Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 13:56   #101
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Elstemann og jentefut her i huset har rosa piqettrøye, og han er så "mann" allerede at jeg til stadighet må snu meg for å flire i all hemmelighet.
Mellomste er lite opptatt av kjønn og farger, og valgte seg lila jentevanter med figruer på fingrene forrige uke. Lillesøster valgte makne. Han var kjempestolt og ville ha dem på i barnehagen. Helt greit, helt til vi kom ut av bilen på parkeringsplassen. DA datt det inn i hodet hans at de store guttene kanskje ikke syntes lilla vanter med prinsessefigurer var særlig tøft. Slukøret rev han dem av seg. Nyttet ikke å si noe motargumenter der og da for mor nei. Fikk helt vondt inni meg jeg ! Så stolt av noe nytt og fint som han var da vi dro hjemmenfra. Vi ble heldigvis enige om at hjemme var det helt greit å bruke dem.

Begge guttene mine er forøvrig veldig glade i rødt.

Rosa støvler til en liten kar som selv har ønsket seg det er helt uproblematisk i mine øyne. Rosa dress hadde jeg derimot prøvd å unngå på så store barn som mine i allefall.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:40   #102
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Jeg synes det er så trist at omverdenen forteller dem at det de synes er fint ikke er til å gå med. Bare fordi det har feil farge. Gutten min fikk rosa ullundertøy den vinteren han var 4 år. Bare for å ombestemme seg etter første gangen, sikkert fordi noen hadde sagt at det var jentefarge. Jeg blir lei meg på hans vegne, jeg.

Når han var mindre lånte han et par (lyseblå) "dølver med josa derner" av ei lita jente vi kjenner. De støvlene var så fine at han helst ville ha de på kontinuerlig. Jeg hadde gladelig kjøpt rosa til ham om jeg trodde han ville gå med det. Han valgte seg jenteutgaven av Reflex' allværsdress. Den er riktignok grå og mintgrønn, men dog med "my little pony" og noe hjertegreier på. Men han syntes den var finest, dermed basta. Her i huset får de det de vil så lenge jeg tror de kommer til å bruke det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 15:20   #103
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Begge guttene mine hadde både dukker og dukkevogner når de var små.

Rosa støvler har de ikke hatt lyst på, så det har de ikke hatt.

Men eldstemann har råsa t-shirts og gensere nå, nest eldste vil ikke ha det. Nest yngste jenta mi har alltid likt blått godt, mens minstejenta er rååsa til fingerspissene.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:24   #104
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

S gikk senest i går rundt i en tunika fra Lindex. En venninne hadde kjøpt to kule gensere i retromønster med dyr i jordfarger til gutta og den ene var større enn den andre, sa hun. Vel, lenger i alle fall. Men, S elsket genseren han fikk, og jeg sa ittno. Fin var han!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:29   #105
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

S gikk senest i går rundt i en tunika fra Lindex. En venninne hadde kjøpt to kule gensere i retromønster med dyr i jordfarger til gutta og den ene var større enn den andre, sa hun. Vel, lenger i alle fall. Men, S elsket genseren han fikk, og jeg sa ittno. Fin var han!

Jeg har kjøpt samme kjole til guttungen! Man finner jo ikke pene klær til gutter, så da kjøpte jeg like godt en kjole som jeg har sydd om til genser! Jeg misliker sterkt at gutter skal se ut som monster fra de har rundet 1.5 år

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 13:33   #106
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg har kjøpt samme kjole til guttungen! Man finner jo ikke pene klær til gutter, så da kjøpte jeg like godt en kjole som jeg har sydd om til genser! Jeg misliker sterkt at gutter skal se ut som monster fra de har rundet 1.5 år

Jeg tenkte tanken på å sy om, men synes den var kul som kjole, og tenkte A kunne arve. Men, den er kanskje akkurat for innsvinget til å gå for være en lang genser?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 15:20   #107
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Så lenge guttungen din tydligvis har tenkt gjennom saken, og sier at han ikke bryr seg om at kompisene sier det er en jentefarge, så må han da få tusle lykkelig rundt i sine rosa støvler. Jeg syns du var tøff som respekterte ønsket hans, jeg.

Men jeg skal ikke si at jeg hadde vært tøff nok til å kjøpe rosa støvler til Storebror av den grunn...

Å sy om tunikaer til gensere må jo være genialt. Jeg misliker sterkt mye av tøyet som finnes for guttunger for tiden.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:53   #108
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Det er mye snakk om diskriminering, men jammen får gutta sin del de også.
Små og store gutter kan ikke gå i rosa, eller leke med såkalte jenteting, for da blir de homo...
Når det kommer til klesbutikker er de så diskriminerende som det går an å få de.
4/5 av butikken har jentetøy, og resterende 1/5 har guttetøy i nitriste farger.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no