Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 13:02   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Du setter bort til noen andre å strikke den jakken til jul, og så strikker du verdens deiligste sjal i stedet. Kun rett og vrang, samt hullstrikk, men det samme en hel runde, så det er enkelt.
Stort og deilig i tynn alpakka. Jeg er godt over halvveis med mitt, og jeg kan nesten ikke vente!

Jeg strikker grått, koksgrått, offwhite og to lillafarger. Det blir kjempefint.

  Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:20   #22
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: [Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Du setter bort til noen andre å strikke den jakken til jul, og så strikker du verdens deiligste sjal i stedet. Kun rett og vrang, samt hullstrikk, men det samme en hel runde, så det er enkelt.
Stort og deilig i tynn alpakka. Jeg er godt over halvveis med mitt, og jeg kan nesten ikke vente!

Jeg strikker grått, koksgrått, offwhite og to lillafarger. Det blir kjempefint.

Høres ut som et bra forslag, det sjalet var lekkert.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 00:47   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Dytter litt på denne jeg.

Jeg ga opp prosjektet før jeg startet .
Svigermor har produsert en aldeles nydelig jakke i det mykeste alpakka, og selv om hun ikke synes den var direkte vanskelig var det mye pirk og det tar visst lang tid å strikke flettene. Ikke noe nybegynnerprosjekt m.a.o.

Men, jeg gir meg ikke her.
Nå ønsker jeg gode tips til en, eller flere, fine "lær å strikke"-bøker med noen greie oppstartsmønster og forklaring om "hur man gjör". Legg gjerne inn bilde av boka, eller en link, om dere orker

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 17:45   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Nøstebarnboka eller Myk start

Myk start er klær i alderen 0-1, så sånn sett er den litt begrensende. Men Nøstebarn er til de fleste størrelser.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 18:14   #25
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Kjekkasgenseren fra pickles er en fin start. Tøff genser som går fort å strikke.

Ellers så er ikke jeg noen ekspert, men jeg fikk til denne ganske raskt. Første gang med flettemønster for min del.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no