Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den store øyenskygge-tråden!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 21:21   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Den store øyenskygge-tråden!

Jeg både ønsker meg og føler at jeg trenger tips til å legge øye skygge - og det er det kanskje flere som gjør?

Selv har jeg i aller høyeste grad lagt min elsk på Bare Escentuals, og har en hel liten horde skygger/farger derfra, men det er jo egentlig ikke vesentlig - det viktigste er fargene og hvilke som evt. er både fine, tøffe og/eller spenstige å bruke sammen - alt fra to til fire skygger sånn i utg.pkt hadde jeg tenkt, i hovedsak kunsten å bruke tre.

Hvordan bør/kan man legge skyggen, alt etter øyenfarge og -fasong? And last, but not least - smokey eyes, det vil jeg gjerne lære meg!

Kan nok søke meg til en del, men FP er jo alltid stedet, og kanskje kan vi samtidig inspirere hverandre ...hvis noen er like sminkegeek som det jeg har blitt da!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:23   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

For egen del så trenger jeg tips til store, blå øyne og mellom/mørk blondt hår, forøvrig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:25   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.038
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Henger meg på her ja, men jeg har litt mørkere hår enn deg Absalone

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:28   #4
Epla
Fullverdig medlem
 
Epla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 45
Epla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Jeg har mørkt hår og store grønne øyne.
Jeg bruker Light & Shade fra Isadora i fargen FrostySienna.
Den lyseste over globalbuen og den mørkeste under.

Epla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:42   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Dytter på denne samtidig som jeg jo kan tipse om at jeg kom over www.makeupgeek.com der jeg om ikke annet synes jeg fikk mange tips til hvordan jeg kunne legge skygge og hva som passer til hvem/hva. Mye rart der inne også, men lell!

Beginner Looks bl.a

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 27-10-11 kl 14:10.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:30   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.019
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Jeg elsker å eksperimentere med øyenskygger og siden jeg har tilgang til mye (driver med Mary Kay), så er det lett å eksperimentere med ulike farger. På den måten har jeg oppdaget at jeg kan bruke helt andre farger på øyenskyggen enn jeg tidligere brukte. Jeg har blå øyne og er vinter, og har vært hatt fullstendig allergi for varme farger blant annet. Men jeg har funnet ut at varme farger, som kopper og grønn, faktisk forsterker øyenfargen min. Så jeg kombinerer veldig mye og tenker farger på klær og sminker øynene mye utfra humøret. Er jeg litt fandenivoldsk en dag, så kan jeg godt finne på å sote øyene skikkelig og gå på jobb. Nå tåler jeg litt farge også da, så jeg har ennå ikke opplevd at noen har falt av stolen.

Her er noen ulike kombinasjoner jeg har tatt bilder av:


Denne dagen hadde jeg på meg en skikkelig eplegrønn kjole, og sminket meg da med grønn og kopper. Morsom kombinasjon synes jeg, og øyenfargen min kom jo veldig fint fram.


Her har jeg brukt en veldig blå blåfarge, og lys highlighter.


Og her har jeg kombinert blå og kopper.


Og her har jeg brukt to ulike blåfarger, den lyseste inn mot øyekroken, og den mørkeste ytterst. Sort liquid eyeliner og blå maskara.


Og her er dagens øyenskygge. Her har jeg kombinert blå med kopper, og brukt brun liquid eyeliner og blå maskara.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:36   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Skikkelig fint LaBanga! Du kler den blå asså.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:36   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.930
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Det er en tråd om somkeyeyes her og HV kom med et tips som jeg har brukt mye etterpå.

Men jeg lurer også på - når det er 5 skygger i en pakke, er det meningen at alle fem skal brukes på en gang? Jeg har ikke sååå stort øyeparti.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:41   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Linken til absalone var veldig fin. Mange gode tips til hvordan legge skygge.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:43   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er en tråd om somkeyeyes her og HV kom med et tips som jeg har brukt mye etterpå.

Men jeg lurer også på - når det er 5 skygger i en pakke, er det meningen at alle fem skal brukes på en gang? Jeg har ikke sååå stort øyeparti.

Jeg ville aldri brukt 5 farger hver for seg på en gang, men ofte er de fine å blande for å få frem den rette fargen. Bland på hånden før du påfører skyggen på øyet. Ta lite på om gangen, heller 3 tynne lag enn et tykt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:50   #11
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

www.tikei.se ha mange fine øyenskygger.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:51   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Jeg henger meg på. Jeg driver bare med ulike brune/natur-fargede skygger, og det er jo egentlig litt kjedelig.

Jeg prøvde meg på lilla en gang, jeg fant en video på youtube jeg herma etter, men jeg så ut som jeg hadde to digre blåveis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:00   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Hos meg er det stor forskjell på daglig sminke og partysminke.

Daglig bruker jeg MAC Wonder Woman, litt varierende etter humør og hva jeg skal.
Men stort sett de lyseste fargende, men litt mørkt i kantene. Skal jeg på by'n er jeg litt mer markant sminket med større mørkere partier på øyelokket. Men det kommer jo ann på hva man har på seg også da.

Jeg har grønne øyne. Plomme er min kontrastfarge.



__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:32   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Nå ser jeg endelig bildene, LaBanga - gøy!! Fine farger!!

Her er øyenskyggepaletten min pr. dags dato, hvor 10 av skyggene er spjut nye og skal testes ut for fullt. Det er skikkelig moro å leke seg altså!!



Dagens (fra Bare Escentuals); Queen Phyllis som highlighter (lys gylden) sammen med Passionate Plum og Water Lily; begge mot lilla. I tillegg Buxom Amethyst (varmlilla) eyeliner. Dessverre ikke helt riktig gjengitte farger her da, men ...



__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:58   #15
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Epla, her.

Jeg har mørkt hår og store grønne øyne.
Jeg bruker Light & Shade fra Isadora i fargen FrostySienna.
Den lyseste over globalbuen og den mørkeste under.

Nesten samme her, bare at jeg bruker fargen GoldenBronze. Mørkt hår og store grønne øyne her også.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:01   #16
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.740
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Oi,det var et rikholdig antall Absalone.
Jeg har bare et par stykker,Loréal ett eller annet.


Bare escentuals,må sjekkes ut,

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:31   #17
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

LaBanga: så stilig!
Absalone: det var litt av en samling med mange fine farger.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:44   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Epla, her.

Jeg har mørkt hår og store grønne øyne.
Jeg bruker Light & Shade fra Isadora i fargen FrostySienna.
Den lyseste over globalbuen og den mørkeste under.

Hvilken farge er dette?

Jeg har grågrønne øyne (de inkluderer vel egentlig alle nyanser av grønt, tror jeg), og bruker for tida en øyenskygge fra billigmerket Gosh. Heldigvis har jeg ingen allergiproblemer, og jeg synes alle de fire fargene er fine til meg. Som oftest bruker jeg den grågrønne tonen nederst på øyelokket og den lyserosa lenger opp:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:26   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Dagens. Første gang jeg prøver disse sammen, og det ble virkelig smashing - dessverre vanskelig å gjengi skikkelig på bildene ...





__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:30   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Er det like mye shimmer i alle skyggene fra BM? Det blir litt for mye "danseoppvisningsminke" for min del.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no