Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Størrelse på TV

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 17:31   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelse på TV

Jeg er erklært "vanskelig og ubrukelig hustru" av mannen fordi jeg nektet å kjøpe større tv enn 32 tommer. Han mener at "de fleste" andre har betydelig større doninger i stua. Jeg føler det er litt skolebarn-mentalitet, egentlig.

Vi har imidlertid inngått et kompromiss. Jeg ville ha 32 i et skap, han ville ha vegghengt, større tv. Nå har vi 32 tommer på en tv-benk.

Hvor stor er din? (er den større enn min? )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:35   #2
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vår er 40 tommer, på benk. Flatskjermer virker ikke like store som de "vanlige" tv`ene. Eller, det er vel flatskjermer som er vanlige nå da.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:36   #3
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi skal kjøpe ny nå, og det blir en 37 tommer

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:39   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har 37 tommer flatskjerm som henger på veggen. (Hadde tenkt å ha den stående på en benk/hylle, men når vi hengte den opp fikk vi plass til platespiller på toppen av den hylla).
Jeg syns den er passe stor, og ikke spesielt dominerende, til tross for at stua vår er liten.


Sist redigert av Filifjonka : 01-04-08 kl 17:45.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:40   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

32 tommer LCD som står på tv-benk. Det holder lenge for meg. Det fjerneste jeg ser er en diger flatskjerm som henger høyt på veggen i en liten stue.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:45   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Hvorfor er det fjernt å henge den på veggen? Har ikke skjønt det, jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:53   #7
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 42" flatskjerm.
Den kom mannen min hjem med den dagen jeg sendte ham melding om at han måtte kjøpe egg og yoghurt.
Den ligner ikke så veldig.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:12   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

32 tommer LCD som står på tv-benk. Det holder lenge for meg. Det fjerneste jeg ser er en diger flatskjerm som henger høyt på veggen i en liten stue.

Enig der, har også 32 tommer vegghengt, synes den virker større enn
forrige tv(som ikke var flatskjerm).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:03   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har 37" og er meget nøgd med det. I følge sambo, så er det slik at om man får det inn gjennom døren, så er det ikke for stort.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:39   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på TV

42 tommer, på benk i stua. Syns ikke den virker stor.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:06   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på TV

Her ble det kompromiss. Mannen ville ha 42, jeg 37. Vi endte opp med 40 og er fornøyde med det. Den står på en lav TV benk i stua. Hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt den i et skap !
(Hadde jeg hatt vetorett i huset hadde vi kun hatt TV i kjellerstua)

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:41   #12
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på TV

Nå har vi ikke flatskjermtv da, men tror vi har 32". Når (?) vi skal ha en ny skal vi nok ha vegghengt 42".

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:49   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 37 tommer tv som står på tv-benk.

Nå kunne tv vært 42 tommer, men følte ikke for det når jeg kjøpte det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:51   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

32" på benk. Jeg synes den er ganske stor, jeg, men nå har ikke vi verdens største stue heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:55   #15
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på TV

22 tommer 4:3-format. Den dagen vi har råd og plass til et større TV går vi ikke for mindre enn 37 tommer og ikke større enn 42. 32 blir for lite når en skal se TV-sendinger i 4:3 og 47 blir litt overkill, synes jeg.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:56   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Jeg for min del synes store TV-er er urstygt. Jeg liker ikke at et TV-bilde tar mye plass i et rom. Det var knallharde forhandlinger her i heimen før mannen gikk til det skritt å kjøpe 32 tommers. Jeg synes den er alt for diger selv om det er flatskjerm. Jeg synes vår gamle 21 tommers holdt i massevis. Den nye dominerer for mye.. selv i stue på 60 kvm,

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:59   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvorfor er det fjernt å henge den på veggen? Har ikke skjønt det, jeg.

Jeg synes det stjeler for mye fokus når den henger på veggen. Vi har en to-delt stue med to små rom og jeg synes ikke tv er så viktig at det bær henge på veggen, for å være ærlig. Jeg ser jo her at mannen min likevel har rett - jeg er en kjip kone som ikke ville kjøpe større.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:07   #18
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 42 " hengt opp på veggen, med en sånn arm som kan trekkes en halvmeter lenger ut, og vris på, og hele tv-monsteret er bygget inne i veggseksjonen (skap rundt, helt opp til taket) og vi har 25 kv.m stor stue. Den RUVER ikke, ettersom den henger inntil veggen, og skapene stikker dypere ut enn tven. Men den syns, ja. Og jeg syns det er deilig når vi skal se på film at den er såpass stor. VI prøvde først 32 ", da jeg trodde det skulle bli råneharry med 37" eller 42", men da druknet den rett og slett. Mitt forslag at vi skulle øke til 42". Jeg er uansett ganske streng på at ikke tven skal stå på i tide og utide. Enig i at den kan ta for mye oppmerksomhet, spes i fht kommunikasjon.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:19   #19
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi hadde 32 tommer (ikke flatskjerm), og den var gedigen og tok halve stuen omtrent. Når vi skulle kjøpe flatskjerm var det meget motvillig jeg gikk med på å kjøpe 42 tommer, men jeg er så fornøyd! Den tar mye mindre plass enn den gamle tven og er slett ikke dominerende selv om vi har ganske liten stue. Den er vegghengt, og det var jeg også motvillig til, men nå er jeg strålende fornøyd med det også. Den henger jo rett over tv-benken der den ville stått om vi ikke hadde den på veggen, så den tar enda mindre plass nå.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:08   #20
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det stjeler for mye fokus når den henger på veggen. Vi har en to-delt stue med to små rom og jeg synes ikke tv er så viktig at det bær henge på veggen, for å være ærlig. Jeg ser jo her at mannen min likevel har rett - jeg er en kjip kone som ikke ville kjøpe større.

Jeg tror nok en 42" kan bli for stort hos dere ja.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no