Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å tenke om elbil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-16, 12:06   #61
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Og grunnen til at jeg tok det i denne tråden var at for OSS ville det definitivt vært sånn: En ekstrabil vi ellers ikke ville hatt samvittighet til, og som vi i tillegg ble subsidiert til å kjøpe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 12:14   #62
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Det er interessant å se, faktisk. Og jeg er enig med deg i at for dere, som strengt tatt klarer dere med en bil (ikke uten at det må lempes til, jeg ser den altså) så ville elbilen vært en merbelastning på miljøet og jeg berømmer deg for å ha et så bevisst forhold til det.

Jeg sitter og teller på knappene hvorvidt vi skal bytte ut den snart seks år gamle dieselbilen med en hybrid. For oss vil ikke det øke bruken av bilen, det vil være mer praktisk både å ha en bil som ikke er diesel og at den vil ha plass til hunden. Men det sitter litt langt inne å bytte ut en bil som i aller høyeste grad fungerer og vil fungere i mange år til.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 12:23   #63
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Når den 10 år gamle Fiaten vi fikk av svigermor tar kvelden skal vi bytte i noe slikt, som eneste bil i husholdningen.
http://www.opel.no/kjoretoy/fremtidi...4FnQ&gclsrc=ds

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 12:24   #64
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Interessant!

Vi har helt motsatt erfaring, den gamle Touranen bruker jeg nå til og fra jobb (6 km hver vei) mens mannen kjører Leaf til og fra jobb i sentrum. Vi har jo enorme besparelser. Vi kjører også elbilen på langturer. Selv om det er litt mindre komfortabelt. Så vi bruker en halv tank i måneden i diesel, mot fire tanker før!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 13:20   #65
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi (dvs jeg) begynner nå å snuse på å bytte ut den 5 år gamle dieselbilen med elbil nummer to. I det siste har den bilen blitt lite brukt, da mannen jobber hjemme. Det blir til hytta og ellers når vi trenger to biler. Nå har mannen begynt på en deltidsjobb 35 km hjemmefra, og det aktualiserer dette byttet. Jeg sparer mye på drivstoff, det + miljø er min hoveddrivkraft. Jeg tenker vi må kjøpe før alle elbilinsentivene forsvinner, selv om vi opprinnelig hadde tenkt å beholde bilen i noen år til, den føles som ny fortsatt.

Men det blir å vente til det kommer en større bil, og Tesla er ikke så aktuelt. Kommer til å følge med på Opel Ampera - det ryktes at den skal komme som stasjonsvogn. Forutsetning nummer to er at den kan hurtiglades, men det må jo gå, noe annet ville være meningsløst.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 13:37   #66
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Polyanna: har du link, eller husker du om de hadde korrigert for varetransport?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 14:20   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Så fint at du forteller om avgjørelser, Poly! Jeg syns både du og Candy tar gode miljøvalg, selv om de gjør hverdagen litt vanskeligere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 15:00   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Polyanna: har du link, eller husker du om de hadde korrigert for varetransport?

Det ble presentert på en konferanse, og jeg husker ikke alle stegene i analysen, men den var gjort av Rystad Energy, så den var nok korrigert for alt som tenkes kan. (Jarand Rystad er den største analysenerden jeg noen gang har vært borti!).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 15:02   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så fint at du forteller om avgjørelser, Poly! Jeg syns både du og Candy tar gode miljøvalg, selv om de gjør hverdagen litt vanskeligere.

Det hjelper at i dette tilfellet (og mange andre) så sammenfaller mine miljøinteresser 100% med mannens økonominteresser, og dermed er den nesten viktigste beslutningsfaktoren at vi slipper å krangle om hva vi skal velge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 15:33   #70
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi byttet ut vår Landcruiser med en Tesla Model S. Vi har gått fra mye drivstofforbruk til nesten ingenting (det lille vi bruker kommer av at vi beholdt sekundærbilen som er en 15 år gammel Citroen som nesten ikke brukes).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 15:53   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hjelper at i dette tilfellet (og mange andre) så sammenfaller mine miljøinteresser 100% med mannens økonominteresser, og dermed er den nesten viktigste beslutningsfaktoren at vi slipper å krangle om hva vi skal velge.

Eller treningsbehov.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 15:55   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Jepp, det er ikke tvil om at det å "mangle en bil" ofte utløser trening eller i det minste trim.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no