Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-17, 15:03   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Ja, spørsmålet sier jo seg selv.
Jeg tror en bok om stjerner og gresk mytologi hadde fenget Junior, særlig siden vi skal til Kreta i året som kommer. Tips?

(Tenker ikke da spinn off-bøker, men reell gresk mytologi med spennende historier)

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 18-01-17 kl 15:19.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:06   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Stjernene forteller er jo en klassiker. Og så vet jeg at det finnes en bok der Percy Jackson gjenforteller greske myter, den synes Poden min er veldig morsom. Vet ikke om den er oversatt til norsk, men det vet sikkert noen andre?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:11   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stjernene forteller er jo en klassiker. Og så vet jeg at det finnes en bok der Percy Jackson gjenforteller greske myter, den synes Poden min er veldig morsom. Vet ikke om den er oversatt til norsk, men det vet sikkert noen andre?


Seriøst??? Nå vil jeg gi deg en klem. Dette er jo lydbok fra Barnetimens hørespill??!! Jeg har nydelig minner om en utetrapp på fjellhytta vi hadde da jeg var liten og jeg og pappa lyttet til denne!!

Har blir det lydbok, og ikke bok, tror jeg.

Takk!!

..og da fant jeg musikken også!!!


(Kilde: youtube.com)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:11   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Min 13-åring elsker også den Percy Jackson-gjenfortellingen, men hun leste den også på engelsk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:17   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Ettersom jeg har forstått knerten er det masse gresk mytologi i bøkene om Percy Jackson. Det han forteller tyder i hvert fall på at han har fått med seg ganske mye om temaet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:19   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Ja, Percy-bøkene står på lista de også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 16:00   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Jeg stilte nøyaktig samme spørsmål her i fjor, da hun som da var 10 her i huset hadde dilla på det samme. Lånte "Helter og monstre på himmelvelvingen" av Maj Samzelius på biblioteket (bøkene som hørespillet er basert på), men det var lillebroren (som da var 8) som snappet til seg disse, og slukte dem med stort engasjement. Det ble aldri til at storesøstra leste dem, hun holdt seg likevel til spin-off-bøkene om Percy Jackson, og fikk masse input om gresk mytologi derfra. Men lillebroren elsket dem, som sagt.

Det var mange samtaler om greske guder mellom disse to ved matbordet den perioden der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-17 kl 16:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 16:05   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Seriøst??? Nå vil jeg gi deg en klem. Dette er jo lydbok fra Barnetimens hørespill??!! Jeg har nydelig minner om en utetrapp på fjellhytta vi hadde da jeg var liten og jeg og pappa lyttet til denne!!

Har blir det lydbok, og ikke bok, tror jeg.

Takk!!

..og da fant jeg musikken også!!!


(Kilde: youtube.com)

Takk for at jeg ble minnet på denne, og musikken ikke minst - minnene strømmer på! Jeg har kjøpt lydboka, mine unger er nok litt for små ennå, men hu mor skal kose seg med gamle minner i bilen til og fra jobb

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 16:11   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til god bok for 10-12-åringer om gresk mytologi?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

hu mor skal kose seg med gamle minner i bilen til og fra jobb

Ja, jeg vil også lytte til dette, kjenner jeg. (Men når??) Har bestilt både den og bøkene på biblioteket.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no