Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger jeg en airfryer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-22, 15:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger jeg en airfryer?

Ja? Gjør jeg? Hvordan virker en airfryer, og hvorfor trenger jeg en? Hva gjør den som jeg ikke kan gjøre i en stekeovn eller på kokeplaten?



Jeg vil ikke ha en svær dings som ender opp i et skap. Så er dette en nyttig dings som vil brukes masse også på sikt, eller er det 2022s svar på wokpanna og Römertopfen?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 15:37   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.351
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Dette lurer jeg også på, men vil gjerne høre om alle fordelene først!

(Vi har nok av digre kjøkkenmaskiner som kun opptar skapplass.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 15:38   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Vi bruker wokpanne ofte.

Jeg ønsker meg airfryer, men må nok kvitte meg med noen andre kjøkkendingser først for å få plass. Kanskje frityrkokeren kan fjernes, den brukes jo ikke allikevel (på grunn av at alle lukter gatekjøkken og må ha full dusj og nedvask etter at vi har brukt den).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 15:43   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Jeg bruker airfryeren min mye. Til pommes så klart. Og vårruller, kylling, grønnsaker, kjøttboller og masse annet. Kjøttbollene beholder formen, og pommesen blir like sprø som i frityrkoker. Men du slipper all oljen og lukta av gatekjøkken.

Vi bruker woken masse og vi altså. Mulig vi ikke henger helt med. Jeg visste ikke at det var «ut».

Definitivt ikke noe som bare tar opp plass og ikke blir brukt hos oss i hvert fall.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 15:57   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Vi bruker den noe, men ikke kjempemye.

Den er veldig god på pommes frites, vårruller, kyllingvinger og all mulig "comfort food". Det blir mindre usunt når det ikke faktisk frityrstekes, men det blir ikke såååååå sunt heller.

Ungene er glade i den. Det er de virkelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 16:00   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Vi bruker vår mye. I praksis er det en liten varmluftsovn som tilbereder mat raskere og uten forvarming. Man kan få ting som chips sprøere enn i stekeovnen, men kan ikke påstå at det blir som frityrstekt.

Det jeg liker med den er at den kan brukes til å tilberede deler av et måltid. Vi bruker den også til å tine opp ting som pizzaboller og rundstykker eller varme middagsrester. Og så er den veldig fin til barn og ungdom som skal lage mat selv. Den slår seg av når tiden er ute, så man slipper å komme hjem til forkullet mat i stekeovnen. Så lenge man sikrer osten fra å fly opp i varmeelementet kan man lage ostesmørbrød på 4 minutter.

I dag har ungene laget seg pølser i brød i den. 5-6 minutter fra kald airfryer og pølsebrøddet oppi de siste minuttene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 16:06   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Jeg frityrsteker en gang i blant, - kylling, fisk, grønnsaker, churros bl.a. - men airfryer kommer ikke på tale. Det er sikkert mindre usunt enn å bruk gryte og frityrolje, men det skjer ikke oftere enn en gang i måneden i snitt. Dessuten liker jeg frityrsmaken. Og vil ha minst mulig kjøkkendingser.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 16:11   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.255
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Jeg tenker at man ikke trenger en airfryer. Dersom man er veldig glad i å fritere mat (mannen din ? ) kan det nok forsvares fordi det blir mindre fett enn enn frityrgryte og det er en fordel at man kan bruke airfryer innendørs, imotsetning til frityrgryte.

Siden vi svært sjelden spiser frityrstekt mat har jeg landet på at vi ikke trenger det.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 16:33   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Hvor stor forskjell er det på å airfrye framfor å bruke varmluftsovn?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 16:39   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.938
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvor stor forskjell er det på å airfrye framfor å bruke varmluftsovn?

Det lurer jeg også på. Den komfyren vi har nå gjør varmluftbehandlet mat sprø nok for meg virker det som.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 17:10   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvor stor forskjell er det på å airfrye framfor å bruke varmluftsovn?

Det går litt raskere og blir litt sprøere. Men ellers er en airfryer egentlig bare en lite varmluftsovn.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 17:27   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.941
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvor stor forskjell er det på å airfrye framfor å bruke varmluftsovn?

Jeg ble veldig overrasket over hvor stor forskjellen var. Er airfryeren opptatt så utgår f.eks. fries. Der merker vi stor forskjell, selv med fancy fries program på kombiovn (mikro/varmluft som er hakket bedre på nettopp fries enn vår varmluftsovn). Vi var fornøyd før altså

Vi bruker den til mye forskjellig. Helstekt kylling kan f.eks. ikke sammenliknes. Jeg har ikke forsøkt hel kylling i Ultra Pro, så muligens det kan sammenliknes. Vårruller er himmelsk og kommer aldri til å frityrsteke det igjen.

Men om man trenger det? Nei, absolutt ikke, men spørsmålet er vel heller om man har lyst på det Og så må man evt prioritere. For den tar jo plass. Datter som snart skal flytte på hybel har sagt at hun ønsker seg en liten airfryer, rett og slett fordi den er så anvendelig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 18:29   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Vi bruker vår en del. Vi har aldri olje i, og bruker den blant annet til å tilbedere grønnsaker. Sønnen bruker den til å koke egg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:22   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Takk for svar!

Høres egentlig ut som jeg ikke trenger det. Vi spiser aldri pommes frites (vel, vi har jo poteter i stekeovnen av og til, da), hårruller, kyllingvinger og sånt. Og kjøkkenet er lite. Har ikke plass til mer utstyr, egentlig.

Vi frityrsteker heller aldri. Hvis du tenker på det med nederlandsk mat, Meisje, så kan jeg nok si at joda, han liler frityrstekt mat, men han får spise kvoten sin et snnet sted. Svigermor har vanlig frityrkoker. Vet ikke hvor mye den brukes, egentlig.

Takk for alle svar!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:23   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi bruker vår en del. Vi har aldri olje i, og bruker den blant annet til å tilbedere grønnsaker. Sønnen bruker den til å koke egg.

Grønnsaker var ikke dumt! Men det spørs om jeg gidder å ha en hel sånn dings kun for det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:32   #16
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for svar!

Høres egentlig ut som jeg ikke trenger det. Vi spiser aldri pommes frites (vel, vi har jo poteter i stekeovnen av og til, da), hårruller, kyllingvinger og sånt. Og kjøkkenet er lite. Har ikke plass til mer utstyr, egentlig.

Vi frityrsteker heller aldri. Hvis du tenker på det med nederlandsk mat, Meisje, så kan jeg nok si at joda, han liler frityrstekt mat, men han får spise kvoten sin et snnet sted. Svigermor har vanlig frityrkoker. Vet ikke hvor mye den brukes, egentlig.

Takk for alle svar!

Håper dere ikke begynner å spise hårruller.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 19:39   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Håper dere ikke begynner å spise hårruller.

Det er min spesialitet, faktisk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 20:07   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Vi trenger ikke. Jeg liker ikke frityrstekt mat. Gutts kunne nok likt det, men de får greie seg med varmluftsovnen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 20:49   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.777
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Jeg fikk til jul og bruker den overraskende mye. Den går minst en gang om dagen, innimellom oftere. Jeg bruker den hver dag til steking av baguetter/pita/bagles til matpakker, men også til en del oppvarming som jeg ellers hadde brukt ovnen til. Primært fordi den blir varm med en gang og dessuten bruker kortere tid på steking enn det ovnen gjør.

I dag bakte jeg søtpotet i airfryeren og det ble veldig godt! Jeg har også bakt fisk og stekt kylling.

Det er rett og slett en rask, liten varmluftsovn.

(Vi har ikke mikrobølgeovn, så jeg bruker den nok også til enkelt ting som andre hadde brukt micro til. F.eks. lage ostesmørbrød.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 21:11   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger jeg en airfryer?

Jeg har tenkt at det trenger jeg ikke, men nå lurer jeg på om jeg skulle ha byttet ut mikroen med en airfryer.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no