Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 19:16   #101
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Ny omgang i ovnen akkurat nå. Den ble mye løsere enn i går, så jeg er spent på resultatet ,men den ser nå i hvert fall ut til å heve seg som den skal.

Gjestene vi hadde i går spiste nemlig opp hver smule av den jeg lagde da.

Denne skal nytes med marinerte artisjokkhjerter og spansk salami litt senere i dag.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:01   #102
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Den er absolutt veldig god.

Men jeg tror det går an å ha for mye olje i, den satte seg fast i langpanna og er i overkant oljete i ferdig form. Jeg kommer til å prøve igjen med litt midre olje.
(Skulle man hatt bakepapir under oljen i panna? *hilsen grønnskolling*)

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:27   #103
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg brukte for mye olje på dagens variant. Må nok bake ny i morgen.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:43   #104
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.095
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg har bakt den to ganger nå... andre gang med fetaost og soltørkede tomater inni. Mannen og jeg koste oss med den siste til gresk salat i kveld og det var digg .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 22:50   #105
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Hehe da vet vi at det GÅR an å overdrive med oljen. Men det skal nok litt til altså, for jeg har brukt temmelig mye. Jeg skal bake en ny i morgen tidlig og da skal jeg ha oliven og chili-feta i.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 01:38   #106
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Iset:
Den var fantastisk Har servert den i kveld på venninnemiddag og alle ba sporenstreks om oppskriften. Var redd deigen var for løs, for jeg klarte ikke å lage groper, men den ble supergod likevel. Brukte salt, rosmarin, soltørket tomat og oliven oppå - og en dæsj flytende akasiehonning i deigen (for det så jeg i en annen oppskrift)

Takk for at du delte denne!!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 12:46   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Så hyggelig. Jeg laget den til svigers i helgen og de likte den veldig godt. Jeg stappet nedi fetaost med chilismak, kjempegodt! Akasiehonning var lurt, det må jeg prøve neste gang!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:41   #108
Fisken
Aktiv
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 111
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Da har jeg også laget denne til mannens 40 årsdag. Stooor suksess!! Tusen hjertelig takk!

Fisken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:15   #109
jnkvbk
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 11
jnkvbk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så hyggelig. Jeg laget den til svigers i helgen og de likte den veldig godt. Jeg stappet nedi fetaost med chilismak, kjempegodt! Akasiehonning var lurt, det må jeg prøve neste gang!

Honning har jeg begynt å bruke i nesten alt brødet jeg baker - i stedet for sukker. Blir en litt anen smak, og får vel tilsvarende fart på gjæring. Jeg spanderer litt ekstra honning om det er grovbrød.

jnkvbk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:18   #110
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Skal jeg bake ny, eller skal jeg bruke den jeg har i frysen?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:26   #111
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå står denne på benken og hever som et uvær, jeg tør ikke gå på do av fykt for at den skal møte meg i døra når jeg er ferdig.

Men hvor mye er "mye salt"? Noen sier de har vært for ivrige på saltet ser jeg, men hvor ivrig er ivrig? Snakker vi spiseskje på spiseskje?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:29   #112
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Skal lage denne sammen med Mims magiske cæsar på onsdag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:58   #113
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Andre forsøk i ovnen nå. Noe mindre olje, og det ser ut til at den stekes fortere nå (hadde den inne i nesten 50 min. sist).
Glemte lunket vann så den hevet ikke så mye som sist. Godt jeg har enda et forsøk på meg før servering.
Kjempegod er den uansett. Nå har jeg offisielt bakt mer (fra bunnen) på en uke enn tilsammen de siste 5 årene. Og i morgen hiver jeg meg over gulrotkaken fra R.O.O.M.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:10   #114
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Må lage denne igjen snart. Merker abstinensene kommer snikende.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:14   #115
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå står min deig og bader i olje i formen. Mulig jeg ble noe ivrig.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 11:43   #116
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia



Min ble nok ikke som den skulle være.
Jeg hadde i mye olje i røra, i formen og oppå. Jeg lot den heve i 2 timer + 30 min i formen. Og den hevet seg veldig da, men ikke når den ble stekt liksom?
Så den ble litt tørr, og hard.. og litt for mye salt oppå.

Den var ikke vond, men den var ikke fantastisk heller. Jeg ville ha den sprø utapå og myk og luftig inni!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 11:47   #117
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Min blir sprø utenpå og luftig inni, så da har du nok gjort noe galt ja. Irriterende. Prøv igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 12:18   #118
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg klarte å fucke den opp i går. For mye olje, og for lite mel.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 12:32   #119
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.



Min ble nok ikke som den skulle være.
Jeg hadde i mye olje i røra, i formen og oppå. Jeg lot den heve i 2 timer + 30 min i formen. Og den hevet seg veldig da, men ikke når den ble stekt liksom?
Så den ble litt tørr, og hard.. og litt for mye salt oppå.

Den var ikke vond, men den var ikke fantastisk heller. Jeg ville ha den sprø utapå og myk og luftig inni!

Den var god da, men kanskje ikke så luftig som ønsket.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 12:40   #120
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Synes det må skrives hvor MYE olje.. ikke bare "klunker".

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no