Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er du merkebevisst?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 20:47   #41
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel kanskje merkebevisst. Jeg er ganske klassisk i klesveien og satser på kvalitet i plagg som jeg kan bruke i mange settinger. Jakker, bukser, drakter.
Fant for mange år siden ut at en basisgarderobe som kan varieres med topper, skjerf osv passer meg. Eller rettere sagt gjorde.
Nå er det lenge siden jeg har representert eller stått på talerstol. Godt yttertøy, fritidsklær i god kvalitet har vært det viktigste.

Når det kommer til sko og støvletter er jeg i enda større grad opptatt av at det passer meg. Som regel passer ikke det mest moderne eller det billigste, hverken til mine føtter eller til kroppen forøvrig. Dessuten skal sko i tillegg være litt lekre og det koster gjerne litt mer

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:36   #42
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, merker bryr jeg meg ikke om i det hele tatt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 14:33   #43
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei! Jeg er absolutt ikke merkebevisst! Jeg er nok en kronisk impulshandler...
Har ikke tall på hvor mange klær og sko jeg har handlet, og som viser seg å bli brukt kun en eller to ganger....
Tåpelige, tåpelige nabojenta!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 14:46   #44
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Har ikke tall på hvor mange klær og sko jeg har handlet, og som viser seg å bli brukt kun en eller to ganger....
Tåpelige, tåpelige nabojenta!!

Hehe, mannen kommenterte mine nye sko her om dagen: "Jasså, nok et par engangssko ser jeg"

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:20   #45
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff jeg må vel være ærlig å si at jeg er ekstremt merkebevisst. Men ikke på dyre Prada og D&G ol, men på Diesel, Replay, Levis, Lee osv. Har aldri hatt en olabukse som ikke har vært av merke. Får det bare for meg at buksa ikke er kul hvis det ikke er merke
Jeg reagerer aldri hvis andre går med ikke-merker, men jeg har hengt meg helt opp i det jeg selv går med. (Gjelder også topper, gensere osv.. men de trenger ikke være av de dyreste, bare det er merke..)

Men for å gjøre opp litt så er jeg ikke merkebevisst når det gjelder støvletter og sandaler, vesker eller belter. Så det er jo ganske bra

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:39   #46
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det kun Ecco sko som gjelder, men det er pga problemer i den ene foten, og liker ikke å handle, så jeg gidder ikke finne noen andre sko som passer. :lat:
Har også funnet at HC bukser er bra til meg, så det har jeg en del av, ellers har jeg ikke noe forhold til merker på klær. Unntatt friluftsklær da. Skal ikke ha Helly Hansen jakker igjen bl.a. Så neste gang jeg skal ha en regnjakke, som nok blir om ikke alt for lenge må jeg finne meg en annen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:45   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes de Ecco skoene faktisk blir litt smale til meg jeg?
*bigfoot*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:53   #48
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men hvor lenge bruker dere en dongeribukse liksom?

Det kan ta flere år, det spørs hvor lenge den passer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:04   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Egentlig et vanskelig spørsmål. Jeg er veldig opptatt av klær og jeg er veldig opptatt av snitt og kvalitet.

Jeg er ikke glad i såkalte "designerklær" med digre logoer som er like masseprodusert som en hvilken som helst H&M-genser. Jeg gidder ikke betale mer for å være et levende reklameskilt uten egen stil.

Jeg liker klær som kler meg og min stil, jeg liker klær som ikke går i stykker umiddelbart og jeg liker ting som ikke altfor mange andre har.

Akkurat nå har jeg ikke best råd i verden som student så det blir mye H&M, ispedd godbiter fra både loppis, Fretex, norske designsjapper og utlandet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:07   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Jeg er også opptatt av hvilke signaler jeg sender når jeg kler meg og mini. Som jeg skrev i en annen tråd, jeg liker f.eks ikke imaget til Gant og Polo Ralph Lauren fordi det signaliserer at man har mye finanskapital og lite kulturkaptial. Det har ikke jeg lyst å gå rundt å "lyse". Men klærne liker jeg veldig godt da, så hender jeg kjøper noen som har diskre logoer eller logoer inni klærne.

Dette skjønner jeg ikke helt, hvis du liker klærne, men ikke det de signaliserer, prøver du ikke da å signalisere noe du ikke er?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:01   #51
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hmmm, nå liker jeg både Ralph Lauren og Gant netop fordi de ikke er for glorete (så længe man da går utenom de store logoer, da). Jeg er temmelig konservativ i min klessmak, liker å mine plagg passer sammen og ikke gir meg nogle ubehagelige overraskelser mens jeg bruker dem.

Ellers er jeg vel især kvalitetsbevisst, og siden jeg ikke har hele dagen til å shoppe, har jeg etterhvert funnet meg noen butikker og merker som jeg vet har bra kvalitet og et design som passer min smak og kropsbygning. At mine lokale Mexx- og Gant-butikker også har nogle veldig hjelpsomme ekspedienter er bare et pluss. Det blir ikke til så mye Lindex og H&M mere, nei. Ikke fordi jeg bryr meg om hva folk skal si, men fordi disse klær ofte ikke sitter så bra på meg, finishen ikke er noe å skryte av, og de derfor ender med bare å ligge i mitt klesskap, utkonkurreret av de perfekt sittende Gant-bukser og super-behagelige, mega-logoløse Ralph Lauren gensere.

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:05   #52
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hmmm, nå liker jeg både Ralph Lauren og Gant netop fordi de ikke er for glorete (så længe man da går utenom de store logoer, da). Jeg er temmelig konservativ i min klessmak, liker å mine plagg passer sammen og ikke gir meg nogle ubehagelige overraskelser mens jeg bruker dem.

Ellers er jeg vel især kvalitetsbevisst, og siden jeg ikke har hele dagen til å shoppe, har jeg etterhvert funnet meg noen butikker og merker som jeg vet har bra kvalitet og et design som passer min smak og kropsbygning. At mine lokale Mexx- og Gant-butikker også har nogle veldig hjelpsomme ekspedienter er bare et pluss. Det blir ikke til så mye Lindex og H&M mere, nei. Ikke fordi jeg bryr meg om hva folk skal si, men fordi disse klær ofte ikke sitter så bra på meg, finishen ikke er noe å skryte av, og de derfor ender med bare å ligge i mitt klesskap, utkonkurreret av de perfekt sittende Gant-bukser og super-behagelige, mega-logoløse Ralph Lauren gensere.

Også liker du skikkelig god kvalitet på vesker

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:16   #53
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Også liker du skikkelig god kvalitet på vesker

Min favoritt-veskebutikk har veldig søt og hjelpsom ekspedient .

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:25   #54
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Min favoritt-veskebutikk har veldig søt og hjelpsom ekspedient .

du er herlig du da

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 05:48   #55
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

absolutt ikke på noen måte

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:17   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt opptatt av merker, men jeg er opptatt av å ha klær jeg liker, og at de skal være i god kvalitet og vare en stund. Noen merker vet jeg har mye som faller i smak, men jeg bryr meg ikke om å ha f.eks. en Armanibukse bare fordi det er Armani.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:33   #57
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke en MOM-bukse bare fordi det står MOM på den, lissom.
Men fordi den har perfekt passform.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:55   #58
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er overhodet ikke merkebevisst.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:29   #59
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nja... Er vel litt merkebevisst. Greia er helst at jeg ikke liker å være uniformert. Jeg spiller på et vidt spekter i klesveien, og det er lite klær fra kjedebutikkene i garderoben min.

Vedr. olabukser er jeg veldig sær. Jeg er et skikkelig olabuksemenneske, og er kresen på hva jeg velger. Alt må prøves, og langt fra alt passerer nåløyet.
Jeg har for tiden olabukser fra Levi's, Armani, Acne, True Religion og D&G. Ikke av det billige slaget, men til mitt forsvar skal det sies at de brukes!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:40   #60
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke merkebevisst. Jeg liker veldig godt å shoppe ,og lommeboken tillater iallefall ikke de store utskeielsene om jeg bare skulle kjøpt merkeklær.
Stort sett så handler jeg på B-Young, Lene V ,Only, Popin, Voice osv.

Jeg har to venninner som er tvillingsøstre. De tjener nokså godt begge to, og er like shoppinggale. Men hun ene kjøper bare merkeklær både til seg og ungene. Hun andre er mer B-Young, Lene V osv. Men i mine øyne er hun vel så stilig kledd som hun i bare merkeklær.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no