Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må nesten skryte litt av NAV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 02:01   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må nesten skryte litt av NAV

I mai fikk vi brev fra de som var datert 8. mai, om at de hadde mottatt søknaden om PC til min eldste gutt.
Der stod det at søknaden ville bli behandlet så fort som mulig, i allefall innen 4 mnd.
Innrømmer at jeg regnet ikke med noe svar før skolen hadde startet i august, og hadde vel egentlig planlagt at jeg i slutten av juli skulle ringe og høre hvordan det lå an.

I dag mottok vi igjen brev fr NAV, datert 4. juli.
Søknaden var behandllet og PC var innvilget.
Så han kan finne seg pc og printer til 9 000,-
LingDys, LingRight og talesyntese var også innvilget, men det skal han få fra hjelpemiddelsentralen.

Det brukte da i underkant av 2 mnd, og jeg er imponert.
Kjempeflott.

Så et spørsmål til slutt, til de som har fått innvilget tilsvarende.
Vi har en printer her hjemme som han har brukt til nå (kjøpt til han), og trenger da ikke en ny printer.
Kan man da bruke alle pengene på den bærebare pc'n?
Office har vi også, og trenger jo ikke kjøpe det (man kan vel som privatperson ha 2-3 pc'r som bruker samme licens?) og da trenger vi jo ikke det heller egentlig.
Så kan man da bruke alle de 9000 på en pc uten at man må kjøpe printer og office?

Det må jo være bedre å legge mere penger i en pc, i steden for å kjøpe en som koster endel mindre for å få en printer og Officepakken som vi strengt tatt ikke trenger flere eksemplar av.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 17:17   #2
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må nesten skryte litt av NAV

Storebror har også fått invilget pc og printer men han fikk ikke midler men fikk låne pc og skriver av hjelpemiddelsentralen...

har hørt at det i andre fylker praktiserers annerledes så jeg vet ikke Ville ringt nav og hørt med de

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 21:28   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må nesten skryte litt av NAV

Vi fikk innvilget 2 sett av alt. Nå har sønnen min vanlig pc, ikke bærbar. Det får han neste gang. Han fikk pc i slutten av første klasse. Vi søkte og fikk innvilget 2 sett av alt, pc, skriver, divs program. Vi kjøpte lun en skriver siden vi hadde en skriver som han kunne bruke her hjemme. Det var ikke noe problem det. Husk at han trenger høretelefoner siden han har talesynstese. Litt kjipt å kun ha lyden høyttalerene på den bærbare pcen.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no