Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-18, 13:48   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Vi skal gå noen av etappene rundt Mont Blanc i sommer, tenkte vi (egen tråd om det, kanskje), se en av Tour de France-etappene og så finne et badested. Vi tenkte først kysten av Frankrike eller nord i Italia (vest), men det er ikke noen steder der som frister sånn umiddelbart, og så tenkte jeg på at det kanskje finnes fine badesteder langs innsjøene? Eller blir det veldig innlandsaktig? Noen med erfaringer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:19   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Nær og nær, det eneste jeg vet om er Gardasjøen?

http://gardasjøen.com

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:33   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Annecy er en utrolig fin by som ligger ved Annecy-innsjøen. Jeg var der når jeg var 3 uker på CERN for noen år siden. Det er masse badeaktiviteter rundt innsjøen. Men jeg vet ikke hvordan det er å dra der fra Mont Blanc, jeg dro Geneve-Chamonix og Geneve-Annecy.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 21:04   #4
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Vi var i Chamonix og dro videre til Comosjøen i fjor sommer. Ca 3timer å kjøre fra Mont Blanc. Det er bade og windsurfing muligheter langs innsjøen. Vi bodde litt nord for Varenna som var en kort båt/fergetur fra Bellagio. Vi leide leilighet med felles basseng, men mener at det er flere badehoteller langs innsjøen om det frister. Ellers så jeg flere som badet i Genèvesjøen da vi begynte ferien i Lausanne.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 21:53   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

En slags kuriositet (?) er Aix-les-Bains, et sånt gammelt kurbadsted. Jeg hadde en overnatting der en sommer for over tyve år siden, så jeg har ikke akkurat oppdaterte tips. i følge Internett skal det ta fra 1,5-3 timer fra Chamonix avhengig av kjørerute. Du kan jo Google litt og se om det treffer, det er i alle fall fine bademuligheter ved innsjøen. Jeg fikk mer fjellfølelse (om enn mindre enn i Chamonix) enn ren innlandsfølelse.
Tror det er overopphopning av velstående, småsnobbete gæmliser da, men det kan jo også være gøy.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:11   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi skal gå noen av etappene rundt Mont Blanc i sommer, tenkte vi (egen tråd om det, kanskje), se en av Tour de France-etappene og så finne et badested. Vi tenkte først kysten av Frankrike eller nord i Italia (vest), men det er ikke noen steder der som frister sånn umiddelbart, og så tenkte jeg på at det kanskje finnes fine badesteder langs innsjøene? Eller blir det veldig innlandsaktig? Noen med erfaringer?

Jeg har virkelig ingen tips, men det hørtes ut som en superfin ferie, og jeg vil gjerne at du forteller mer om etappene rundt Mont Blanc!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:14   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Jeg husker i hvertfall Gardasjøen som utrolig vakker da vi var på familieferiegjennomreise i det området da jeg var, eh, tolv kanskje? Og Mont Blanc, wow!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:30   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Vi hadde noen veldig fine dager med bading i Mergozzo i Nord-Italia en gang da vi var på ferie med ettåring. Et veldig koselig og idyllisk lite sted, som ligger ved den lille innsjøen med samme navn. Men det kommer jo an på hva dere er ute etter. Veldig rolig og ikke mye som skjer ellers, men, som sagt, vakkert og idyllisk.

Den mye større "nabosjøen" Lago Maggiore har også flere fine badesteder.

Ca 2,5 t kjøring fra Mont Blanc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:47   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Ja, vi er ute etter "stille og vakkert og fine muligheter for bading, gjerne en koselig landsby med et koselig torg i nærheten".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 12:17   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Det er omtrent slik jeg husker Mergozzo ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 12:21   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Sliter med å finne fine steder å bo i nærheten, så kom gjerne med flere tips!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 13:46   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Hørtes spennende ut, så mange fine steder!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 14:18   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Vi skal til Gardasjøen i sommer og skal henge rundt i noen alpefjell på vei til og fra, så jeg leser med interesse de forslagene som kommer her. Nå kjører kanskje vi litt lenger øst gjennom Tyrol/Dolomittene. Der er det flust med fjell og landskap som gjør at jeg bryter ut i perler fra Sound of Music bare ved å se på bildene. [avsporing]Dere skulle hørt meg da jeg var i Zermatt og gikk på tur i blomsterengene der. Julie Andrews falmet totalt i forhold til engasjementet mitt. Jeg fikk lyst til å kle opp hele familien i like klær sydd av grønne gardiner. evt. evt. . [/avsporing]

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 14:30   #14
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Det høres ut som en fantastisk ferie! Jeg har ingen erfaring selv (enda i hvert fall), men etter å ha fulgt med UTMB per internett et par år har jeg liksom sett for meg at Chamonix er stedet å bo. Google forteller meg at det er et par innsjøer man kan bade i nærheten: https://www.chamonix.net/english/leisure/swimming

Ser fram til reisebrev!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 14:31   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vi skal til Gardasjøen i sommer og skal henge rundt i noen alpefjell på vei til og fra, så jeg leser med interesse de forslagene som kommer her. Nå kjører kanskje vi litt lenger øst gjennom Tyrol/Dolomittene. Der er det flust med fjell og landskap som gjør at jeg bryter ut i perler fra Sound of Music bare ved å se på bildene. [avsporing]Dere skulle hørt meg da jeg var i Zermatt og gikk på tur i blomsterengene der. Julie Andrews falmet totalt i forhold til engasjementet mitt. Jeg fikk lyst til å kle opp hele familien i like klær sydd av grønne gardiner. evt. evt. . [/avsporing]

Vi var på ferie i Sveits for halvannet år siden, i Berner Oberland og Alpene, så jeg skjønner hva du snakker om noen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 13:15   #16
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Skal gå hele runden rundt Mont Blanc i sommer og vi tenker å dra til Annecy, Alpenes Venezia, etter turen rundt fjellet. Lac D’Annecy ser ut som et fint område for bading og andre aktiviteter.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 00:10   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Henger meg på tråden. Har venninne i Geneve og stående invitasjon til besøk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 19:15   #18
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Drar opp denne tråden igjen siden vi planlegger 1 uke i Chamonix til sommeren og trenger tips til sol og badeferie uken etter. ( som ikke er for dyrt helst ��) Reiser med 2 barn på 14 og 17 år. Tar gjerne imot tips til uken i Chamonix også ��

__________________
2002 2005
Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 23:09   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Lake Anecy er veldig fint og har masse aktiviteter og fine strender. Kanskje litt dyrt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 23:22   #20
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fint badested ved innsjø nær Mont Blanc (Frankrike, Italia)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lake Anecy er veldig fint og har masse aktiviteter og fine strender. Kanskje litt dyrt.

Tusen takk - det skal jeg sjekke ut

__________________
2002 2005
Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no