Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-22, 09:46   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Viktig. Våre går ikke ut enda, men jeg skal jammen sjekke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 10:39   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ikke at det har noe med spørsmålet å gjøre egentlig, men mitt yndlingsoppheng er jo å huske å ta med seg europeisk helsetrygdkort, som kan bestilles på helsenorge. Så jeg nevner det her også
De går ut etter 3 år, nå har vi levd jo med Corona-nedstengning i 2 så mange har vel etterhvert utgåtte kort uten å ha hatt noen grunn til å bestille seg nytt…

Jeg fant plutselig mitt her om dagen, og det gikk ut i februar. Så nå har jeg bestilt til meg og minsten, og bedt mann og eldste om å ordne seg det. Tidligere kunne man bestille for alle som bodde på adressen samtidig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 11:12   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fant plutselig mitt her om dagen, og det gikk ut i februar. Så nå har jeg bestilt til meg og minsten, og bedt mann og eldste om å ordne seg det. Tidligere kunne man bestille for alle som bodde på adressen samtidig.

Det kan man enda her, men mulig det kun gjelder for de under 18.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 11:41   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det kan man enda her, men mulig det kun gjelder for de under 18.

Før kunne jeg bestille for mannen også. Bare krysse at alle som bodde på adressen kunne få det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 16:27   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det kan man enda her, men mulig det kun gjelder for de under 18.

For alle man har foreldreansvar for fikk jeg ja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 16:31   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

For alle man har foreldreansvar for fikk jeg ja.

Jeg har visst ikke foreldreansvar for så mange lenger

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 17:23   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Mitt tips til de i osloregionen som ikke finner time til pass: Grålum utenfor Sarpsborg. Alltid ledige timer virker det som.

Ja, de har en ledig time. I morgen kl 0910. Mulig de er raskt ute med mer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 22:45   #28
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ja, de har en ledig time. I morgen kl 0910. Mulig de er raskt ute med mer.

Jeg finner massevis av ledige timer der, både i morgen og resten av mnd. Sjekket ikke april.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 08:41   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg finner massevis av ledige timer der, både i morgen og resten av mnd. Sjekket ikke april.

Det var ikke da jeg sjekket og nå er første ledige time i august. Det legges ut timer i Oslo jenvnlig, det er stedet jeg sjekker oftes. De forsvinner fort igjen. Jeg tror mange er villiege til å reise et stykke for timer nå.

Vi trenger egentlig en time før påske. Jeg har forsøkt finne det siden begynnelsen av februar.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 08:43   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det var ikke da jeg sjekket og nå er første ledige time i august. Det legges ut timer i Oslo jenvnlig, det er stedet jeg sjekker oftes. De forsvinner fort igjen. Jeg tror mange er villiege til å reise et stykke for timer nå.

Vi trenger egentlig en time før påske. Jeg har forsøkt finne det siden begynnelsen av februar.

Det virker som om fredag sånn i 9-10-tiden er rett tidspunkt å sjekke i Oslo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:16   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det virker som om fredag sånn i 9-10-tiden er rett tidspunkt å sjekke i Oslo.

Takk for tips!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:17   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det virker som om fredag sånn i 9-10-tiden er rett tidspunkt å sjekke i Oslo.

Takk for tips! Jeg blir gal av å sjekke igjen og igjen... Har holdt på slik i et par mnd nå...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:39   #33
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Oh lord, jeg tok det for gitt at mnd som poppet opp var inneværende mnd, ikke første mnd med ledige timer. Så nei, da var det ikke mye hjelp i Grålum denne gangen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:45   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Nei, det virker som om alle steder jeg sjekket i sørøst hadde ca de samme tidene, og ingen før midten av juli. De legger ut for 3 og 3 mnd av gangen, men de burde jo virkelig ha lagt inn et støt nå og frem til juli. Dessverre et varslet kaos, og de kan ikke skylde på andre enn seg selv.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:59   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Oh lord, jeg tok det for gitt at mnd som poppet opp var inneværende mnd, ikke første mnd med ledige timer. Så nei, da var det ikke mye hjelp i Grålum denne gangen.



Det er helt vilt hvor vanskelig det er i år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:06   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Det er jo minst en måned siden det sto i alle avise, og også her inne, så her ble det bestilt timer i januar for eldste, den timen er alt tatt, og i februar for yngste. Den timen er i nabokommune i mai. Ingen av de trenger sånn egentlig, men dersom passet skal være gyldig et halvt år etter reise, må de fornye. Tror jeg må fornye mitt også i løpet av høsten, dersom det med 6 måneder er gjeldene. Så det var ledig time i juli og august i den ene bydelen her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:09   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Jeg fikk time i juni da jeg bestilte forrige uke. Var flere ledige da, også tidligere. Kanskje hadde jeg flaks. (Oslo)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:36   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg fikk time i juni da jeg bestilte forrige uke. Var flere ledige da, også tidligere. Kanskje hadde jeg flaks. (Oslo)

Jeg har fått "Ingen ledige timer" i flere måneder. Skal ikke tippe Lotto i hvert fall

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:42   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Når jeg leser her er jeg veldig glad for at jeg fikk ungene til å skaffe nye pass i fjor sommer, selv om de gamle ikke gikk ut før i mai i år. Allerede da skreiv avisene om at det ville bli kaos når pandemien en gang var over.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:03   #40
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?

Jeg skal sørge for å følge med slik at yngste får time like etter han blir 16. Må vente i 4 mnd før de timene blir tilgjengelig da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no