Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Avskilter de virkelig bilen min?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-16, 15:19   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Avskilter de virkelig bilen min?

Jeg har visst fått brev. Hvis ikke jeg har gjennomført EU-kontroll innen oktober,så avskilter de bilen min.

GJØR de faktisk det? Bilnummeret slutter på 8, så joda, vi er for seint ute. Men hva med å sende ut en hyggelig påminnelse? Ihvertfall første gangen bilen trenger å dra på EU-kontroll?

Statens vegvesen, ass. Litt å gå på for god kundepleie.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:21   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Det gjør de. Men de kommer ikke hjem til deg altså.
Det er visst du skulle havne i en kontroll. Eller stå på en parkeringsplass der de har kontroll.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:23   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Ja, de gjør det, hvis de ser deg. Og jeg ser ikke vitsen med hyggelige påminnelser om slike ting. Det er et ansvar man har som bileier, ikke et tilbud man kan velge å benytte seg av.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:28   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

I forrige uke sto det 8 avskiltede biler nedi veien her etter en storkontroll. Så ja, det kan nok skje.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:33   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Ja, det gjør de, og det skal ikke så mye til for å bli tatt, for de har utviklet gode tekniske løsninger for å scanne bilskilt og sjekke opp mot register for EU-kontroll. Så det er bare å pelle seg på et verksted, dessverre.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:34   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Men, om du leverer bilen inn for EU kontroll legger de på en ny måned frist. Vi er kronisk litt sene med dette på den ene bilen vår *host* og da levere vi den inn, og så får man en måned på å fikse det som er i veien.

Edit: Oi, nå så jeg at du skulle gjort det i august og at de har gitt deg ut oktober ja. Da har du egentlig fått rikelig med frist. Så brevet er nok på sin plass og som de sier over, de avskilter over lav sko!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:43   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Dette ER jo en påminnelse. Og det er kjekt å vite hva som skjer om du ikke følger reglene, det er de pålagt å fortelle deg om. Varsling før vedtak følger av forvaltningsloven.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:45   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det gjør de. Men de kommer ikke hjem til deg altså.

Jo. Spørs hvor du bor, bare. De kommer ikke inn i garasjen din, men om bilen står på en fellesparkering så kan det skje.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:49   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Det er ditt ansvar som bileier å følge opp. Jeg får dog varsel fra verkstedet jeg pleier å bruke.

Har du først fått en avskiltingsbegjæring på bilen din, ville jeg ligget lavt i terrenget frem til EU kontrollen er gjennomført. De avskilter om de ser deg ja. De har kamera festet på biler som scanner automatisk.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:56   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Trenger jo ikke ligge lavt i terrenget før etter oktober - det er først da de avskilter dersom ikke bilen har vært til EU-kontroll innen da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:58   #11
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dette ER jo en påminnelse. Og det er kjekt å vite hva som skjer om du ikke følger reglene, det er de pålagt å fortelle deg om. Varsling før vedtak følger av forvaltningsloven.

Klarspråk i staten i praksis.
Du kan for øvrig laste ned en app og legge inn bilnummeret ditt. Så får du automatisk (kanskje hyggelig til og med) påminnelse om EU-kontroll når det nærmer seg.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 16:01   #12
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Oh yes. Det gjør de. Og da står man der. Og det er kjipt.
Har jeg hørt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 16:44   #13
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Jepp. Selv om du nettopp har kjøpt bilen, og bilforhandler ved salget bedyrer at 'joda, SELVSAGT ordner vi EU-kontrollen før dere henter bilen'. Hvis du da blir stoppet i kontroll, og avskiltet mens du er på jobb, kan det hende at det kommer til å ryke ut fra ørene dine....

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 16:45   #14
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Her må du nok bare få ut fingern!
Vil også anbefale deg ha papirene fra EU-kontrollen liggende i bilen en stund etter kontrollen er gjennomført. Ikke rent sjeldent man hører om avskiltede biler grunnet slurv fra verkstedet, feil i systemer++. Om du da blir stoppet grunnet manglende kontroll, så har du papirene i orden og klar
Statens veivesen er ofte å kjører på utsiden av arbeidsplassen min. Avskilter utenlandsregistrerte biler uten godkjenning, manglende EU-godkjennning, manglende årsavgift++.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 16:54   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Ja, det kan skje, så det er bare å få gjennomført kontroll.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 17:17   #16
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

For å få noen noen litt hyggeligere påminnelser i forkant, kan jeg anbefale å bestille gratis varsler fra NAF. Du behøver ikke å være medlem.
https://www.naf.no/tjenester/eu-kont...m-eu-kontroll/

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 17:34   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Jepp, det gjør de, de avskiltet nylig en politibil!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 19:03   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Jeg ser på det som min plikt å følge med på når bilen min trenger EU-kontroll. Og jeg synes ikke det er det minste rart om de avskilter bilen min dersom jeg ikke gjør det etter at jeg har fått varsel om at de faktisk kommer til å avskilte den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 19:11   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

For Vegvesenet er det nok viktig at budskapet er tydelig, framfor hyggelig - at språket er klart og at budskapet ikke forsvinner i hyggelig koseprat. Kundepleie er ikke på agendaen når statlige etater informerer deg om sine krav, og det er bare rett og rimelig, vi bileiere er jo heller ikke kunder av Vegvesenet, vi er pliktsubjekt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 19:25   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Reagerer du på å få beskjed om dette? Synes ikke det har noe med god kundepleie å gjøre i det hele tatt. Og du har jo fått beskjed i god tid.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no