Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-16, 15:25   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Jeg sitter og lager bildeframvisning fra sju år på barneskolen. Disse bildene skal vises på skoleavslutninga i morgen, og jeg vil ha musikk til.

"Hva hører dere på av musikk i klassen når dere får velge," spurte jeg 13-åringen min, og jeg fikk et grinete: "ikke noe jeg liker i hvertfall!"

Akk ja - jeg kan så inderlig relatere meg til sønnen min, jeg likte aldri noe som helst av hva "alle andre" likte av musikk jeg heller.

Spørsmålene til FP er da:

1: Hva hører mainstream 13-åringer på nå for tiden?

2: Kan dere anbefale ei låt som passer til skoleavslutning og at klassen nå blir delt og går videre på ungdomstrinnet - sånn "mimre, minre, takk og forvel-" aktige greier.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:33   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Hva med å spille fotballåta til Marcus og Martinus når du viser bilder fra da de var små, og avslutte med de nye engelske låtene deres når du viser bilder fra nåtiden, og så finne andre MM låter fra perioden midt på? Da har jo musikken "vokst" sammen med dem.

Med forbehold om at MM er såååååå barnslig hos den gemene 13-åring, altså. Snuppa digger dem, men hun er bare 11.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:36   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Jeg har dessverre ikke så mange bilder. Av en klasse på rundt 32 elever, er det bare tre foreldre, i tillegg til oss sjøl, som har sendt inn bilder, og det etter fler purringer, så det holder nok bare til en melodi.

(Men ja, ideelt sett, ville jeg spilt noe MM for bildene fra førsteklasse og så latt musikken vokse i takt med ungene.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:38   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva med å spille fotballåta til Marcus og Martinus når du viser bilder fra da de var små, og avslutte med de nye engelske låtene deres når du viser bilder fra nåtiden, og så finne andre MM låter fra perioden midt på? Da har jo musikken "vokst" sammen med dem.

Med forbehold om at MM er såååååå barnslig hos den gemene 13-åring, altså. Snuppa digger dem, men hun er bare 11.

MM er ihvertfall ikke noe min 7. klassing hører på - det er altfor barnslig...Mye av det som ligger på topp på NRK MP3 lista vil nok falle i smak for mange av 7. klassingene vil jeg tro.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:39   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Både 11- og 13-åringen min forakter MM av hele sitt hjerte. (Men 13-åringen min er nok mye som din, da.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:47   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Et utvalg fra 14-åringens liste (med forbehold om skrivefeil):

Shawn Mendes
Ed Shearan
Meghan Trainor
Ellie Golding
Maroon 5
Wiz Kahlifa
Imagine Dragons
Ariana Grande
Demi Lovato

I tillegg liker "alle" Karpe Diem, visstnok (min er ikke fan).

Vi spilte Never Forget med Take that på avslutningen i fjor, foreldrene gråt. Kidsa hadde vel ikke så veldig forhold til den sangen, men den er jo passende på avslutninger.

Når jeg gikk ut av 6 i gamle dager sang vi Hand in Hand (OL sang fra 88 eller noe) husker jeg. Alle grein. Men dagens ungdom (tsk) har vel ikke noe forhold til den heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:47   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Takk, Neket - da har jeg noe å lytte meg gjennom.

Min sønn, som digger Rammstein og slikt, kunne la seg presse til å mumle Kygo, mens han grøss litt lett.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:48   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Og min liker heller ikke M&M altså. Snart ti-åringen derimot, hun elsker dem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 16:07   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

21 Pilots er gjeldende her ihvertfall.
M&M - no way

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 16:10   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører den generelle tenåring på av musikk i dag

Takk for tips - keep'em coming!

Spotify har aldri fått kjørt seg mer her i huset enn nå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no