Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi skal kanskje flytte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 12:34   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.790
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Rødme

Vi skal kanskje flytte

For halvannet år siden kjøpte vi oss en leilighet over to plan i en vertikaldelt tomannsbolig. Den består av åpen stue og kjøkkenløsning nede, samt kontor (egentlig soverom), gang og bad. Oppe er det to soverom, et hardpakket kott og trapperom vi bruker som tv-stue. Helt grei leilighet, men det er veldig begrenset lagringsplass. Og vi er temmelig lei av alle kattene til naboen som holder til i hagen vår, den sinte hunden de har, og at de ikke kjenner sin besøkstid. Vi kan for eksempel ikke sitte på verandaen uten at de henger over leveggen og skravler hull i hodet på oss. I tillegg ligger huset på feil side hva angår gode barnehager og barneskole.


Et annet problem er at kommunen har kjøpt opp en god del leiligheter på feltet her, og det kryr nå av dagdrivere som fester hele uka, sprer rundt seg med bilvrak og søppel, bråker og råkjører slik at fireåringen ikke lenger kan gå alene bort til lekeplassen som ligger 30 meter unna huset vårt



Nå skal onkelen min selge en liten enebolig. Den ligger på riktig side i forhold til den barneskolen som er best, og i gangsavstand til barnehagen lille M antakeligvis begynner i over jul. Huset består av tre soverom, et lite bad, et stort vaskerom, stue, kjøkken og en full, uinnredet kjeller. Alle bebodde rom er pene, badet er temmelig nytt. På vaskerommet er det god plass til å tørke klær, samt lage en fin stelleplass til babyen som kommer. Og kanskje sette inn et badekar I tillegg har vi jo kjelleren, der er det mange muligheter. Vi får egen hage, og det er lekeplass like ved.



Nå trenger jeg litt synspunkter her. Vi har riktignok lagt ned en del arbeid i denne leiligheten, men det får vi vel uttelling for om vi selger håper jeg. Slik sett er det ikke bortkastet. Blant annet har de mørke, skjoldete panelveggene i første etasje blitt lyse og pene. Er det galskap å flytte etter så kort tid? Jeg gruer meg som en hund til all jobben, men på sikt er det vel et godt valg. Siden det blir over fire år mellom ungene er det jo godt om de slipper å dele rom, storesøster har tross alt mange bøker, småperler og annet dill som hun elsker, men som ikke er heldig for en baby å få tak i. Og da får vi begge to tett ved rommet vårt.


Jeg er temmelig fristet nå ja... spesielt med tanke på at onkelen min gir oss et godt kjøp om han slipper å gå gjennom megler og ha masse visninger. Vi trenger antakeligvis ikke å ta opp mer i lån.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:36   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Go for it!!!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:40   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Go for it!!!!!

Helt enig. Og om jeg ikke tar helt feil (og det ikke er nye regler)så slipper dere vel å skatte av evt gevinst ved salg når dere har bodd i huset dere selger mer enn 1år.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:38   #4
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Jeg synes du argumenterer mer enn godt nok for flytting.
Kan ikke se noen grunner til at dere bør bli boende der dere bor nå, bortsett fra at det selvsagt kommer til å bli litt slitsomt med selve flyttingen... Men det er jo ikke noe reelt argument.

Høres ut som en veldig god løsning!

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:59   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Jeg ville definitivt ha solgt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:11   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Jeg ville helt klart solgt og flyttet.
Etter hva du skriver er det jo helst det du selv vil også, får jeg inntrykk av.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:33   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Selg og flytt!
Jeg kan ikke se at du har ett eneste godt argument for å bli boende.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:44   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.215
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

Selg og flytt!
Jeg kan ikke se at du har ett eneste godt argument for å bli boende.

Ikke jeg heller. Og selv om det blir litt jobb med flytting ser det ut som om dere kommer til å få mye igjen for det.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:45   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Om begge vil flytte så er det bare en ting å gjøre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:38   #10
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Hvorfor skulle det være så galt å flytte så raskt etter forrige flytting? Nå har dere jo masse oppdatert kunnskap og erfaring om flytting, og om dere følger mitt tempo, så har dere sikkert flere kasser som dere ikke har rukket å pakke opp ennå.

Det høres ut som det nye huset virker perfekt for dere. De ytre omgivelsene har utrooolig mye å si for om en trives der en bor. Frihet for fireåringen til å leke, og muligheter dere har for å slappe av i hagen i fred og ro... Ja, det hadde ikke vært et vanskelig valg for meg!

En annen ting er selvsagt hvor mye dette huskjøpet kommer til å koste dere. Dessuten kan det være litt rart å gjøre forretninger med nærmeste familie, i tilfelle det skulle dukke opp uventede problemer med det nye huset.

Lykke til!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:34   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Klart det er kjempeslitsomt å flytte. Men dette høres ut som et strålende bytte! Gjør det!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:38   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Hva mener mannen???

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:43   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Jeg kan ikke se en eneste god grunn for ikke å flytte, jeg!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:59   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Jeg synes det høres mer ut som galskap å bli boende enn å flytte, hvis man absolutt skal bruke det uttrykket.

Det høres ut som en veldig god idé å kjøpe dette huset. Dere kjenner det jo og vet hvilke feil og mangler det evnt. har og dere får bedre plass og bedre plassering. Hopp i det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:34   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Heldig du er som har en så snill svigerfar da!

Lykke til med flyttingen

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:34   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.790
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Det er visst en dame som hadde blir lovet en titt på huset. Dette skjedde for et par dager siden, før vi visste om vi kunne satse.

Dumme, dumme dame. Jeg lurer på om jeg skal ringe henne og advare mot det skranglete huset som er til salgs?




Det var litt dårlige forhold på telefonen da jeg snakket med onkelen min, og jeg misforsto først hva han sa. Jeg trodde han sa at siden det var en enslig same som skulle komme ville hun sjekke om huset var lettstelt. Jeg visste ikke at samer var så dårlige på vedlikehold av hus

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:41   #17
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Flyttet vil jeg gjort! Lykke til med flytting!

Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:20   #18
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det var litt dårlige forhold på telefonen da jeg snakket med onkelen min, og jeg misforsto først hva han sa. Jeg trodde han sa at siden det var en enslig same som skulle komme ville hun sjekke om huset var lettstelt. Jeg visste ikke at samer var så dårlige på vedlikehold av hus



Hvordan går det? Vil samedamen ha huset?

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:18   #19
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Nå har dere jo bestemt dere, men jeg liker å komme med totalt unyttige meninger: Det virker jo som om dere bør flytte i løpet av noen år uansett pga plassmangel så da er jo dette en perfekt deal. Men det vet dere jo

Lykke til med flytting og salg!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:21   #20
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal kanskje flytte (litt langt)

Det hørtes da helt perfekt ut for dere!

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no