Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 23:41   #1
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg sliter fryktelig med hodebunnen, og har prøvd ca 10 forskjellige shampoer/balsam men får fremdeles ikke bra hår.
Jeg trenger shampo for sensitiv hodebunn, men når jeg har prøvd av den sorten så blir håret flatt,rart og ser nesten fettete ut.

Har noen gode tips til merker som funker bra mot slikt da? Bruker gjerne litt kash på slikt.

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 23:43   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Prøv ingefærsjampo du får kjøpt på Bodyshop. Veldig fin på tørr hodebunn.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 23:55   #3
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Da får man bra hår og? Skal sjekke den ut- tusen takk for tips! Litt frustrert over alle pengen jeg har brukt på ubrukelige shampoer

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:04   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Septembermamma, her.

Da får man bra hår og? Skal sjekke den ut- tusen takk for tips! Litt frustrert over alle pengen jeg har brukt på ubrukelige shampoer

Jepp, får så fint og blankt hår så.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:07   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg bruker faktisk head and shoulders (eller hvordan det skrives.) Funker som bare det på meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:09   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har ikke psoriasis, men reagerer veldig lett på sjampo.
Jeg bruker en fra SP som er for sensitiv hodebunn.
Har egen sjampolanger og kjøper 1 liter av gangen.
Det er vel den eneste sjampoen jeg kan bruke hele tiden.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:09   #7
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bruker faktisk head and shoulders (eller hvordan det skrives.) Funker som bare det på meg.

har prøvd denne, men jeg synes hodebunnen blir enda verre..

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:11   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Ein ting som eg har merka meg, er at det som fungerte i sist veke, ikkje nødvendigvis fungerer denne veka.

Akkurat no tester eg ut ein ny shampoo. Tidligare har eg sverga til bodyshop sin honning shampo, men no var ikkje den noko hjelp i lengre. Så har eg brukt biotherm sin ei stund. Og ølshampo.
Variasjon er vist mi løysing. Og å unngå å vaske håret så ofte. Prøver å la det gå minst to dagar mellom kvar vask. Sjølv om det holder hardt til tider.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:12   #9
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Septembermamma, her.

har prøvd denne, men jeg synes hodebunnen blir enda verre..

Ja, dessuten mistet jeg mye mer hår enn normalt, og når håret mitt ikke akkurat er tykt fra før, var det unødvndig.
*med samme problem som HI*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:12   #10
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har ikke psoriasis, men reagerer veldig lett på sjampo.
Jeg bruker en fra SP som er for sensitiv hodebunn.
Har egen sjampolanger og kjøper 1 liter av gangen.
Det er vel den eneste sjampoen jeg kan bruke hele tiden.

Jeg har ikke prøvd SP for sensitiv hodebunn nei- den skal jeg se nærmere på! Takk for tips!

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:13   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg får kløe og sår hver gang jeg bruker butikksjampo mer enn et par uker i strekk. Frisørsjampo er det eneste som duger for meg i lengden.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:14   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Og derfor er lookfantastic så grei å ha når ein må kjøpe shampooer som vanligvis koster skjorta.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:17   #13
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Ein ting som eg har merka meg, er at det som fungerte i sist veke, ikkje nødvendigvis fungerer denne veka.

Akkurat no tester eg ut ein ny shampoo. Tidligare har eg sverga til bodyshop sin honning shampo, men no var ikkje den noko hjelp i lengre. Så har eg brukt biotherm sin ei stund. Og ølshampo.
Variasjon er vist mi løysing. Og å unngå å vaske håret så ofte. Prøver å la det gå minst to dagar mellom kvar vask. Sjølv om det holder hardt til tider.

Nei jeg har opplevd å finne shampo som virker utrolig bra i ca 1-2 uker, så er det på samme viset. Hadde utrolig godt utbytte av å bruke Matrixs Biolagè-serie lenge, men så sluttet så klart den og å fungere. Kjedelig å gå tre dager uten å kunne vaske håret fordi man faktisk holder på å klø seg ihjel etter hver hårvask..
Hva mere heter Biotherms shampo?

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:18   #14
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Og derfor er lookfantastic så grei å ha når ein må kjøpe shampooer som vanligvis koster skjorta.


jepp, har spart mye kash på lookfantastic

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:20   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Trur berre biotherm har to shampooer. Ein for behandla og ein for normalt.
Men eg kan sikkert finna det ut, orker berre ikkje å reisa på meg akkurat no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:20   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Det er ei stund sidan eg var plaga med psoriasis i hodebunn. Da brukte eg tjæreshampo og is-shampo (med bl.a. menthol) når eg var plaga. Har ikkje sett desse i salg på mange år. Trur det var dansk produsent, Allison of Denmark
Anyway; desse var utruleg effektive.

Om dei finnes på markedet enno, ville eg gitt dei eit forsøk.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:43   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det er ei stund sidan eg var plaga med psoriasis i hodebunn. Da brukte eg tjæreshampo og is-shampo (med bl.a. menthol) når eg var plaga. Har ikkje sett desse i salg på mange år. Trur det var dansk produsent, Allison of Denmark
Anyway; desse var utruleg effektive.

Om dei finnes på markedet enno, ville eg gitt dei eit forsøk.

Åh! Allison! De er ikke på det norske markedet lenger, dessverre.
Leppepomaden deres var det suverent beste jeg har brukt, så jeg skulle virkelig likt å prøve shampoen også.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:49   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har slitt veldig med psoriasis i hodebunnen tidligere og har prøvd vanvittig mye forskjellig shampoer. Det som klarer og holde det i sjakk er KMS sin dandruff shampo. Den skal være god til problemhodebunn og psoriasis. Bruker jeg den 2-3 ganger i uka så går det veldig bra. Bruker vanlig balsam for sensitiv hodebunn etterpå fordi jeg må ha balsam i håret. Vet ikke om KMS har en egen balsam også. Men la shampoen virke noen minutter i håret før du skyller ut. Fås kjøpt på div. frisørsalonger i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:54   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har brukt All Soft fra Redken en stund nå. Forrige "shampoo-periode" brukte jeg Nisim, som jeg fikk tilsendt fra min frisør-kusine. Den gjorde alt mye verre, både psoriasisen og kløe i hodebunnen. Det roet seg betraktelig etter at jeg begynte med All Soft igjen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:41   #20
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bruker faktisk head and shoulders (eller hvordan det skrives.) Funker som bare det på meg.

Jeg synes den hjelper mot kløen, men håret blir veldig fett. Jeg prøver også å finne noe som funker; akkurat nå klarer jeg meg sånn noenlunde med Fungoral og Sebamed mild sjampo. Men håret er glansløst og tørt innerst. Har vel noe med vinterkulden å gjøre også.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no