Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å måle en verandadør

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-17, 22:21   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Å måle en verandadør

Det er tilbud på balkongdører denne uken, vi overtar et hus neste uke, og hadde en plan om å få bestilt dør. Det har rent litt ut i sanden i all pakking og styr, men vi har fått målt selve den nåværende døren. Etter vi hadde gjort det, var det noen som sa at man ikke må måle selve døren, men med karmene.

Er det mulig å vite hvilke mål vi må bestille hvis jeg bare vet måla på selve døra, eller er vi nødt til å måle igjen? Får vi målt det nødvendige fra utvendig?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 23:23   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å måle en verandadør

På vinduer er det i alle fall karmen som teller, og jeg ville trodd at det samme gjelder for dører. En kjapp telefon eller Facebook-henvendelse til forhandler vil jo klargjøre det enkelt da. (Ikke ta mitt ord for det.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 00:22   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

På vinduer er det i alle fall karmen som teller, og jeg ville trodd at det samme gjelder for dører. En kjapp telefon eller Facebook-henvendelse til forhandler vil jo klargjøre det enkelt da. (Ikke ta mitt ord for det.)

Jeg vet at det er med karm, lurer altså på om jeg likevel kan finne ut hvilken dør som behøves ut fra at jeg bare har mål på selve døra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 00:32   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg vet at det er med karm, lurer altså på om jeg likevel kan finne ut hvilken dør som behøves ut fra at jeg bare har mål på selve døra.

Jeg tok iallefall bare mål av døra, og fant ut av det på butikken.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 00:33   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg tok iallefall bare mål av døra, og fant ut av det på butikken.

Så bra. Jeg får reise opp i morgen og ta en prat med de. Jeg har tatt et bilde også, uten at jeg vet om det kan hjelpe noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 23:24   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Dør inkl karm=hvor stort hull det må være i veggen. Jepp. Byttet verandadør i fjor sommer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 23:26   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Kom akkurat på at jeg bestilte ny baderomsdør for tre måneder siden, og der var det karmmål som var oppgitt. Jeg har aldri bestilt en ytterdør, men vil anta at det er samme norm for ytterdører som for vinduer og innedører.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 23:27   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Jeg har forøvrig bare vippet av listene når jeg har bestilt vinduer og dører, for å måle karmene her i huset.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 00:19   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å måle en verandadør

Så det er ikke noe standard at det er dør + 7 cm eller noe slikt? Jeg kommer ikke inn i huset og får iallfall ikke vippet av noen lister, og tilbudet har siste dag i morgen. Mon tro om jeg kan bestille med forbehold om endring til uken? 40 % utgjør endel på sånne ting.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no