Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-17, 18:32   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg har sett 5 episoder nå, og den er helt greit, til serie å være. Men den tar opp viktige temaer, og er nok bedre egnet for ungdom enn for meg som er voksen. Jeg tenker så langt at det er en grei serie å vise til ungdomsskoleelever, men jeg har ikke sett ferdig da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 19:03   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg har kjøpt denne boka på engelsk til 13.åringen

Blir det for brutalt?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 19:05   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg ser den nå, sammen med 13 åringen. Tenker også at den passer best for ungdommer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 19:35   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Følelsen jeg sitter med nå når jeg har sett hele er at jeg ønsker mine barn bør være i ungdomsskolealder iallefall, før de ser den. Femten kanskje? Men de 9-10 første kunne jeg ha sett med de tidligere. Men det er mulig jeg som voksen, og mor, synes det er tøffere å se på enn det faktisk er for ungdommene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 19:37   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg tror det er tøffere for foreldre å se, ungdommene sitter jo ikke med de ekstremt sterke følelsene vi har overfor barna.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 11:55   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Den blir bra etterhvert altså?
Jeg begynte å se, men syntes det var overload av vakre, overfladiske mennesker, og tvilte på om jeg kom til å finne den troverdig på noe tidspunkt. Så kun mesteparten av 1. episode. Hvor mye må jeg se for å komme forbi det gnålete virkelighetsfjerne amerikanske, mener dere? (Jeg kan lide meg gjennom litt hvis det er for en god sak..)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 12:00   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Den blir bra etterhvert altså?
Jeg begynte å se, men syntes det var overload av vakre, overfladiske mennesker, og tvilte på om jeg kom til å finne den troverdig på noe tidspunkt. Så kun mesteparten av 1. episode. Hvor mye må jeg se for å komme forbi det gnålete virkelighetsfjerne amerikanske, mener dere? (Jeg kan lide meg gjennom litt hvis det er for en god sak..)

Ville absolutt sett videre
Jeg prøvde å la være henge meg så opp i det litt typiske amerikanske, og fokusere på story. Men den blir absolutt best siste del.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 12:06   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg har sett ferdig, og synes på ingen måte dette er noen "må se"-serie for voksne. Jeg synes ikke den blir særlig bra noen gang egentlig, og nei, den virker ikke særlig troverdig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 12:33   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har sett ferdig, og synes på ingen måte dette er noen "må se"-serie for voksne. Jeg synes ikke den blir særlig bra noen gang egentlig, og nei, den virker ikke særlig troverdig.

Jeg synes heller ikke det er en 'må se' voksen serie, men allikevel en helt grei serie å se. For ungdommer synes jeg så aboslutt den er severdig. Den setter fokus på noen viktige områder. Fin serie å se sammen med ungdommene synes jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 13:02   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Min snart 15-åring ser denne og liker den.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 13:14   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har sett ferdig, og synes på ingen måte dette er noen "må se"-serie for voksne. Jeg synes ikke den blir særlig bra noen gang egentlig, og nei, den virker ikke særlig troverdig.

Jeg er egentlig enig. Ble litt skuffet etter så mye god omtale. Ganske forutsigbar og litt klisjéfylt, men grei nok. Kan ikke akkurat si jeg lærte noe.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 15:59   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg føler vel heller ikke at jeg lærte noe sånn sett, men det var heller ikke målet mitt da. Min periode i den alderen er over, men med barn på vei inn i tenåra synes jeg likevel den var grei å se som voksen. Jeg hadde ikke lest noe særlig om den på forhånd, så jeg så den uten store forventninger.

Det jeg synes er ok er at den viser at flere små ting, som ulike personer kan være årsaken til, kan bli stor tilsammen. Det trenger ikke være en person som felles blir "åpenlyst" mobbet som det går galt med. Og det synes jeg er greit å få frem. Selv om de bare gjør noe man kan kategorisere som litt drøyt, så kan det være den tingen som får glasset til å renne over

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 16:14   #33
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Så siste episode i går og usikker på om den skal vises 14-åringen her. Synes det ble litt for detaljert i badekaret og voldteksscenene.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 19:59   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Er det bare meg, eller minner ikke Hannah veldig om Bella i Twilight? Utseendet, blikkene ... Og noen av de skolescenene minner veldig om de filmene og. Får i det hele tatt veldig Twilightfølelse av hele opplegget. Minus vampyrene, bare.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 21:02   #35
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Siste episode var ekstremt tøff å sjå. Jentungen på 15 ser den også, men usikker på kor langt ho er komen. Eg er budd på at ho har spørsmål som kan vere tøffe å svare på.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 22:33   #36
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

17-åringen min har nettopp sett serien og syntes den var veldig bra. Jeg kunne tenkt meg å se den også.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 22:42   #37
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg har sett, og grått meg gjennom flere av episodene. Nå tenker jo ikke ungdommer som oss voksne, men jeg synes denne burde vært pensum. Med diskusjoner etter hver episode.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 01:56   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Siste episode var ekstremt tøff å sjå. Jentungen på 15 ser den også, men usikker på kor langt ho er komen. Eg er budd på at ho har spørsmål som kan vere tøffe å svare på.

Etter siste episode var min umiddelbare tanke at barna ikke skulle få se den noen gang - den gjorde vondt langt nede i magen. Men mulig det mest var fra et foreldreperspektiv. Likevel holder jeg på 15 + i alder om de skal se denne.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 10:35   #39
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg har sett første episode, men synes den ble for amerikansk og klisjéaktig. Blir den bedre etter hvert, altså? Har tre ungdommer og yngste på 14 sier at "alle" ser den for tida, så tydelig at den treffer målgruppa. Noen elever (vgs) også som har anbefalt den.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 14:53   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg har sett første episode, men synes den ble for amerikansk og klisjéaktig. Blir den bedre etter hvert, altså? Har tre ungdommer og yngste på 14 sier at "alle" ser den for tida, så tydelig at den treffer målgruppa. Noen elever (vgs) også som har anbefalt den.

Jeg synes ikke den er bra. Temaet er helt klart viktig, men jeg synes nok en gang at personene blir for karikerte og stereotypiske. Selvsagt er den rike lagkapteinen en drittsekk, liksom.

I tillegg synes jeg selvmordscenen, i forsøk på å være smertefullt realistisk, bikker over i "selvmordspornografi" og rene instruksjonsvideoen. Selvskadere vil antagelig spole tilbake og se den en gang til. Det blir nesten spekulativt.

Men for all del. Viktig tema, og det er ingen tvil om at vi godt kan ta større kollektivt ansvar for hverandre. Selv om jeg tenker det også er en fare i det å fremstille selvmord som noe andre kunne avverget.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no