Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gutten i den stripete pyjamasen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 17:26   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gutten i den stripete pyjamasen

Det har kommet brev fra skolen om vi tillater at barnet vårt kan se denne filmen da det ikke er alle i klassen som er fylt 11 år ennå. (De har lest boken i klassen.) Mitt barn er født sent på året og derfor fortsatt 10.

Jeg har ikke lest boken eller sett filmen. Er det egnet for barn i 10-11 års alderen?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 17:28   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Jeg hulkehikstegråt da jeg så den, og har ingen planer om å la niåringen se den på noen år enda. Men det er mulig det blir noe annet når de har lest boken?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 17:31   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Eg gråt då eg las boka, og syntest filmen var ein veldig god adapsjon. Det er lite vald og eksplisitt tøffe scener, men det er ein ganske tung historie. Likevel, viss boka allereie er lesen, kjenner jo barna historia og då blir kanskje ikkje filmen like sterk. Eg veit ikkje...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 17:47   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Denne var nesten i sterkeste laget for meg (sart sjel), og jeg ville vært veldig i tvil om å la eldsten på 11 (snart 12) se den. Ser egentlig for meg at noen av 7. klassingene mine ville slite litt med den også, men etter boklesing ville jeg nok likevel kunne ha vist filmen til de eldste barneskoleelevene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:35   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Historien er tung og trist, ja, men jeg hadde sagt ja til å la min 10 åring se den. De kjenner historien. Mine to syns det var fælt å se hvordan fangene ble slått, men det som gjorde mest inntrykk var at gutten lot fangevennen sin få skylden og sa han ikke var vennen hans. Slutten var de forberedt på.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 19:11   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Nei, den hadde jeg nok ikke latt en 11-åring se. Jeg leste boken før jeg så filmen jeg også, men det er virkelig noe helt annet å få det visuelt fremstilt slik enn å høre/lese ordene og danne sine egne bilder i hodet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 19:14   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Her har 6.klasse lest boken og sett filmen etterpå. Det gjorde inntrykk på jentungen. Vi fikk ikke noe spørsmål om det var greit siden alle var over 11 år, men hadde vi fått spørsmålet så hadde jeg svart ja.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 19:22   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Hadde svart ja. Ville ikke latt gutten gå glipp av fellesopplevelsen i klassen. Eller er alternativet å vente til desember med å se den siden alle har fylt 11 år da?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:21   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Det er en sterk film, og jeg gråt jeg også- men jeg ville latt min 10-åring se den. Har du mulighet til å få sett den selv også, så du kan snakke med barnet ditt om den etterpå?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:25   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Jeg tror vi har filmen hjemme, om du vil låne og se den selv. Jeg kjenner 10-åringer for dårlig til å vurdere om det er bra eller feil å la dem se filmen. Det kommer litt an på hva vedkommede selv ønsker, og hvordan han eller hun reagerer på denne type film og historier.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:29   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutten i den stripete pyjamasen

Jeg hadde latt min 11-åring se den.
Jeg tror muligens dette kan være en film som barn og voksne ser med helt forskjellige øyne. Vi voksne ser nok mer historien bak, mens barna ser akkurat det de ser på skjermen.
Det er en veldig fin film og den viser historien sett med barns øyne på en fin måte.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no