Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 10:50   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Ser man kan få to kalendere for 34 kr på enten groupon eller sweetdeal.

Noen som har erfaring med Vistaprint?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:04   #2
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Vistaprint skriver proforma-faktura og fører opp veilendende pris selv på varer de gir bort gratis, slik at selv om du holder deg under kr 200 i vareverdi (og til og med holder deg under kr 200 med porto) så skriver de at verdien er høyere slik at posten automatisk foretar en forenklet tollbehandling. Da får du et gebyr på kr 110 pluss moms på beløpet de oppgir (som er helt feil) før du får hente ut varene! Jeg har to ganger denne mnd måttet sende kopi av min bestillingsbekreftelse til kundeservice utland i Posten for å få annullert dette beløpet. Det tar sin tid! Om du bestiller så ikke la deg friste av ekstra ting som drar opp verdien selv om de er gratis (portoen øker også for hver ting forresten) slik at deres proformafaktura overstiger kr 200. Hvordan du skal vite hva dette utgjør sier du? Det vet du ikke før pakkelappen ligger i postkassen din.

Bortsett fra dette er kvaliteten god da.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:16   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Jeg kommer aldri til å kjøpe en ting fra Vistraprint. Det er de dyreste julekortene vi noen gang har kjøpt av grunner nevnt over her.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:19   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Vi har kjøpt julekort der i år som i fjor og har ikke hatt problemer.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:34   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Vistaprint skriver proforma-faktura og fører opp veilendende pris selv på varer de gir bort gratis,

Mulig at dette kommer som en overraskelse, men du skal faktisk betale norsk mva på varer som du mottar gratis fra utlandet.

Jeg har bestilt kalendre derfra i et par år nå, og er fornøyd med kvaliteten. Passer godt på å holde meg under 200 kroner. Nå sist så var det kun verdien på kalendrene som var oppført på pakken, ikke frakten.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 12:41   #6
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

En overraskelse ja. Jeg har holdt meg til at det jeg betaler er det jeg skal betale mva for. Om jeg handler for over kr 200 så skjønner jeg det jo. Det hadde vært enklere om de oppga hva de oppgir som verdien av varene på nettsiden når du bestiller da (for det som står på proforma-fakturaen er ikke samme beløpet som f.eks ett krus står oppført som med full pris i nettbutikken.), da ville jeg hvertfall kunnet forholde meg til hvilket beløp jeg forventer å betale for. Når jeg handler for kr 48 og frakt er kr 98 så ventet jeg ihvertfall ikke en regning på kr 198 i moms og fortollingsgebyr!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 15:31   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Nei, så kjedelig. Jeg har akkurat bestilt to kalendere derfra, betaler 300,- inkl. "ekspressfrakt" for at det skal rekke frem til jul ...ante ikke om evt. momstillegg. Dette burde de jo rydde opp i. Håper kalenderene er fine, så får vi fikse faktura og moms når det kommer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 15:34   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg har akkurat bestilt to kalendere derfra, betaler 300,- inkl. "ekspressfrakt" for at det skal rekke frem til jul ...ante ikke om evt. momstillegg. Dette burde de jo rydde opp i.

Jeg har også bestilt fra dem, og det står ganske tydelig på websidene deres (nederst på hver side) at "MVA og fortollingsgebyr kommer i tillegg på bestillinger over 200 kr (kun produktkostnader). Se Tollvesenets webside for mer informasjon.".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 15:40   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Ja, det har jeg sett, men når jeg har bestilt for 160,- eller hva det var + frakt, så skal jo ikke det komme moms i tillegg ...men det ser jo ut som om de sender det ut allikevel, ettersom kalenderene EGENTLIG koster mer! Eller har jeg misforstått?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 15:43   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, det har jeg sett, men når jeg har bestilt for 160,- eller hva det var + frakt, så skal jo ikke det komme moms i tillegg ...men det ser jo ut som om de sender det ut allikevel, ettersom kalenderene EGENTLIG koster mer! Eller har jeg misforstått?

Ah, jeg leste innlegget ditt for fort, beklager. Da er jeg enig med deg og spent sammen med deg på hva som skjer, ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 18:06   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten på julekortene jeg bestilte. De er ikke mer enn greie. Nå var jo ikke prisen ille heller, betalte under 200 kr for 50 julekort, men de var såpass kjipe og matte at jeg vurderte å bestille nye et annet sted fra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 21:23   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med kalender fra Vistaprint?

Jeg har bestilt glossy oveflate i tillegg på mine kalendere, håper det hever inntrykket. Jaja, gjort er gjort ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no