Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-09, 01:13   #1
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

I owe a favour to a friend, my friend who introdused me to you ...
(Sitat Guns'n'Roses, "So Fine" (

Altså, "Hadde det ikke vært for *** så hadde jeg gått glipp av den fantastiske opplevelsen som musikken til *** er"?

Mannen har akkurat satt på Marillion, og jeg kjenner at jeg er så takknemlig for at han ga meg Fish og Marillion.
Jeg hadde ikke noe forhold til hverken vokalisten eller bandet før jeg traff mannen min, men ble kraftig hjernevasket i starten av forholdet.
Og da han i 2002 dro meg med til Tromsø for min aller første Fish-konsert - da var jeg solgt, fullstendig forelsket i den karismatiske mannen med den store stemmen.
Det har blitt to konserter til, den siste på hjemmebane på Midnattsrocken i 2007, da jeg til og med fikk snakket litt med Fish og la meg fortrylle av hans enorme, intense nærvær.
Han er magisk, musikken likeså, og jeg er min samboer evig takknemlig for at han viste meg det.

hva med dere?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 21-11-09 kl 02:05.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 01:30   #2
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Gjett om!

Mitt forhold til musikk preges av tilfeldigheter, mennesker, stemninger og følelser. I perioder hører jeg lite på musikk utover det som tilfeldig smyger seg inn i ørene, mens jeg i andre perioder kan bruke mye tid på musikk. Noen introduserer meg for noe som fenger, som gir mersmak og får meg til å nøste videre. Nye låter og album av samme artist, artister de har samarbeidet med, koblinger You Tube gir meg etc. Kent, Dave Mathews Band og Barenaked Ladies er musikale favoritter jeg kan takke eksen for.

Det finnes artister og låter jeg har et sterkt forhold til gjennom opplevelser jeg har hatt knyttet til dem, og så finnes det musikk som bare umiddelbart smyger seg under huden på deg. Sånn som Nils Petter Molvær siste album Hamada. Jeg lyttet og ble forført. Ingen sang, ingen tekst, bare denne inderlig tilstedeværende trompeten som smyger seg inntil deg, kryper inn under huden og blir der. Lyd som får nakkehårene til å reise seg og meg til å lukke øynene og bare lytte, koble hodet ut og bare være. Det hadde jeg aldri oppdaget hadde det ikke vært for kjæresten

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 02:03   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Gjett om!

Mitt forhold til musikk preges av tilfeldigheter, mennesker, stemninger og følelser. I perioder hører jeg lite på musikk utover det som tilfeldig smyger seg inn i ørene, mens jeg i andre perioder kan bruke mye tid på musikk. Noen introduserer meg for noe som fenger, som gir mersmak og får meg til å nøste videre. Nye låter og album av samme artist, artister de har samarbeidet med, koblinger You Tube gir meg etc. Kent, Dave Mathews Band og Barenaked Ladies er musikale favoritter jeg kan takke eksen for.

Det finnes artister og låter jeg har et sterkt forhold til gjennom opplevelser jeg har hatt knyttet til dem, og så finnes det musikk som bare umiddelbart smyger seg under huden på deg. Sånn som Nils Petter Molvær siste album Hamada. Jeg lyttet og ble forført. Ingen sang, ingen tekst, bare denne inderlig tilstedeværende trompeten som smyger seg inntil deg, kryper inn under huden og blir der. Lyd som får nakkehårene til å reise seg og meg til å lukke øynene og bare lytte, koble hodet ut og bare være. Det hadde jeg aldri oppdaget hadde det ikke vært for kjæresten

Ikke sant!!
Kitaro er et godt eksempel på det siste der, bare lukke øynene og lytte.
Jeg hadde ikke hørt om ham heller før jeg traff mannen min.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 08:12   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Min mann har vokst opp i et miljø med eksepsjonelt sær musikksmak, og han (han er ikke opptatt av musikk som hverken kameratene sine eller meg) og mange av kameratene hans har latt meg høre på mye musikk opp igjennom årene som virkelig har formet min musikksmak (som er litt sær fra naturens side).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 09:24   #5
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Mamma og pappa introduserte meg for mange av mine favorittartister; Carole King, Bob Dylan, Bob Marley, Leonard Cohen, Tracy Chapman. Mannen min introduserte meg for band som Eels og The Strokes. Søsteren min introduserte meg for The White Stripes og Lucky Dube.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:01   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Pink floyd... Hadde en "kjæreste" engang i ungdomstiden som sang slik som vokalisten i Pink floyd, han kjøpte også min første pf cd, (den dobbel cd`n mer rødt blinkelys)... ! Og U2 fikk jeg presentert av en kompis... Begge disse gruppene har følgt meg siden....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:08   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Jepp. Og det er stort sett kjærlighetshistorier.

Min første ungdomsskolecrush lærte meg om Nirvana, en crush i semivoksen alder fikk meg nysgjerrig på Jokke, og min elskede Skilpadda og Scarlett lærte meg om Tom Waits.

Ja, og Mötorhead, dah.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:27   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Hadde ikkje det vore for kjæresten min hadde eg ikkje vore så fordjupa i Leonard Cohen, ikkje så nysgjerrig på Tom Waits og aldri hørt om Ryan Adams. Eg er han evig takknemlig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:29   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Pappa introduserte meg for The Beatles, Ralph McTell, Joni Mitchell og Don McLean

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:56   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

En høstdag i 1998 satt jeg på rommet til en kompis i Mexico og spurte om han kunne skrive ned noen gode latinamerikanske band jeg burde sjekke ut. Han skrev ned en lang liste, og flere av dem er fremdeles mine favorittband, som Café Tacuba og Fabulosos Cadilacs.

Café Tacuba:


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)


Fabulosos Cadilacs:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:57   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Ja, og pappa da, som introduserte meg for det aller meste annet, og fremdeles gjør det.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:13   #12
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Ein studiekamerat introduserte meg for ei mengd kule band utanfor mainstream og blant dei var The Pixies som er det bandet eg sidan har høyrt aller aller mest på og fortsatt likar aller aller best av alt som finst av musikk.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:16   #13
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Min eks-samboer introduserte rock for meg, orker ikke nevne alle band / artister - men jeg setter stor pris på å ha lært meg å kjenne gleden av en ordentlig rockekonsert, og det å ha lært å like den type musikk.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:01   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Ja, det er mange. Sånn i nyere tid er jeg veldig glad for å ha blitt tipset om Husky Rescue og Hello Saferide.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:43   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du musikk du er takknemlig for at noen introduserte deg for?

Åhja, det var jo fattern som lærte meg Jimi.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no