Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Moraltest - prøver igjen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst?
Svindle skatt ved å kjøpe varer på utenlandske nettbutikker som merker varene med "gift" 22 22,68%
Tigge etter prikker på forum 19 19,59%
Servere barna ferdigmat mer enn halvparten av dagene i uken 45 46,39%
Skrive "nysgjerrig" eller "abonnere" feil 11 11,34%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 13:38   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Så over til det med skrivefeil: jeg synes toleransen for det å ikke kunne stave er utrolig liten i dette forumet. Ja, jeg har skrivefeil. Det er umulig for meg å høre hvordan et ord staves, selv de minste små ord. Derfor må jeg pugge stavemåten på alle ord. Noen vil bli feil noen ganger. Jeg vet at dere synes det er kult å være flisespikkere på det, men det synes ikke jeg.

Opplever du at du får kritikk eller pes hvis du staver noe feil? Eller misliker du at det blir snakket generelt om at man/vi ikke liker stavefeil? (Og bare sånn i tilfelle det var uklart, så pleier jeg ikke faktisk å rødprikke feilstaving av "nysgjerrig". )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:52   #62
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Jeg synes tigging etter prikker er rimelig patetisk......

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:32   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Opplever du at du får kritikk eller pes hvis du staver noe feil? Eller misliker du at det blir snakket generelt om at man/vi ikke liker stavefeil? (Og bare sånn i tilfelle det var uklart, så pleier jeg ikke faktisk å rødprikke feilstaving av "nysgjerrig". )

Ja, jeg opplever at folk kommenterer at jeg staver feil og har komma på feil sted. Veldig mye mer her på foreldreportalen enn på NM.

Jeg er fullstendig enig i at det er irriterende med innlegg som er fulle av skrivefeil og at de som skriver feil fremstår som mindre intelligente. Men jeg synes det er forskjell på en og annen skrivefeil og hele innlegg skrevet på dialekt/sms-språk.

Til informajon så kan jeg verken stave nysgjerrig eller abonnere uten å slå opp ordene. Jeg har ikke knekket noen kode når det gjelder bruk av dobbel konsonant. Dette forhindrer meg ikke i å gjøre det helt greit i arbeidslivet, men det er vel takket være stavekontroll.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:43   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Ja, jeg opplever at folk kommenterer at jeg staver feil og har komma på feil sted. Veldig mye mer her på foreldreportalen enn på NM.

Hvis det skjer ofte, skjønner jeg at du blir irritert. Jeg synes ikke det gjør noe at det er mer bevissthet om (og dermed mer skriving om) skrivefeil her enn på NM, men jeg synes ikke man skal plage folk med det. Hvis du sier fra om at du ikke liker det, burde det hjelpe. (Jada, du sier jo fra om det nå, men jeg tenkte på å si fra når det skjer. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:03   #65
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og bare sånn i tilfelle det var uklart, så pleier jeg ikke faktisk å rødprikke feilstaving av "nysgjerrig". )



Jeg har forresten ikke merket noe til at skrivefeil blir kommentert i særlig grad, annet enn i flisespikkerforumet. Unntakene er hvis ord blir feilstavet på en sånn måte at setningens betydning blir endret, som oftest i en litt komisk retning. Men da er det som regel ikke rettskrivningen som blir kommentert, for det kan like gjerne være fingrene som har løpt litt for fort over tastaturet.

Men uansett synes jeg det er flott at du sier ifra, Tjorven, og det håper jeg flere av dere kan gjøre hvis dere sitter med den samme følelsen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 18:51   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Jeg lider av "tretthetsdysleksi" og staver fullstendig i hytt og vær når jeg er trøtt. Jeg merker jeg nøler litt mer før jeg sender et "trøtt" innlegg som sikkert inneholder gud vet hvilke feil her enn på NM, men ytringsbehovet vinner alltid.

Og jeg kan ikke huske at jeg har fått negative reaksjoner på det? Men det er sikkert mindre sårt for meg, så eventuelle reaksjoner preller bare av...

Forresten har jeg aldri lagt merke til en eneste feil i dine innlegg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:06   #67
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Så kult! Vet du om han har takeaway?

Skal høre neste gang jeg er hjemme. *Bibelbelte*

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:10   #68
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Snylte på skatten , ferdigmat ,skriveleifer og så prikketigging. Prioritert rekkefølge

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:21   #69
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Svindel, tigging, omsorgssvikt eller språkkriminalitet? Jeg vet neimen meg ikke ...

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 00:11   #70
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Alle fire er dødssynder, så dette var vanskelig.

Du konkluderer så bra! Jeg klarte ikke å velge...

  Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 00:30   #71
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Så kult! Vet du om han har takeaway?

Potet - og så sånn himmelsk god Philadelphia-ost?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 12:00   #72
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

syns det med ferdigmaten er værst..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 10:53   #73
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg er fullstendig enig i at det er irriterende med innlegg som er fulle av skrivefeil og at de som skriver feil fremstår som mindre intelligente. Men jeg synes det er forskjell på en og annen skrivefeil og hele innlegg skrevet på dialekt/sms-språk.

det er flere her inne som har fortalt at de er dyslektiske. Samtidig har mange av dem igjen sagt at de blir glad for innspill. Jeg ser ingen hakke, pirke eller plukke på deres innlegg, og håper og tror at det er takhøyde nok til å ikke være stygg mot noen som er sårbare, samtidig som det er rom for læring for dem som ber om det. Jeg synes feks ikke at Era fremstår som lite intelligent. det er ikke bare skrivefeil eller mangel på sådanne som avslører intelligens hos folk. Det kan være innholdet også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 11:27   #74
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moraltest - prøver igjen!

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Jeg stemte nummer 1, jeg er livredd alt som er ulovlig



Pluss at jeg synes det er litt dumt når alle klager over at "neeeei, firmaet er avslørt. Nå må vi betale to-holl. Buhu" Selvsagt er det kjipt for enkeltindividet av sjampoen og hudkremen blir dyrere enn antatt, men loven er nå der av en grunn. At man er uenig i tollbestemmelsene og synes tollgrensa er for lav (det synes jeg for øvrig selv) er likevel ingen grunn til å bevisst begå lovbrudd.


MEEEEEN, når det er sagt, så er det vel egentlig nr. 4 jeg personlig får problemer med nattesøvnen av.



__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no