er ikke det lovlig. Med stigende smittetall føler jeg dette er totalt uansvarlig å gjennomføre. Det er enda noen uker til, så vi får se hva som skjer utover.

Det kan jo ikke kirken gjennomføre. De er sikkert i tenkeboksen om dagen på hvordan de skal løse dette.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 11:04   #1150
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har ikke fått noe informasjon fra kirken ennå. Med stigende smittetall kjenner jeg bekymringen øker på. Både for å arrangere noe som helst og for å evt. Måtte avlyse enda en gang.

Jeg er mentalt innstilt på å avlyse hele greia. Evt ha et veldig lite selskap med kun tanter og onkler (uten nevøer og nieser og deres barn og ei heller venner av familien) Vi kan da gå fra 50 til 14 - men det blir et rart skille å ikke ha med nevøer og nieser - og her har som sagt flere av niesene fått barn og de aller fleste er etablert med samboer.

- Konfirmanten har da fått lovnad om å få summen selskapet har kommet til å koste - Han er fornøyd med den summen. (Jeg synes ikke det å gi summen tilsvarende et selskap er greit sånn normalt sett, men nå er det jo unntakstilstand, tross alt) - Jeg avventer.

Har laget bordkort, da! - kjøpte luftørkende leire og slike bokstavstempel og stemplet navnene i leira. Synes det ble ganske kult.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå  
Gammel 07-08-20, 11:08   #1151
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Siden det er snakk om en nonfirmasjon uten noen seremoni for snuppas del, så er vi enige om at det blir feil å arrangere et begrenset selskap. Det hun ønsker seg er å samle hele storfamilien til selskap. Så da venter vi til vi er sikre på at det lar seg gjennomføre og at slekta i nord tør å komme sørover. Så kanskje blir det ikke i 2020 i det hele tatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 07-08-20, 11:49   #1152
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Siden det er snakk om en nonfirmasjon uten noen seremoni for snuppas del, så er vi enige om at det blir feil å arrangere et begrenset selskap. Det hun ønsker seg er å samle hele storfamilien til selskap. Så da venter vi til vi er sikre på at det lar seg gjennomføre og at slekta i nord tør å komme sørover. Så kanskje blir det ikke i 2020 i det hele tatt.

Nei, det er greit når man gjør det sånn.

Her har og konfirmanten gledet seg til å samle alle - men jeg må vel innrømme at jeg tror han er mest opptatt av kronasje, så av vennefamiliene og til slutt de litt perifere søskenbarna som er 15 år eldre enn han....

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå  
Gammel 07-08-20, 11:49   #1153
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har ikke fått noe informasjon fra kirken ennå. Med stigende smittetall kjenner jeg bekymringen øker på. Både for å arrangere noe som helst og for å evt. Måtte avlyse enda en gang.

Her er vi også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 11:53   #1154
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har jeg fått info fra kirken om at det blir maks 10-12 gjester per konfirmant, 30 min på hver pulje og ingen streaming..

Greit å vite, men har aller mest lyst til å utsette hele greia til korona er over.. Har ikke lyst til å være ansvarlig for at eldre i familien blir syke.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:06   #1155
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her er jeg mer bekymret for at de eldre i familien skal gjøre oss syke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:09   #1156
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi skal arrangere et selskap uansett, men jeg er usikker på om det blir i oktober.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 07-08-20, 12:20   #1157
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Ja og denne dagen som skulle være så fin og all planlegging skulle bli kos. Jaggumensann. Bare stress og kaos i hodet mitt om dagen. Vi har konfirmasjon 5/9 og jeg gleder meg bare til dagen er over.

Skal lett ha meg en cava på kvelden når alle gjestene er reist hjem.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:37   #1158
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.


Skal lett ha meg en cava på kvelden når alle gjestene er reist hjem.

Vi har helgen før dere. Gleder meg også til det er overstått. Har allerede planer om vin på kvelden når gjestene er gått.

For en gangs skyld er det fint å ha lite familie. Vi blir bare 16 og gjennomfører.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 13:40   #1159
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi blir 29 stk. hvis det bare er de sikre gjestene som kommer. Det er fem som har meldt avbud (pga. lang reisevei og Covid-19) og åtte som er usikre. Vi har uansett ikke plass til å ha det hjemme, men jeg syns det er litt synd for eldste, som hadde gledet seg til diger fest, og som gjerne ville invitere så mange som mulig.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 14:12   #1160
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har egentlig 3. Oktober, men enn så lenge avventer vi. Lokalet er booket og bunadene er jeg snart ferdig med å montere. Gjestene har fått muntlig beskjed om å holde av dagen, men ut over det avventer vi. Jeg har liten tro på at det blir seremoni. Det er humanistisk og vanligvis samles ganske mange hundre til seremonien. Vi har sagt at vi feirer selv omseremonien eventuelt blir avlyst, men det forutsetter at besteforeldre fra utlandet kan komme trygt. Tante og hennes familie kommer uansett ikke, hun har fødselstermin bare et par uker før, men hvis besteforeldrene kan komme på en trygg måte, blir det feiring. Jeg har liten tro på det og lav terskel for å utsette, så jeg bruker ikke så mye tankevirksomhet på dette. Skulle det bli fest, er det fort gjort å planlegge det.

Lhi-My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no