Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Moraltest - prøver igjen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst?
Svindle skatt ved å kjøpe varer på utenlandske nettbutikker som merker varene med "gift" 22 22,68%
Tigge etter prikker på forum 19 19,59%
Servere barna ferdigmat mer enn halvparten av dagene i uken 45 46,39%
Skrive "nysgjerrig" eller "abonnere" feil 11 11,34%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 10:14   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Det må bli prikketiggingen. Ingen kan forsvare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:15   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg trodde du var omvendt når det gjaldt ferdigmat nå, Mim?

Jeg kødda.

Kanskje jeg skulle ha merket innlegget mitt tydelig med [tøys][/tøys]?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:16   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:33   #24
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Ja, dette var alvorlige synder. Aller verst er såklart å servere ferdigmat halve uka.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:38   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Utilgivelig å skrive nyskjerrig og abbonere feil!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 11:36   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Utilgivelig å skrive nyskjerrig og abbonere feil!!!

Apselutt Men er det værst?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:26   #27
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Dette var vanskelig. Alt. 2,3 og 4 er gode kandidater alle sammen. Jeg endte likevel opp på nr. 3.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:35   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Hva pokker mener dere med ferdigmat da? Er alt som ikke lages fra bunnen ferdigmat? Toro saus? Toro lasagnepakke? Fiskekaker som ikke er hjemmelagd? Eller bare fjordland? Restaurantmat? Ikke det engang? Siden dette tydeligvis er en dødssynd så må jeg vite det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:05   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva pokker mener dere med ferdigmat da? Er alt som ikke lages fra bunnen ferdigmat? Toro saus? Toro lasagnepakke? Fiskekaker som ikke er hjemmelagd? Eller bare fjordland? Restaurantmat? Ikke det engang? Siden dette tydeligvis er en dødssynd så må jeg vite det.

Torosaus er strengt tatt halvfabrikata, men ikke laget fra bunnen selv om man har rørt den sammen. Alle pakker er halvfabrikata, og både dyrere og vondere enn å lage det fra bunnen. Ikke er det vanskelig heller å laga lasagne uten poser og pakker. Det er kanskje enda enklere, men Toro har kjørt så hardt på markedsføringen sin om at hjemmelaget er vaaanskelig og tar lang tiiiiid, at folk tror det. Enda det er løgn i de fleste tilfeller.

Fiskekaker som ikke er hjemmelaget er ferdigmat. Fjordland er ferdigmat. Restaurantmat er så mye. Noen serverer poseting, andre lager fra bunnen. Det er forskjell på veikro og Arakataka.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:12   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Jeg har gjort alt det som stod over der.

Snuppa fikk ferdigmat da hun var liten, men nå får hun heldigvis vår mat, og den er som regel laget fra grunnen.


Ups ..... det er visst ikke helt sant det heller. Vi bruker ofte en posesuppe eller dolmiosaus som basis. Når jeg ser på Mims oppfatning av ferdigmat så ser jeg at vi serverer ferdigmat rett så ofte.

Og så må jeg legge til at den eneste gangen jeg har tigget prikker var da jeg manglet to for å komme inn i medlemssalongen.

Egentlig burde jeg synes at det er mest moralsk forkastelig å snylte på skatten, for det er jo et faktisk lovbrudd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 12-11-06 kl 15:17.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:24   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Egentlig burde jeg synes at det er mest moralsk forkastelig å snylte på skatten, for det er jo et faktisk lovbrudd.

Det er ikke pent å snylte på skatt. Eller snyte på skatten for den saks skyld.

Kan man kalle det hjemmelaget mat når alt man gjør er å blande og/eller varme?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:31   #32
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Iflg Mims definisjon spiser vi en eller annen form for ferdigmat hver jævla dag. Så får dere syns jeg er umoralsk da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:00   #33
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Ferdigmaten, hvis det betyr å gi barna grandiosa og fiskepinner, er vel verst sånn på ordentlig.

Å tigge prikker er bare pinlig. Og skrivefeilene tenker jeg mitt om, uten å blande inn moral.
Hvilket land folk kjøper giften sin fra, bryr jeg meg fint lite om.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 18:24   #34
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Torosaus er strengt tatt halvfabrikata, men ikke laget fra bunnen selv om man har rørt den sammen. Alle pakker er halvfabrikata, og både dyrere og vondere enn å lage det fra bunnen. Ikke er det vanskelig heller å laga lasagne uten poser og pakker. Det er kanskje enda enklere, men Toro har kjørt så hardt på markedsføringen sin om at hjemmelaget er vaaanskelig og tar lang tiiiiid, at folk tror det. Enda det er løgn i de fleste tilfeller.

I denne sammenheng så er vel egentlig ikke lasagne hjemmelaget før man også har laget lasagneplatene selv.

Bortsett fra det så er jeg tildels uenig ift smak på havfabrikata. Det finnes svært mange ting som jeg synes er bedre fra pose enn når jeg lager det selv. greit nok så er jeg ikke verdens beste kokk, men realitetene må jo inn i regnestykket.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:54   #35
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva pokker mener dere med ferdigmat da?

Ferdigmat er for eksempel grandiosa, posesuppe og joikaboller eller lapskaus på boks. Det verste er vel pappburgere fra McDonalds. At man ikke lager tacosene, fiskekakene eller pastaen selv synes jeg ikke er i samme divisjon.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:00   #36
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Enig med deg, Bequita. Et alt dette ferdigmat også, så får de nok ferdigmat hver dag. Jeg bruker også kjøpebrød, for eksempel. Hmm, kanskje jeg skulle stemt noe annet.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:03   #37
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Valgte alternativ tre, jeg.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:01   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Det mangler et alternativ- for oss som gir beng i alle de nevnte.
Jeg ville ikke gitt ferdigmat i utstrakt grad til barna, men synes rett og slett ikke at det er noen dødssynd.
Jeg har tidligere vært svært opptatt av og irritert på skrivefeil, men nå har jeg bodd sammen med en dyslektiker i ni år og har fått et mer nyansert forhold til det også.

:kjedelig:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:02   #39
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Faderrullan. Dere er en gjeng prektige kjerringer.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:05   #40
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Jeg definerer ferdigmat ganske slækt i dag kjenner jeg, så jeg ville nok mistrives mest med enten grandis eller burger halve uka. Det ville ikke vært bra for 3-åringen, heller ikke meg.

Det er jo deilig å være prektig når man selv definerer kriteriene!

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no