Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hva syns dere?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 08:55   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hva syns dere?

Sitat: "Det i det foreliggende arbeidet presenterte tallmaterialet..."

Noen flisespikkere som har lyst til å kommentere formuleringa?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:04   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere?

Det tok et par tre ganger før jeg skjønte hva det sto ja.
Er dette fra noen av de omtalte prøvene?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:10   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns dere?

Tallmatriale skal vel være i ubunden form


Denne boka om vitenskaplig skrivemåte er veldig bra. Gammel og god, men ganske vanskelig å få tak i utenom universitetene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:39   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.163
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere?

Jeg tror ikke det er feil. Tallmateriale i ubestemt form tror jeg også ville være lov, men høres mer gammeldags ut. ("Det foreliggende tallmateriale viser at ...", i stedet for "Det foreliggende tallmaterialet viser at ...", liksom.)

Ville man hatt det enda mer gammeldags, kunne man vel valgt ubestemt form begge steder, og skrevet "Det i det foreliggende arbeid presenterte tallmateriale ...", men da er det mulig man beveger seg over på "så datert at det strengt tatt ikke er tillatt"-delen av spekteret. På den andre siden (evt. "På den annen side") er hele konstruksjonen såpass gammeldags at den ville "kle" enkel bestemming. Synes jeg, men jeg vet ikke sikkert hvor grensene går for hva som er tillatt nutildax.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:44   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns dere?

Liker gammeldagse formuleringer jeg. Er nok litt påvirket av de tyske artiklene fra 1800-tallet jeg leste under arbeidet med hovedfagsoppgaven. De var av den typen hvor man må sjekke neste side for å finne verbet i setningen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:12   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.075
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det tok et par tre ganger før jeg skjønte hva det sto ja.
Er dette fra noen av de omtalte prøvene?

Heeelt på siden: kan jeg få oute et sitat fra en av mine 18-årige elever ifb med mine omtalte prøver?
"Jeg vil gjerne få skrive om Afrika på historieprosjektet. Jeg synes det er så spennende med Pochahontas og de andre indianerne, skjønner du"

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:26   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Heeelt på siden: kan jeg få oute et sitat fra en av mine 18-årige elever ifb med mine omtalte prøver?
"Jeg vil gjerne få skrive om Afrika på historieprosjektet. Jeg synes det er så spennende med Pochahontas og de andre indianerne, skjønner du"

Men indianerne er vel fra India?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no